Το αυξημένο λειτουργικό κόστος πλήγμα για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες

Το λειτουργικό κόστος των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχει έρθει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος αυτό το καλοκαίρι και αιτία είναι τα ακριβά εισιτήρια.

Παρά το γεγονός ότι το κόστος των καυσίμων παρουσιάζει μείωση ύψους σχεδόν €100 εκατ., τα €80 εκατ. εξ’ αυτών εξανεμίστηκαν στην αύξηση του κόστους μισθοδοσίας, επισκευών, ασφαλίστρων και εξόδων λιμένων σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC. Τα συμπεράσματα βγήκαν μετά από ανάλυση των εταιρειών Minoan, Attica και ΑΝΕΚ για το 2023.

Το κόστος των ανταλλακτικών έχει αυξηθεί κατά 14% ενώ οι αμοιβές πληρωμάτων κατά 24% από το 2021 βάσει των σχετικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας που έχουν υπογραφεί έως σήμερα.

Η κατανομή των επιμέρους εξόδων στο λειτουργικό κόστος των εταιριών έχει μεταβληθεί το 2023 σε σχέση με το 2022, αφού τα καύσιμα αποτέλεσαν το 43% (56% το 2022), οι επισκευές το 20% (11% το 2022) και η μισθοδοσία 19% (17% το 2022).

Ανάλυση Κόστους Καυσίμων

Το κόστος καυσίμων αποτελεί μια από τις βασικότερες παραμέτρους στη διαχείριση των πλοίων. Η δυσκολία της διαχείρισης του συγκεκριμένου κόστους οφείλεται στο γεγονός ότι είναι εκτεθειμένο σε αυξημένα επίπεδα μεταβλητότητας του επιπέδου τιμών Brent αλλά και των συναλλαγματικών κινδύνων.

Τα πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers είναι υποχρεωμένα να καταναλώνουν καύσιμα χαμηλού θείου 0,5% (VLSFO) σε αντίθεση με τα πλοία που έχουν τοποθετήσει scrubbers και μπορούν να καταναλώνουν καύσιμα με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι και 3,5% (HFO).

Η τιμή στις καυσίμων περιεκτικότητας σε θείο μέχρι 0,5% είναι σημαντικά υψηλότερη της τιμής των καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο 3,5% και 1%.

 

Η μέση τιμή VLSFO Bunker Prices (0.5% Sulphur), Rotterdam μειώθηκε σημαντικά το 2023 σε σχέση με το 2022 κατά €202,43/τόνο. Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος για τα θετικά αποτελέσματα των εταιριών το προηγούμενο έτος.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Επίτροπος Γιόχανσον «πιο κοντά στις ΜΚΟ από ό,τι στα κράτη μέλη», υποστηρίζει το πρώην αφεντικό του Frontex

Η υπεύθυνη εσωτερικών υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ίλβα Γιόχανσον, είναι πιο κοντά στις ΜΚΟ που τάσσονται υπέρ της μαζικής μετανάστευσης παρά στα κράτη μέλη τα οποία οφείλει να υπηρετεί, υποστήριξε ο πρώην επικεφαλής της συνοριακής υπηρεσίας Frontex της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Παν. Πούλιος προϊστάμενος της Δικαστικής Αστυνομίας

Τα βέλη του κατά των κομμάτων της αντιπολίτευσης έστρεψε ο υφυπουργός Δικαιοσύνης, Γιάννης Μπούγας. Μιλώντας στη Βουλή τα κατηγόρησε ότι επιχειρούν να δηλητηριάσουν την κοινή γνώμη χωρίς στοιχεία υποστηρίζοντας ότι τάχα η δικαιοσύνη δεν είναι ανεξάρτητη. Κατά τη συζήτηση για

Αιφνιδιαστικός επιτόπιος έλεγχος της Επιτροπής Ανταγωνισμού στη δρομολογιακή γραμμή Πέραμα – Παλούκια

Σημειώνεται ότι η πορθμειακή γραμμή Πέραμα – Παλούκια σημειώνει τη μεγαλύτερη κίνηση θαλάσσιας δρομολογιακής γραμμής στην Ελλάδα, κατέχοντας παράλληλα την 7η θέση (με στοιχεία επιβατικής κίνησης 2022) μεταξύ όλων των λιμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το

Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας

Το διάστημα από 11 έως 12 Σεπτεμβρίου 2024, στο πλαίσιο των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, ο Διοικητής της 1ης Στρατιάς/EU-OHQ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ» Αντιστράτηγος Δημόκριτος Κωνσταντάκος, υποδέχθηκε στην έδρα της 1ης Στρατιάς στη Λάρισα, τον Διοικητή της 1ης Στρατιάς

Μετάβαση στο περιεχόμενο