Τα θαύματα της ελληνικής ναυτιλίας

Κατέχει ηγετική θέση στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, αποτελεί βασικό πυλώνα μεταφοράς αγαθών σε όλο τον πλανήτη, ενώ βρίσκεται στην πρωτοπορία των επενδύσεων σε σύγχρονα «πράσινα» πλοία

ΗΕλλάδα είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου σε όρους dwt. Τα τελευταία δέκα χρόνια η συνολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, που αποτελείται από 5.520 πλοία, έχει αυξηθεί κατά 50%. Η ελληνική ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Παράλληλα βρίσκεται στην πρωτοπορία των επενδύσεων σε σύγχρονα πιο «πράσινα» πλοία. Η ελληνόκτητη ναυτιλία αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt) το:

  • 31,27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων.
  • 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
  • 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
  • 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου.
  • 1,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG).
  • 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Επίσης κατέχει ηγετική θέση στις επενδύσεις σύγχρονων νεότευκτων πλοίων στην κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης:

Πρώτη ναυτιλία ως προς το ποσοστό των πλοίων με δυνατότητα εναλλακτικών καυσίμων.

Το 41% των ελληνόκτητων δεξαμενοπλοίων υπό παραγγελία φέρουν SOx Scrubber (ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 31%).

Ο μεγαλύτερος στόλος με πλοία που φέρουν SOx Scrubber.

Το 6,2% του ελληνόκτητου στόλου είναι διπλού καυσίμου με χρήση LNG (το μέσο ποσοστό του παγκοσμίου στόλου είναι 4,8%).

Το 31% του ελληνόκτητου στόλου είναι εξοπλισμένο με συστήματα ενεργειακής απόδοσης (ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 25%).

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Β. Κικίλιας στη συνάντηση με ΠΝΟ: Θα συνεργαστούμε με εντιμότητα και ειλικρίνεια προς όφελος των ναυτικών και της ναυτιλιακής κοινότητας

Σε πολύ καλό κλίμα πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) συνάντηση εργασίας του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων, Ευάγγελου Κυριαζόπουλου και του Α’ Υπαρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, Αντιναυάρχου Λ.Σ. Χρήστου Κοντορουχά, με

Στατιστικά στοιχεία του Κέντρου Επιχειρήσεων – Κέντρου Αμέσου Δράσεως του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για το έτος 2024

Από τη Διεύθυνση Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ., ανακοινώνεται η δραστηριότητα του Κέντρου Επιχειρήσεων (Κ.ΕΠΙΧ.) – Κέντρου Αμέσου Δράσεως (Κ.Α.Δ.) κατά το έτος 2024. Στους πίνακες, σχεδιαγράμματα και γραφήματα που επισυνάπτονται προσδιορίζονται οι επιχειρησιακές αποστολές που ανελήφθησαν από το Κ.ΕΠΙΧ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Β. Κικίλιας στη «Ναυτεμπορική»: Στόχος μας η συγκράτηση των τιμών στα εισιτήρια»

«Στόχος μας είναι να συγκρατηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων, χωρίς να αποκλείεται ακόμα και μείωση τιμών σε κάποιες κατηγορίες, όπως στα ταχύπλοα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική» και

ΔΝΤ: Βλέπει ανάπτυξη 2% για την Ελλάδα το 2025 και υποχώρηση του πληθωρισμού στο 2,4%

Ανάπτυξη στο 2% για το 2025, από 2,3% το 2024, προβλέπει στην έκθεση “World Economic Outlook” tτην πρόβλεψη για την ανάπτυξη της Ελλάδας το ΔΝΤ. Παράλληλα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει μονοψήφια ανεργία στην Ελλάδα, αλλά και υψηλό έλλειμμα στο

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο