Τι πιστεύουν οι εφοπλιστές για την επόμενη ημέρα στην Attica Group

Οι οκτώ «ακτοπλοϊκοί» λόγοι που οδήγησαν τη διοίκηση της MIG να ανταλλάξει το μετοχικό πακέτο που κατέχει στην Αttica (79,38%) για να απαλλαγεί από χρέη ύψους 443 εκατ. ευρώ προς την Strix Holdings

Η επόμενη ημέρα για τον ακτοπλοϊκό κολοσσό της Attica μονοπωλεί τον τελευταίο καιρό όχι μόνο τους παροικούντες στην ακτοπλοΐα αλλά και στο τραπεζικό και επιχειρηματικό σύστημα.

Τα μάτια είναι στραμμένα στην προσπάθεια έγκρισης από το ΔΣ της MIG της συμφωνίας για την ανταλλαγή μετοχών της Attica που κατέχει η MIG (79,38%) με χρέη ύψους 443 εκατομμυρίων ευρώ που κατέχει η Strix Holdings που είναι συγγενής εταιρεία της Πειραιώς στην οποία η τράπεζα έχει μεταβιβάσει το σύνολο των απαιτήσεων της από τη MIG.

Η εμπλοκή όμως του Μάριου Ηλιόπουλου της Seajets της μεγαλύτερης εταιρείας ταχυπλόων στη Μεσόγειο έχει οδηγήσει σε δύο αναβολές της έκτακτης ΓΣ, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 3 Μαρτίου και ώρα 18.00. Το μπλοκ του Έλληνα ακτοπλόου έχει ποσοστό άνω 10% ενώ η Τράπεζα Πειραιώς από 32% το έφτασε στο 53% με τη δεύτερη δημόσια πρότασή της να ανεβάζει την τιμή της μετοχής από 0,16 στο 0,217.

Ο Όμιλος Attica, όταν ολοκληρωθεί και η συγχώνευση της ΑΝΕΚ θα έχει έναν από τους πέντε μεγαλύτερος στόλους παγκοσμίως σε όρους ολικής χωρητικότητας, τη δεύτερη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση διεθνώς και έναν από τους πέντε μεγαλύτερους στόλους παγκοσμίως σε όρους μεταφοράς οχημάτων.

Όμως σημαντικός είναι και ο εθνικός ρόλος του ομίλου αφού διασφαλίζει την 12μηνη σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα. Στην Αδριατική θα ανταγωνίζεται τον Όμιλο Γκριμάλντι ο οποίος έχει γιγαντωθεί σε ολόκληρο τον πλανήτη με τον Εμάνουελ Γκριμάλντι να έχει καταστήσει την Αδριατική σε Mare Nostrum ενώ στο Αιγαίο έχει ανταγωνισμό από τη Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου.

Ο εθνικής σημασίας ρόλος της Attica είναι ο λόγος για τον οποίο σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση δεν θέλει να πέσει σε ξένα χέρια. Όμως… είναι πολλά τα λεφτά. Η αξία της Attica υπολογίζεται στα 600 εκατομμύρια και με τη συγχώνευση της ΑΝΕΚ θα ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο.

Συζητώντας τον προβληματισμό αυτόν, εφοπλιστές που συμμετείχαν σε επιχειρηματικό πηγαδάκι εξέφρασαν την άποψη ότι για να προχωρήσει ο όμιλος Attica στην επόμενη ημέρα με ασφάλεια και να συνεχίσει να προσφέρει και στην Ελλάδα υπηρεσίες, θα πρέπει να ακολουθηθεί το παράδειγμα της Aegean. «Η Aegean γιγαντώθηκε όταν μπήκαν μεγάλα επιχειρηματικά ονόματα. Το ίδιο θα πρέπει να γίνει και με την Attica. Να συνεργαστούν μεγάλοι οικονομικά Έλληνες εφοπλιστές και να πάρουν τον όμιλο» και συμπλήρωσαν:

«Βέβαια προϋπόθεση βασική είναι και ο εκσυγχρονισμός των λιμενικών εγκαταστάσεων. Η Aegean απογειώθηκε όταν άνοιξε το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”».

Την περασμένη Δευτέρα στη διάρκεια της έκτακτης ΓΣ που αναβλήθηκε για δεύτερη φορά είχε ενδιαφέρον το σκεπτικό που ανέπτυξε ο διευθύνων σύμβουλος της MIG, Γ. Ευστρατιάδης για τους λόγους που πήρε την απόφαση ο όμιλος για ανταλλαγή μετοχών της Attica.

Εστιάζουμε στα θέματα που, όπως είπε, εξέτασε το ΔΣ της MIG και άπτονται του ομίλου Attica. Ειδικότερα ανέφερε:

1. Η ακτοπλοΐα, όπως γενικά η ναυτιλία και γενικά οι οικονομίες έχουν υποστεί ένα μεγάλο σοκ από την ανατίμηση των τιμών του πετρελαίου και της ενέργειας. Ένας μεγάλος αστάθμητος παράγοντας είναι το πως θα εξελιχθούν οι τιμές των καυσίμων την επόμενη τετραετία. Και επειδή κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος και όλοι οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι και διεθνείς σύμβουλοι φαίνεται ότι έχουν πέσει σε έναν μεγάλο βαθμό έξω στις προβλέψεις τους, και το γεγονός της αβεβαιότητας για την πρόβλεψη της τιμής των καυσίμων σε βάθος τετραετίας και με δεδομένο ότι το κόστος των καυσίμων αποτελεί και το μεγαλύτεροι λειτουργικό κόστος για την Αttica, δεν θέλαμε να μπούμε στη διαδικασία να έχουμε μία αβεβαιότητα.

2. Η εξέλιξη του οικονομικού κύκλου και οι προβλέψεις που κατά καιρούς ακούγονται και τελευταία πιο έντονα για την επερχόμενη ύφεση στο πλαίσιο της ευρωζώνης και της παγκόσμιας οικονομίας.

3. Τρίτο που λάβαμε υπόψη μας είναι η εξέλιξη του διαθέσιμου εισοδήματος το οποίο με τις πληθωριστικές τάσεις που υπάρχουν αυτή την περίοδο δημιουργεί έναν προβληματισμό αν θα έχει αρνητική συνέπεια στη μείωση της ζήτησης για ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Το 2022 υπήρξε σημαντική αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.

4. Η αύξηση των επιτοκίων που θα επιβαρύνει σημαντικά τα χρηματοοικονομικά του ομίλου Attica. Με βάση την 30η Σεπτεμβρίου 2022 ήταν 329 εκατομμύρια οι δανειακές υποχρεώσεις.

5. Την ένταση του ανταγωνισμού που παρατηρείται στις κύριες γραμμές που δραστηριοποιείται ο όμιλος Attica. Τόσο σε επίπεδο προσφερόμενης χωρητικότητας όσο και σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής. Θα έχετε διαπιστώσει την αρκετά επιθετική πολιτική που έχουν οι ανταγωνιστές στην Ιταλία περισσότερο καις την Ελλάδα λιγότερο όσο αναφορά την προσφορά χωρητικότητας,

6. Τις σημαντικές επενδύσεις που θα πρέπει να κάνει ο όμιλος Attica για την ανανέωση του στόλου και την προσαρμογή στο κανονιστικό πλαίσιο για την προστασία του περιβάλλοντος. Οι επενδύσεις σε πλοία νέας τεχνολογίας ή το πρασίνισμα το στόλου είναι ένα τεράστιο κόστος το οποίο θα πρέπει να επωμιστεί ο μέτοχος της Attica έως το 20230. Ο όμιλος MIG δεν μπορεί και δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει τέτοιου ύψους επενδύσεις.

7. Την αβεβαιότητα για την έγκριση της συγχώνευσης της ΑΝΕΚ από τον όμιλο Attica όπως και επίσης και τους όρους που θα συνοδεύουν μία πιθανή έγκριση.

8. Τέλος είναι η γεωπολιτική αστάθεια.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

FT: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη αλλά είναι η φτωχότερη χώρα της Ευρωζώνης

Να παρουσιάσει την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας σε ένα ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο επιχειρεί η στήλη Alphaville των Financial Times, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες της Ευρωζώνης με τις καλύτερες επιδόσεις, όμως είναι και η

ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ” και συγκρότηση σε σώμα νέου ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Κατόπιν των αρχαιρεσιών της 17/04/2024 του “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ”, συνεδρίασαν χθες 25/04/2024 τα νεοκλεγέντα μέλη του Δ.Σ. και αποφασίστηκε η συγκρότηση σε σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου, ως ακολούθως: ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. (ε.α.) ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Ιωάννης ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Πλωτάρχης Λ.Σ. (ε.α.)

Επίσκεψη αρχηγού ΓΕΝ στη Γαλλία για την πρόοδο ναυπήγησης των νέων φρεγατών

Τριήμερη επίσκεψη στο Παρίσι πραγματοποίησε ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας. Ο αρχηγός ΓΕΝ επισκέφθηκε το ναυπηγείο στη Λοριάν, όπου ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών και την πρόοδο υλοποίησης του προγράμματος ναυπήγησης των νέων Φρεγατών FDI του Πολεμικού Ναυτικού.

Τελετή Παράδοσης – Παραλαβής Καθηκόντων Διοικητή της 120 ΠΕΑ

Την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120ΠΕΑ), στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας, παρουσία του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Υποπτέραρχου (Ι) Αλέξανδρου Κομητούδη, η τελετή παράδοσης – παραλαβής καθηκόντων Διοικητή της 120ΠΕΑ, από τον Ταξίαρχο (Ι)

Μετάβαση στο περιεχόμενο