ΤΑΙΠΕΔ: Λιμάνια και μαρίνες στην κορυφή των διαδικασιών αξιοποίησης

Με προμετωπίδα την αξιοποίηση των λιμανιών και την είσοδο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας (ΔΑΑ) στην κεφαλαιαγορά στο λυκαυγές του 2024 τροχοδρομούν οι διαδικασίες αποκρατικοποιήσεων από το ΤΑΙΠΕΔ.

Τις επόμενες ημέρες υπογράφεται η συμφωνία για την υποπαραχώρηση του εμπορικού λιμένα Φίλιππος Β’ του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, ενώ μέχρι το τέλος του 2023 ξεκινά ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου.

Ο διαγωνισμός θα αφορά στην πώληση πλειοψηφικού ποσοστού, τουλάχιστον 67%, σε ιδιώτη επενδυτή. Από τη βολιδοσκόπηση της αγοράς καταγράφεται ενδιαφέρον από μεγάλους operators κρουαζιέρας. Ο στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι το λιμάνι του Λαυρίου να αναπτυχθεί ως τουριστικός λιμένας, δίνοντας έμφαση στην κρουαζιέρα και την εξυπηρέτηση σκαφών αναψυχής με την κατασκευή μαρίνας, λόγω και της εγγύτητάς του στα νησιά των Κυκλάδων.

Μετά το Λαύριο θα εκκινήσει και σε διάστημα μέχρι 3 μήνες από σήμερα τοποθετείται η διαδικασία αξιοποίησης του λιμανιού στη Λευκίμμη της Νότιας Κέρκυρας (ανήκει στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας). Στις σκέψεις του ΤΑΙΠΕΔ είναι και η δημιουργία μαρίνας στο ίδιο σημείο. Στις 13 Νοεμβρίου εκδικάζεται στην ΕΑΔΗΣΥ η προσφυγή της Goldair για το λιμάνι του Βόλου. Υπενθυμίζεται ότι τα ασφαλιστικά μέτρα της εταιρίας (ζητούσε αναστολή του διαγωνισμού) απορρίφθηκαν.

Για τον διαγωνισμό που τελεσφόρησε και αφορά στο λιμάνι Ηρακλείου ο φάκελος είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο, με την απόφαση να αναμένεται έως το τέλος Νοεμβρίου.

Ακολούθως το ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζει την προετοιμασία των έργων για την αναβάθμιση των υποδομών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης.

«Ελευθέριος Βενιζέλος»

Ολοκληρώνεται αυτήν την περίοδο η προετοιμασία για την πανθομολογούμενη εισαγωγή του ΔΑΑ (Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος») στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, ενώ η συναλλαγή αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο α’ τρίμηνο του 2024. Σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και ΔΑΑ και στη συνέχεια θα κατατεθεί για έγκριση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το prospectus με τις λεπτομέρειες της συναλλαγής. Το 10% από το συνολικά 30% που κατέχει το Ταμείο θα διατεθεί στον καναδικό όμιλο PSP Investments με control premium και το υπόλοιπο 20% σε ιδιώτες επενδυτές στο XAA. Τα έσοδα αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 750 εκατ. ευρώ, περίπου ανάλογα και με τις συνθήκες της αγοράς.

Τέλος, σε εξέλιξη είναι η διαδικασία και για την αύξηση του ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) που είναι σε ελεύθερη διασπορά στο ΧΑΑ. Ο στόχος είναι να αυξηθεί το free float (ελεύθερη ισοτιμία) της εταιρίας προκειμένου η αξία της μετοχής να είναι ενδεικτική της δυναμικής του ομίλου.

Εγνατία Οδός

Στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Intrakat καταλήγει ο «διπλός» διαγωνισμός (διάρκεια σύμβασης 24 μηνών) του φορέα «Εγνατία Οδός Α.Ε.», αρχικού ύψους άνω των 160 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) για τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου σε Δυτικό και Ανατολικό Τομέα. Προ ημερών, σε συνεδρίασή του, το Δ.Σ. του φορέα ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού τόσο για το project «Εγνατία οδός: Λειτουργία και Συντήρηση του Αυτοκινητοδρόμου στον Δυτικό Τομέα και στον Κάθετο Αξονα Α29 (2023-2025), προϋπολογισμού δημοπράτησης 88 εκατ. ευρώ, όσο και το αντίστοιχο «Εγνατία οδός: Λειτουργία και Συντήρηση του Αυτοκινητοδρόμου στον Ανατολικό Τομέα και στους Κάθετους Αξονες Α1, Α25 & Α23 (2023-2025)», προϋπολογισμού δημοπράτησης 73 εκατ. ευρώ.

Σιδηροδρομικός Βόσπορος

Η αγορά των logistics της Νοτιοανατολικής Ευρώπης βγάζει από το μανίκι της αλλά και από τα συρτάρια του υπουργείου Μεταφορών σχέδιο δημιουργίας μιας νέας λεωφόρου μεταφορών με εφαλτήριο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και κύριο «παίκτη» τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Η γεωπολιτική αστάθεια, η ενεργειακή κρίση και η θέση της χώρας μας στον χάρτη μεταξύ τριών ηπείρων αναθερμαίνει το ενδιαφέρον για το εν λόγω project, που καρκινοβατούσε τα τελευταία χρόνια και πλέον θα προχωρήσει η δημιουργία του σιδηροδρομικού Βοσπόρου.
Το διακρατικό αυτό επιχειρηματικό σχέδιο θα διαμορφώσει έναν πολυτροπικό εμπορευματικό διάδρομο, που θα συνδέσει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια σε Μπουργκάς, Βάρνα, Ρούσε σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη. Αυτό θα ενισχύσει τη θέση της Βόρειας Ελλάδας στον εμπορικό κι εν γένει οικονομικό χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

ΕΤΑΔ

Εν τω μεταξύ, σχέδιο για την αξιοποίηση εκατοντάδων ακινήτων του Δημοσίου εκπονεί η κυβέρνηση με βραχίονα υλοποίησης την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ).

Εμβληματικά projects, όπως η πολυτελής εκμίσθωση του TAE KWON DO και η μετατροπή του σε συνεδριακό κέντρο στην Αθήνα, η Ακτή Βουλιαγμένης μαζί με την Ωκεανίδα και η Ανάβυσσος εισέρχονται, κατά πληροφορίες, στις ράγες της αξιοποίησης, ύστερα από πολλά έτη παλινωδιών και αντεγκλήσεων.

Υγεία

Στη δημόσια Υγεία συνεχίζονται οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση 80 νοσοκομείων και πάνω από 150 Κέντρων Υγείας σε όλη τη χώρα. Μέχρι στιγμής έχουν δημοσιευθεί 9 διαγωνισμοί δαπάνης 17,5 εκατ. ευρώ, έχουν συμβασιοποιηθεί 12 έργα κόστους 65 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί ένα έργο (η ανακαίνιση της Πνευμονολογικής Κλινικής στο «Παπανικολάου» στη Θεσσαλονίκη) με προϋπολογισμό 900.000 ευρώ, 54 διαγωνισμοί είναι υπό αξιολόγηση, προϋπολογισμού 197 εκατ. ευρώ, ενώ άλλοι 40 συνολικού κόστους 206 εκατ. ευρώ είναι σε διαδικασία ωρίμανσης. Σημειώνεται εδώ ότι ο κάθε διαγωνισμός δεν αφορά αποκλειστικά σε ένα νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας, συνήθως αφορούν σε περισσότερα.

Νέα ξενοδοχεία

Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκονται εξάλλου 25 ξενοδοχειακές επενδύσεις με τη μερίδα του λέοντος στα νησιά του Αιγαίου και νέες μονάδες σε Παξούς και Μεγανήσι στο Ιόνιο, ενώ στον επενδυτικό χάρτη βρίσκονται επίσης τα Χανιά και το Γύθειο. Οι σχετικές προτάσεις έχουν υποβληθεί σε τοπικούς ανά τη χώρα αδειοδοτικούς φορείς του Δημοσίου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο