Το Αρχιπέλαγος στη συνάντηση του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου της Ε.Ε. για την Αλιεία στη Μεσόγειο


“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Ολοκληρώθηκε εχθές στη Ρώμη η συνάντηση του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου της Ε.Ε. για την Αλιεία για τη Μεσόγειο (MEDAC), μέλος του οποίου είναι το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος, ο μοναδικός ελληνικός περιβαλλοντικός φορέας και ένας από τους 4 συνολικά στη Μεσόγειο που έχουν δικαίωμα ψήφου στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο.

medac logo

“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Σκοπός της συνάντησης ήταν η διαμόρφωση προτάσεων και συστάσεων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Αλιείας αναφορικά με τις τροποποιήσεις του Κανονισμού Ελέγχου της Αλιείας
(1224/2009). Τα μέτρα που θα εφαρμοστούν βασίζονται σε επιστημονικές
αναφορές από τους διάφορους εταίρους και επιστημονικά συμβούλια που
συνεργάζονται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που θεωρούνται πλέον πιο
αξιόπιστες απ’ ότι οι αντίστοιχες των προηγούμενων ετών, όπως επίσης
σημαντική βελτίωση έχει υπάρξει και στα ηλεκτρονικά συστήματα
παρακολούθησης των αλιευτικών δραστηριοτήτων.

“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Αξιοσημείωτο είναι ότι η Ελλάδα αποτελεί μία από τις λίγες χώρες που ακόμα επιτρέπει σε μεγάλο μέρος των σκαφών μέσης αλιείας (μηχανότρατες, γρι-γρι) να καθυστερούν επί χρόνια την εγκατάσταση των νέας τεχνολογίας (και 100% επιδοτούμενων) συστημάτων παρακολούθησης VMS, έναντι των παλαιότερων που εύκολα παραβιάζονται από ειδικό λογισμικό στο οποίο έχουν «επενδύσει» πολυάριθμα μεγάλα αλιευτικά σκάφη. Είναι ευρέως παραδεκτό ότι τα βενθικά ιχθυαποθεμάτα της Μεσογείου παρουσιάζουν ανησυχητική μείωση, η οποία οφείλεται στη συνεχιζόμενη υπεραλίευση. Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η αυξημένη και συνεχής έρευνα για τον καθορισμό αποτελεσματικών μέτρων που θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των αιτιών της υπεραλίευσης.
survey2

“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Για το λόγο αυτό είναι σημαντική και η έρευνα του Ινστιτούτου Αρχιπέλαγος, καθώς και η σχετική συνεργασία του με το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο (MEDAC),
δεδομένου ότι έχοντας πλέον αναβαθμίσει τον ερευνητικό του εξοπλισμό με
την αιχμή της τεχνολογίας στον τομέα της έρευνας της βιομάζας των
ιχθυαποθεμάτων (για τον ακριβή υπολογισμό της μάζας, του βάρους και του
μεγέθους των ψαριών, αλλά και την τρισδιάστατη απεικόνιση του θαλάσσιων
οικοτόπων). Το Ινστιτούτο Αρχιπέλαγος
είναι ο μοναδικός μη-κυβερνητικός φορέας στην Αν. Μεσόγειο που διαθέτει
τα μέσα (σκάφη, ειδικό εξοπλισμό, λογισμικό και εξειδίκευση), αλλά και
τη δυνατότητα να καλύπτει με χαμηλό κόστος, μεγάλες περιοχές έρευνας με
στόχο συμβάλλει στην κάλυψη των μεγάλων κενών γνώσης για τα
ιχθυαποθέματα στο Αιγαίο και τη ΒΑ Μεσόγειο. Το παραπάνω όμως φαίνεται
να ενοχλεί τους διάφορους εμπλεκόμενους, κρατικές αρχές και συντεχνίες;
κάτι που εκφράζουν ποικιλοτρόπως με κάθε αφορμή.

P 20181210 124012 vHDR Auto

“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Στη χθεσινή συνάντηση, σε κλίμα διαφωνίας ανάμεσα στους περιβαλλοντικούς φορείς και τους φορείς των αλιέων, αναφορικά με τους τρόπους εφαρμογής του Κανονισμού Ελέγχου,
ζητήθηκαν τα διάφορα πιθανά μέτρα, αλλά και οι εξαιρέσεις που
προτείνουν οι εκπρόσωποι του κλάδου της μέσης αλιείας, οι οποίοι
δυστυχώς συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν την αλιευτική δραστηριότητα με μία
τυχοδιωκτική προσέγγιση.

“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Έχουν
περάσει 4 χρόνια από την ψήφιση της Νέας Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής
της Ε.Ε. και δυστυχώς σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι πολυάριθμες συνεδριάσεις,
διαβουλεύσεις και συναντήσεις εργασίας για την εφαρμογή της δεν
διαφαίνεται να φέρνουν αποτέλεσμα στην αντιμετώπιση του καίριου
ζητήματος της υπεραλίευσης. Παρόλο που οι ευρωπαϊκές αρχές αναγνωρίζουν ότι περισσότερο από 90% των μεσογειακών αλιευμάτων έχουν υπεραλιευθεί, η αργή γραφειοκρατική προσέγγιση των ζητημάτων που σχετίζονται με την αλιευτική διαχείριση
δεν συμβαδίζουν με το ρυθμό κατάρρευσης των ιχθυαποθεμάτων, ενώ τα
κράτη-μέλη, ιδίως στη Μεσόγειο δεν έχουν λάβει ακόμα αποτελεσματικά
μέτρα αλιευτικής διαχείρισης.
trawler and archipelagos

“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Σε ελληνικό επίπεδο, η κατάσταση είναι λίγο χειρότερη, καθώς συνεχίζουμε να διατηρούμε τη «μοναδικότητα» της χώρας με το μεγαλύτερο αλιευτικό στόλο στην Ε.Ε. και τη λιγότερη διαχείριση.
Ενδεικτικό της χρόνιας ανεύθυνης αλιευτικής πολιτικής μας είναι ότι ενώ
η αλιεία σταδιακά καταρρέει, αντί να εφαρμόζουμε νέα αποτελεσματικά
μέτρα διαχείρισης, τα οποία ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία και συχνά
μπορεί να χρηματοδοτήσει η Ε.Ε. (π.χ. διαχειριζόμενες ζώνες αλιείας,
αύξηση επιλεκτικότητας αλιευτικών εργαλείων, αποτελεσματική προστασία
νηπιοτροφείων αλιευμάτων, κα), επικαλούμαστε ότι η χρόνια απραξία μας
οφείλεται στην έλλειψη επιστημονικών δεδομένων που ποσοτικοποιούν τη
μείωση των ιχθυαποθεμάτων. Παράλληλα, η ελληνική αλιευτική νομοθεσία
απαρτίζεται από ένα μίγμα βασιλικών διαταγμάτων και νόμων που
σχεδιάστηκαν πριν δεκαετίες, με την απολύτως επιλεκτική εφαρμογή της
ευρωπαϊκής νομοθεσίας (π.χ. διαχείριση της βιντζότρατας), η οποία θα
μπορούσε να συμβάλλει στην αειφόρο διαχείριση των επιβαρυμένων ελληνικών
ιχθυαποθεμάτων.

“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο ένα ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ για την αλιεία στην Ελλάδα – μία παραγωγή του 2015 του Mega Channel- από τη σειρά ορίζοντες του Σωτήρη Δανέζη “vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Αναστασία Μήλιου, Διευθύντρια Έρευνας “Αρχιπέλαγος” Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

FT: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη αλλά είναι η φτωχότερη χώρα της Ευρωζώνης

Να παρουσιάσει την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας σε ένα ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο επιχειρεί η στήλη Alphaville των Financial Times, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες της Ευρωζώνης με τις καλύτερες επιδόσεις, όμως είναι και η

ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ” και συγκρότηση σε σώμα νέου ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Κατόπιν των αρχαιρεσιών της 17/04/2024 του “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ”, συνεδρίασαν χθες 25/04/2024 τα νεοκλεγέντα μέλη του Δ.Σ. και αποφασίστηκε η συγκρότηση σε σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου, ως ακολούθως: ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. (ε.α.) ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Ιωάννης ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Πλωτάρχης Λ.Σ. (ε.α.)

Επίσκεψη αρχηγού ΓΕΝ στη Γαλλία για την πρόοδο ναυπήγησης των νέων φρεγατών

Τριήμερη επίσκεψη στο Παρίσι πραγματοποίησε ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας. Ο αρχηγός ΓΕΝ επισκέφθηκε το ναυπηγείο στη Λοριάν, όπου ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών και την πρόοδο υλοποίησης του προγράμματος ναυπήγησης των νέων Φρεγατών FDI του Πολεμικού Ναυτικού.

Τελετή Παράδοσης – Παραλαβής Καθηκόντων Διοικητή της 120 ΠΕΑ

Την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120ΠΕΑ), στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας, παρουσία του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Υποπτέραρχου (Ι) Αλέξανδρου Κομητούδη, η τελετή παράδοσης – παραλαβής καθηκόντων Διοικητή της 120ΠΕΑ, από τον Ταξίαρχο (Ι)

Μετάβαση στο περιεχόμενο