Τα Στενά του Ορμούζ , οι Διώρυγες και το Υπουργείο Ναυτιλίας

Άραγε με όλα όσα συμβαίνουν στην καθημερινή μας ζωή τελευταία, θα πρέπει να γελάμε ή να προβληματισθούμε σοβαρά με την ανοχή μας γενικότερα σε τέτοιου είδους κυβερνητικές συμπεριφορές; ;

Σύμφωνα με δημοσιεύματα της 22-6-2025 σχεδόν όλων των εφημερίδων σε ηλεκτρονική μορφή στον Θάλαμο Επιχειρήσεων βρέθηκε ο κ. ΥΝΑΝΠ για την αντιμετώπιση προβλημάτων των πλοίων στην περιοχή του Κόλπου, λόγω των πολεμικών επιχειρήσεων στο Ιράν. Τώρα γιατί αυτό αποτελεί είδηση και όχι μια αυτονόητη υποχρέωση στοιχειώδους ανταπόκρισης στα καθήκοντα ενός Υπουργού, δεν μπορούμε να σας απαντήσουμε…

Βέβαια πριν από αυτήν είδηση ο κ. ΥΝΑΝΠ είχε φροντίσει να περάσει από την ΕΡΤ, όπου μεταξύ άλλων μας εξέθεσε τον κίνδυνο -λόγω των πιθανών πολεμικών επιχειρήσεων του Ιράν στα στενά του Ορμούζ- να αναγκαστούν τα πλοία για την μεταφορά των εμπορευμάτων, να κάνουν τον γύρο της Αφρικής!!!

Ελπίζουμε οι «λιμενεργάτες» του Θ.Ε. να του έδειξαν και τους χάρτες με τις Ηπείρους και τους Ωκεανούς καθώς και των στενών του Μαγγελάνου, του Γιβραλτάρ, του Ορμούζ, των Δαρδανελίων, της Μαλάκκα, αλλά και των Δερβενακίων, της Στενής Ευβοίας κ.λ.π….. Και οι διώρυγες αποτελούν σημαντικό κομμάτι των γνώσεων Γεωγραφίας για ένα επαγγελματία της πολιτικής της σήμερον. Η Διώρυγα του Παναμά , της Κορίνθου, του Σουέζ…. Όλα χρειάζονται, πολύ δε περισσότερο όταν διοικείς την Πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο …

Παρεμπιπτόντως να θυμίσουμε, ότι στο παρελθόν για την πρόσληψη «λιμενεργατών» στο Λιμενικό Σώμα απαιτείτο η εξέταση στο μάθημα της Γεωγραφίας. Πόσοι και πόσοι δύσμοιροι απόφοιτοι ΑΕΙ κόπηκαν χάνοντας την ευκαιρία να γίνουν «λιμενεργάτες» γιατί δεν ήξεραν όλες τις Επαρχίες των νομών Χανίων και Ηρακλείου ή δεν μπορούσαν να ξεχωρίσουν την διαφορά μεταξύ Στενών και Διώρυγας;

Βέβαια για τους πολιτικούς προϊσταμένους των «λιμενεργατών» πάντοτε δεν προβλεπόταν ούτε προβλέπεται ανάλογη διαδικασία. Δεν χρειαζόταν ούτε χρειάζεται να προέρχονται από τον χώρο της Ναυτιλίας. Βλέπεται ως πολιτικά πρόσωπα τα γνωρίζουν όλα ex Officio. Γεννήθηκαν γνωρίζοντας ποια είναι η πλώρη και ποια η πρύμνη ενός πλοίου….

Δεν είδατε τι έγινε με την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών πλοίων αλλά και την μείωση των εισιτηρίων των Ακτοπλοϊκών Γραμμών;

Εξαγγέλθηκαν μέτρα από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε ο σημερινός πολιτικός προϊστάμενος των «Λιμενεργατών».

Αυτό επιβάλει η ex Officio παράδοση και εξουσία.

Λες και τα πλοία μέχρι σήμερα κυκλοφορούσαν στο Αιγαίο με χαμηλά επίπεδα ασφάλειας… Αλλά ένας γνήσιος πολιτευτής με αψύ τρόπο σου λέει «κάλιο γαϊδουρόδενε, παρά γαϊδουρογύρευε..». Να γίνουν έκτακτες επιθεωρήσεις σε όλα τα πλοία…

Αμ με την μείωση των εισιτηρίων….; Δεν χρειαζόταν καμία μελέτη ή συνεργασία για την διερεύνηση του προβλήματος και τις πιθανές λύσεις του… Κατευθείαν εξαγγελία για δραστική μείωση των εισιτηρίων…

Όταν όμως διαπιστώθηκε, ότι το θέμα δεν είναι τόσο απλό και δεν λύνεται ex officio, αρχίσαμε να μιλάμε για τις εκπτώσεις στα εισιτήρια που κάνουν οι ίδιες οι εταιρείες, οι οποίες μάλιστα σε κάποιες κατηγορίες επιβατών φθάνουν έως και 50%.

Με τέτοιου είδους αναφορές βέβαια ούτε τότε ήταν δυνατόν να κατευναστεί ο θόρυβος. Μπρος στο απρόκλητο αδιέξοδο, βρέθηκε η λύση.: Να μειώσουμε για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες τα λιμενικά τέλη κατά 50%. Να η μεγάλη μείωση των εισιτηρίων …

Έτσι στα αυτιά όλων εμάς των υποανάπτυκτων, μένει η λέξη μείωση των εισιτηρίων και αυτό το νεφελώδες 50%…

Να σημειώσουμε βέβαια, ότι παραδοσιακά το κόστος των λιμενικών τελών οι Ακτοπλοϊκές Εταιρείες το μετακυλύουν στην τιμή του κάθε εισιτηρίου, που αντιστοιχεί σε μια επιβάρυνση της τάξεως του 1-2 ευρώ ανά εισιτήριο. Με την βαρύγδουπη μείωση του 50% των Λιμενικών Τελών θα έχουμε σαν αποτέλεσμα την μείωση του κάθε εισιτηρίου από μισό έως 1 ευρώ.

Ας μην ξεκινήσει κανείς να ταξιδέψει για Κρήτη νομίζοντας ότι θα βρει εισιτήριο φθηνότερο από ότι το αγόραζε… Αν πλήρωνε για το ΙΧ και το ατομικό του εισιτήριο π.χ. 250 ευρώ, τώρα θα πληρώσει 2 ευρώ φθηνότερα και πολύ του είναι…

Τέλος ξέχασαν να μας πούνε, ποιος θα πληρώσει την μείωση των Λιμενικών τελών στις εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα λιμάνια;

Εμείς ξέρουμε καλά ποιος θα πληρώσει. Ο ίδιος που θα πληρώσει τα δηλωθέντα με το αζημίωτο Βοσκοτόπια των κτηνοτρόφων της Κρήτης στον Γράμμο και την Καλντέρα της Σαντορίνης…

Άραγε με όλα όσα συμβαίνουν στην καθημερινή μας ζωή τελευταία, θα πρέπει να γελάμε ή να προβληματισθούμε σοβαρά με την ανοχή μας γενικότερα σε τέτοιου είδους κυβερνητικές συμπεριφορές;

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ναυτιλία: Κενό ασφαλείας φέρνει η έλλειψη πιστοποιημένων αντιρρυπαντικών πλοίων

Τεράστιο κενό ασφαλείας στο Αιγαίο Πέλαγος από ενδεχόμενο ατύχημα με δεξαμενόπλοιο διαπίστωσε το 1ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ. Σύμφωνα με τα πρακτικά του συνεδρίου που κωδικοποίησε η

«Μια μέρα, οι θάλασσες αυτές θα εκδικηθούνε» (2)

Του Κωστή Ε. Μαυρικάκη (*) Η Ανατολική Μεσόγειος δεν είναι απλά ένα γεωγραφικό σύνολο από ακτογραμμές, νησιά και ηπείρους· είναι ένα διηνεκές θέατρο συγκρούσεων, ανταγωνισμών και σκακιέρα στρατηγικών συμφερόντων. Από την εποχή των Φοινίκων, των Ελλήνων, των Ρωμαίων, των Πτολεμαίων μέχρι

Ελληνική Αστυνομία:  Προκήρυξη διαγωνισμού για την πλήρωση εκατόν είκοσι έξι (126) θέσεων Αστυνομικού Προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων

Προκήρυξη διαγωνισμού για την πλήρωση εκατόν είκοσι έξι (126) θέσεων Αστυνομικού Προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων στην Ελληνική Αστυνομία από ιδιώτες, κατ’ εφαρμογή της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του π.δ. 373/2002 (Α΄-320) Δείτε εδώ την προκήρυξη

Τελετή Ορκωμοσίας Νέων Κελευστών ΣΜΥΝ 43ης Σειράς

Την Τετάρτη 09 Ιουλίου 2025, πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (ΣΜΥΝ) στο Ναυτικό Οχυρό Σκαραμαγκά, η τελετή ορκωμοσίας των Νέων Κελευστών της 43ης Εκπαιδευτικής Σειράς του Πολεμικού Ναυτικού. Τα πτυχία αποφοίτησης επέδωσε ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημητρίος-Ελευθερίος Κατάρας

Μετάβαση στο περιεχόμενο