Στο βυθό του Σαρωνικού το πόρισμα για το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», ένα χρόνο μετά δεν έχει ανακοινωθεί.

ΕΡΩΤΗΣΗ

2-10-2018

Προς

τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτη Κουβέλη

ΘΕΜΑ: Στο βυθό του Σαρωνικού το πόρισμα για το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», ένα χρόνο μετά δεν έχει ανακοινωθεί.

Από τις πρώτες πρωινές ώρες της 10ης Σεπτεμβρίου 2017 που βυθίστηκε το εφοδιαστικό Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ μέχρι σήμερα, έχει περάσει πάνω από ένας χρόνος και από πλευράς της Κυβέρνησης δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα καμία έκθεση ή πόρισμα για τα αποτελέσματα οποιασδήποτε έρευνας σχετικά με τα αίτια βύθισης του πλοίου αυτού.

Το έργο των όποιων ερευνών από πλευράς των Υπηρεσιών θα έλεγε κανείς ότι θα διευκολυνόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό ιδιαίτερα μετά την ανέλκυση του πλοίου την 29-11-2017.

Μάταιο να αναμένει κανείς κάποιο αποτέλεσμα από πλευράς της Κυβέρνησης, η οποία εξάντλησε όλες της τις προσπάθειες στην συγκάλυψη της ολιγωρίας και των ευθυνών της που οδήγησε στο μαύρισμα του Σαρωνικού, με την λήψη αποφάσεων ουσιαστικής κατάργησης του ελεγκτικού μηχανισμού για την ασφάλεια των πλοίων (ΚΕΕΠ) αψηφώντας τις υποχρεώσεις της χώρας από διεθνείς κανονισμούς .

Μάλιστα ο κ. Υπουργός σε δηλώσεις του στην Κρατική Τηλεόραση την 19-9-2018 σχολιάζοντας δημοσιεύματα σχετικά με ευρήματα που αποτυπώνονται σε πόρισμα του ΕΜΠ, επεσήμανε ότι το πόρισμα αυτό δεν γνωστοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά στην αρμόδια εισαγγελική αρχή και ότι θέλει να πιστεύει ότι και αυτό θα συνεκτιμηθεί.

Ο κ. Υπουργός παρέλειψε να μας ενημερώσει γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει ανακοινωθεί η ολοκλήρωση οποιασδήποτε έρευνας για τα αίτια του ατυχήματος από τις αρμόδιες Υπηρεσίες. Είναι φανερό ότι οι εισαγγελικές αρχές διερευνούν μόνο τις ποινικές ευθύνες προσώπων που από πράξεις ή παραλείψεις των προκλήθηκε το ναυάγιο.

Οι έρευνες όμως θα πρέπει να κατατείνουν και προς την κατεύθυνση προσδιορισμού των συντελεστικών παραγόντων και αιτιών που οδήγησαν στο ναυτικό ατύχημα και στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και διδαγμάτων.

Όλα αυτά μέχρι σήμερα απουσιάζουν.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Ενώ έχει παρέλθει ένας χρόνος από το συμβάν του ναυαγίου, το πλοίο έχει ανελκυσθεί, γιατί το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέχρι σήμερα δεν έχει ενημερώσει την κοινή γνώμη για το περιεχόμενο της οριστικής έκθεσης για την διερεύνηση του Ναυτικού Ατυχήματος από την Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ);

Για ένα τόσο σοβαρό ναυτικό ατύχημα (ναυάγιο) που είχε τραγικές επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον και σημαντικότατες οικονομικές συνέπειες στους κατοίκους των παράκτιων περιοχών του Σαρωνικού, γιατί δεν επισπεύσθηκαν κατά προτεραιότητα οι διαδικασίες των ερευνών;

Πόσες είναι οι οργανικές θέσεις των Επιθεωρητών – Ερευνητών στην ΕΛΥΔΝΑ; Πόσοι επιθεωρητές υπηρετούν σήμερα στην ΕΛΥΔΝΑ; Επαρκούν για την εκπλήρωση της αποστολής της;

Γνωστοποιήθηκαν στην ΕΛΥΔΝΑ -που επισημαίνεται ότι εποπτεύεται από τον κ. Υπουργό- τα αποτελέσματα της εξέτασης και ανάλυσης των ελασμάτων από τις δεξαμενές έρματος του πλοίου από το εξειδικευμένο εργαστήριο του ΕΜΠ που η ίδια είχε ζητήσει;

Το Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων έχει διερευνήσει το ναυτικό ατύχημα του ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ και ποιο το πόρισμα και τα αποτελέσματα της έρευνάς του;

Από την μέχρι σήμερα έστω καθυστερημένη πορεία των ερευνών, δικαιολογείται η λήψη των βιαστικών και πρόχειρων αποφάσεων του προηγούμενου έτους, που οδήγησαν αφενός σε αδιέξοδο με τον μη εφοδιασμό με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας όλων των πλοίων από τους Νηογνώμονες και αφ΄ ετέρου στην -χωρίς καμία τεκμηρίωση- αμφισβήτηση του έργου του συνόλου των στελεχών του Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ αναφορικά με τον έλεγχο και την έκδοση πιστοποιητικών ασφάλειας ναυσιπλοΐας των πλοίων;

Ο Ερωτών Βουλευτής

ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο: «Ευρώπη 2040: Το Αύριο είναι Σήμερα»

Το Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο είναι μια πρωτοβουλία από πρώην υπουργούς, κορυφαίους διπλωμάτες και διανοητές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Έχει ως στόχο να αναδείξει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων

Πανικός στην Τουρκία για το ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α472): «Δεν ύψωσε Τουρκική σημαία» στην Σμύρνη – Τι απαντά το Τουρκικό ΥΠΑΜ

Πανικός έχει ξεσπάσει στα Τουρκικά social media και μέσα ενημέρωσης σήμερα για το πλοίο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α-472), το οποίο πυροδότησε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη μη ύψωση της τουρκικής σημαίας κατά την επίσκεψή του

Α’ Υπαρχηγός Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. ΡΕΪΖΗΣ Δρόσος

Γεννήθηκε στη Σητεία το έτος 1969. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά. Εισήλθε στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. το 1993 και αποφοίτησε το 1995 με το βαθμό του Σημαιοφόρου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υπηρέτησε στο Λιμεναρχείο Ρεθύμνου ως Υπολιμενάρχης και στα

Την παραίτησή τους από την κυβέρνηση υποβάλλουν Γιάννης Μπρατάκος και Σταύρος Παπασταύρου

Την παραίτησή τους υπέβαλαν ο υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος, οι οποίες έγιναν αποδεκτές από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με την κυβέρνηση ο πρωθυπουργός τους ευχαρίστησε για τη συνεργασία και έκανε αποδεκτές τις παραιτήσεις τους.   «Η

Μετάβαση στο περιεχόμενο