Super Puma: Το σχέδιο του ΓΕΑ για να γίνουν ξανά μάχιμα

Η ηγεσία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας έχει δώσει σαφείς εντολές για να επιστρέψουν το συντομότερο δυνατό σε υπηρεσία τα καθηλωμένα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης

Η Πολεμική Αεροπορία επισπεύδει τις διαδικασίες για την υλοποίηση της σύμβασης εν συνεχεία υποστήριξης (follow on support) των καθηλωμένων Super Puma προκειμένου να επιστρέψουν το συντομότερο δυνατό σε υπηρεσία.

Το πρώτο Super Puma βρίσκεται ήδη στο υπόστεγο της ιδιωτικής εταιρείας (Aeroservices S.A.) για τη συντήρηση των 500 ωρών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία υποστηρίζει και αντίστοιχο τύπο ελικοπτέρων του Πυροσβεστικού Σώματος, η διαθεσιμότητα των οποίων αγγίζει ακόμη και το 100%. Η ηγεσία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας έχει δώσει σαφείς εντολές για την ταχύτατη επαναφορά των ελικοπτέρων σε πτήσιμη κατάσταση, τα οποία εκτός από τις επιχειρησιακές ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας είναι επιφορτισμένα και με την υποστήριξη της Πολιτικής Προστασίας.

Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι εντός του ΓΕΑ έχει δημιουργηθεί ομάδα αποτελούμενη από έμπειρους αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας που έχουν ως αντικείμενο την προετοιμασία των ελικοπτέρων για τις εργασίες υποστήριξης και την επίλυση προβλημάτων που ενδεχομένως προκύψουν κατά την υλοποίηση της σύμβασης. H συγκεκριμένη ομάδα εργάζεται ήδη στο δεύτερο ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης AS332, το οποίο πρόκειται να μεταφερθεί σύντομα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Επαφές με Lockheed Martin για C-130J, αναβάθμιση των F-16 και ελικόπτερα Blackhawk

Αμεσες διαδικασίες

Επειτα από νομικές και γραφειοκρατικές εμπλοκές ετών, η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης των Super Puma ανάμεσα στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) και την εταιρεία Aeroservices S.A. υπεγράφη στις 21 Δεκεμβρίου 2023. Λίγες ημέρες αργότερα, στις 9 Ιανουαρίου, ο γενικός διευθυντής, αντιναύαρχος ε.α. Αριστείδης Αλεξόπουλος, διαβίβασε τον φάκελο στην Πολεμική Αεροπορία και σε λιγότερο από έναν μήνα ξεκίνησαν οι εργασίες συντήρησης του πρώτου Super Puma.

Αναβάθμιση Ρ-3: Προβληματισμός για τις δοκιμές του αεροσκάφους

Με την απόδοση του ελικοπτέρου, τα διαθέσιμα Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας θα αυξηθούν σε πέντε ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του 2024 θα φτάσουν τα έξι, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ ετών. Αξίζει, όμως, να σημειωθεί ότι πέντε ελικόπτερα παραμένουν καθηλωμένα στην ΕΑΒ χωρίς, προς το παρόν, να υπάρχει χρονικός ορίζοντας υποστήριξης και επαναφοράς τους σε υπηρεσία.

Νέο ελικόπτερο

Το αεροπορικό επιτελείο κινείται ήδη προς την κατεύθυνση απόκτησης νέου τύπου ελικοπτέρου για έρευνα και διάσωση. Στο τελευταίο Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων του 2023, η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας γνωμοδότησε υπέρ της προμήθειας 14 ελικοπτέρων AW-139 της ιταλικής Leonardo, με διαμόρφωση SAR (Search and Rescue). Η εισήγηση έγινε δεκτή χωρίς ενστάσεις και όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, πρόκειται για ένα από τα εξοπλιστικά προγράμματα που θα τεθούν σε προτεραιότητα.

Τον ίδιο τύπο διασωστικού ελικοπτέρου προκρίνει και το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της δασοπυρόσβεσης, της μεταφοράς δυνάμεων και των αεροδιακομιδών. Η Πολιτική Προστασία σκοπεύει να αποκτήσει τρία ελικόπτερα του συγκεκριμένου τύπου τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα αγοραστούν με ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το AW-139 αξιολογείται και από το υπουργείο Υγείας για την ενίσχυση των δυνατοτήτων του ΕΚΑΒ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο