Τι συμβαίνει με τη Mediterranean Gas και το FSRU στο Βόλο;

Kατέθεσε αίτηση πτώχευσης, αλλά η εταιρεία ισχυρίζεται ότι την έχει ανακαλέσει και επικαλείται διαπραγματεύσεις με την Transgas

Έξω από το λιμάνι του Βόλου δείχνει να ναυαγεί η επένδυση της Mediterranean Gas για την ανάπτυξη πλωτής δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου στην περιοχή της Μαγνησίας.

Η εταιρεία, η οποία πριν από τρεις μήνες αιτήθηκε στη ΡΑΑΕΥ τροποποίηση της Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με σκοπό τη μεταβολή της μετοχικής της σύνθεσης και την είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο της Ρουμανικής Transgaz, κατέθεσε πρόσφατα αίτηση πτώχευσης στο Ειρηνοδικείο του Βόλου υπό το βάρος χρεών σε Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (νομικές εταιρείες, συμβούλους, μελετητές), σε μισθώματα αλλά και σε εργαζόμενους της επιχείρησης.

Η είδηση της πτώχευσης της εταιρείας κάνει από χθες τον γύρο της αγοράς, μετά και από δημοσιεύματα του τοπικού τύπου της Μαγνησίας, τα οποία επικαλούνται οφειλές που ξεπερνούν τις 300.000 ευρώ, με την εταιρεία να φέρεται να αδυνατεί να ικανοποιήσει.

Χθες το newmoney επικοινώνησε με τη διοίκηση της Mediterranean Gas, η οποία επιβεβαίωσε την υποβολή της αίτησης, λέγοντας όμως ότι έχει ανακληθεί και ότι η εταιρεία δεν πτωχεύει, αφήνοντας να εννοηθεί ότι έχουν βρεθεί οι πόροι που θα καλύψουν τις υποχρεώσεις της.

Οι ίδιες μάλιστα πηγές της εταιρείας, έκαναν λόγο για προχωρημένες συζητήσεις με την Τransgaz, η οποία είναι ο Εθνικός Διαχειριστής Φυσικού Αερίου της Ρουμανίας. Η Mediterranean Gas έχει ενημερώσει τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας από τον περασμένο Σεπτέμβριο ότι οι Ρουμάνοι σκοπεύουν να αποκτήσουν το 15% των μετοχών της.

Χθες πάντως σε σχετική ερώτηση του newmoney, η διοίκηση επικαλέστηκε εμπιστευτικές πληροφορίες και απέφυγε να κάνει κάποιο σχόλιο ως προς τις συζητήσεις για τα μετοχικά ποσοστά. Δημιουργούνται όμως εύλογα ερωτήματα για τη βιωσιμότητα της Mediterranean Gas, καθώς άσχετα από το τι συνέβη πραγματικά με το αίτημα πτώχευσης, το γεγονός ότι η εταιρεία το κατέθεσε αντανακλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην υλοποίησή του έργου.

Το ιστορικό του πρότζεκτ

Η επένδυση για τη δημιουργία του FSRU στον Βόλο έχει περάσει από σαράντα κύματα την τελευταία διετία, καθώς το έργο είχε αρχικά χωροθετηθεί εντός του λιμανιού. Κατόπιν σοβαρής αντίδρασης του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έτρεξε τον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του λιμένα Βόλου και υπάρχει ήδη προτιμητέος επενδυτής, το FSRU άλλαξε θέση και χωροθετήθηκε σε άλλο σημείο.

Το αναθεωρημένο σχέδιο προέβλεπε ως νέα θέση εγκατάστασης του πλωτού τερματικού σταθμού φυσικού αερίου από τη θέση Πευκάκια, στην περιοχή «Κριθαριά» μεταξύ Βόλου και Αγχιάλου. Μάλιστα, η εταιρεία έχει υποβάλλει και φάκελο στο ΥΠΕΝ για Άδεια Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων. Οι εξελίξεις δείχνουν ότι το έργο συναντά σοβαρά οικονομικά προβλήματα για να προχωρήσει, τα οποία προστίθενται ως χιονοστιβάδα στο αρνητικό κλίμα που έχει εισπράξει από την τοπική κοινωνία.

Κλίμα που επιβεβαίωσε πρόσφατα και ο νέος Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Δημήτρης Κουρέτας, σε συνάντηση που είχε στις αρχές Δεκεμβρίου με τους φορείς της πόλης που τάσσονται κατά του έργου, λέγοντας ότι μια τέτοια εγκατάσταση θα προκαλέσει μεγάλη διαταραχή στο ευαίσθητο οικοσύστημα του Παγασητικού Κόλπου. Δήλωσε μάλιστα ότι δεν έχει κανένα νόημα να γίνει όταν δεν υπάρχει ούτε επιστημονική, ούτε κοινωνική συναίνεση.

Η Mediterranean Gas είχε επιχειρήσει να πείσει για τη σοβαρότητα του αμφιλεγόμενου project, προβάλλοντας τη συνεργασία της με την ExxonMobil LNG Market Development, για την τεχνολογική και εμπορική υποστήριξη στο έργο, αλλά και τη συμμετοχή στο επενδυτικό σχήμα του εφοπλιστή Πάρη Δράγνη.

Τελικά, τίποτα από τα δύο δεν φαίνεται ικανό να αντιστρέψει την εκτροπή της επένδυσης, που φιλοδοξούσε να δημιουργήσει μια νέα πύλη εισόδου φυσικού αερίου για την χώρα μας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο