Σύρος: Η Μανούβρα του Καπετάνιου που κοίταξε κατάματα το σαρωτικό πέρασμα του κυκλώνα «Ζορμπά»

Καταιγίδες και ισχυρούς ανέμους έφεραν στη χώρα μας «Ξενοφών» και
«Ζορμπάς» προκαλώντας πολλά προβλήματα στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια ,
ωστόσο δεν εμπόδισαν τα δρομολόγια του φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου
«ΝΕΑΡΧΟΣ» !

Μπορεί οι βοριάδες να σήκωσαν ψηλά κύματα βγάζοντας στη στεριά τις
βάρκες, ωστόσο τίποτα δεν πτόησε το καπετάνιο και το πλήρωμα αυτές τις
μέρες! Οι θυελλώδεις άνεμοι εντάσεως 9-10 μποφόρ που έπνεαν τις
προηγούμενες μέρες στο Αιγαίο καθήλωσαν τα περισσότερα πλοία στα
λιμάνια.

Για κάποιους ηρωικούς ναυτικούς όμως, οι θυελλώδεις άνεμοι δεν
στάθηκαν εμπόδιο. Αξίζει να αναφερθεί πως το Νέαρχος ήταν απο τα
ελάχιστα πλοία που ταξίδεψαν και κοίταξαν κατάματα τον κυκλώνα Ζορμπά,
καθώς η ανάγκη για τροφοδοσία των νησιών με καύσιμα αποδείχθηκε
μεγαλύτερη από κάθε εμπόδιο για τον καπετάνιο Κώστα Βελετάκο και το
πλήρωμα του πλοίου «ΝΕΑΡΧΟΣ» .

Καπετάνιος σημαίνει πολλά Καπετάνιος σημαίνει να είσαι σε δύσκολα
βαπόρια, τουμπαριστά, μονοτίμονα, με εξωστρεφείς μηχανές, χωρίς καλά
προπελάκια και να κάνεις άγονη γραμμή.

Αυτό που μας έκανε πάντως ιδιαίτερη εντύπωση είναι το εξαιρετικό
κλίμα που επικρατεί στις σχέσεις μεταξύ του καπετάν Κώστα και των
υπολοίπων μελών του πληρώματος. Μια σχέση που θυμίζει περισσότερο
οικογένεια παρά σχέση μεταξύ «προϊσταμένου» και «υπαλλήλων».

Είχα την ευκαιρία να συζητήσω, στη γέφυρα του πλοίου, με το πρόσχαρο
αλλά χαμηλών τόνων καπετάνιο ο οποίος μου «εξομολογήθηκε» τις ιδιαίτερες
στιγμές της δουλειάς του, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κατά την
προσέγγιση του πλοίου στους «προβλήτες» των νησιών, τα ελληνικά λιμάνια!

Αν όλοι εμείς, οι επιβάτες, ψηφίζαμε για τις ικανότητες και την
αποτελεσματικότητα των πλοιάρχων της ακτοπλοΐας είμαι σίγουρος ότι στον
καπετάν Κώστα θα δίναμε με την καρδιά και τη λογική τον μέγιστο βαθμό
μας.

Πρόκειται για έναν άνθρωπο χαμηλών τόνων που αποφεύγει την
προβολή, γνωρίζει πολύ καλά ότι ο ρόλος του ναυτικού και ειδικότερα του
καπετάνιου, είναι λειτούργημα, απαιτεί σεβασμό στο πλοίο, τη θάλασσα και
σε εκείνες τις ψυχές που ζουν χρόνο-καιρό πάνω στα βράχια του Αιγαίου.

Γέννημα-θρέμμα από το Γερολιμένα της Μάνης, μεγαλωμένος στο Πέραμα,
είχε ως όνειρο ζωής να γίνει Καπετάνιος και το πέτυχε! Έκανε σε πολλούς
τύπους πλοίων, όμως ξεχωρίζει τα επιβατικά.

Αυτός είναι ο Έλληνας ναυτικός πρέπει να είναι παντός λιμανιού και
πλοίου. Του ευχόμαστε πάντα Άξιος και να έχει μαζί με το Πλήρωμα του
όμορφα ταξίδια σε γαλήνιες θάλασσες!

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΜΑΕΣΤΡΙΚΉ ΜΑΝΟΥΒΡΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΣΥΡΟΥ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εξαγγελίες Πρωθυπουργού στη Δ.Ε.Θ. “το κερασάκι στην τούρτα” για τους Λιμενικούς

Δυσάρεστη έκπληξη στο σύνολο των ένστολων προκάλεσε η εξαγγελία του Πρωθυπουργού της χώρας στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων του στην έναρξη της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης που αφορά στην αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών ως μία μικρή αναγνώριση της

Ποιοι Aπόστρατοι θα λάβουν αναδρομικά 27 μηνών–Τι αναφέρει ο Τσακλόγλου με έγγραφό του (ΠINAKAΣ ΜΕ ΠΟΣΑ)

Τα ποσά που έχουν λαμβάνειν κυμαίνονται ενδεικτικά από 1.296 ευρώ έως 2.619 ευρώ και προέρχονται από το γεγονός ότι η μείωση του νόμου 4093 -ειδικά για τις κύριες συντάξεις των αποστράτων- επιβάλλεται από τον Απρίλιο του 2023 και μετά, χωρίς να

Χρήστος Στυλιανίδης: Το Λιμενικό είναι γεμάτο από ήρωες της καθημερινότητας

“Όταν μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τόσους ήρωες της καθημερινότητας, όσους ήρωες του πολέμου, τότε ναι, η ανθρωπότητα θα πάει μπροστά.” Τα λόγια αυτά, λόγια συγκινησιακά φορτισμένα ανήκουν στην παλαιά Παλαιστίνια πολιτικό Χανάν Ασράουι που θύμισε χθες ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής

Πάγωσαν στην κρουαζιέρα: €4,4 εκατ. ευρώ/σεζόν το κόστος του τέλους μόνο για Μύκονο και Σαντορίνη

«Πάγωσαν» οι εταιρείες κρουαζιέρας μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι θα επιβληθεί έκτακτο τέλος ανά επιβάτη στα λιμάνια προορισμούς για τα κρουαζιερόπλοια. Το σοκ, όπως οι ίδιοι το αποκαλούν, ήρθε από το ύψος του τέλους το οποίο για τη Μύκονο

Μετάβαση στο περιεχόμενο