“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Ολοκληρώθηκε εχθές στη Ρώμη η συνάντηση του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου της Ε.Ε. για την Αλιεία για τη Μεσόγειο (MEDAC), μέλος του οποίου είναι το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος, ο μοναδικός ελληνικός περιβαλλοντικός φορέας και ένας από τους 4 συνολικά στη Μεσόγειο που έχουν δικαίωμα ψήφου στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο.
“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Σκοπός της συνάντησης ήταν η διαμόρφωση προτάσεων και συστάσεων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Αλιείας αναφορικά με τις τροποποιήσεις του Κανονισμού Ελέγχου της Αλιείας |
“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Αξιοσημείωτο είναι ότι η Ελλάδα αποτελεί μία από τις λίγες χώρες που ακόμα επιτρέπει σε μεγάλο μέρος των σκαφών μέσης αλιείας (μηχανότρατες, γρι-γρι) να καθυστερούν επί χρόνια την εγκατάσταση των νέας τεχνολογίας (και 100% επιδοτούμενων) συστημάτων παρακολούθησης VMS, έναντι των παλαιότερων που εύκολα παραβιάζονται από ειδικό λογισμικό στο οποίο έχουν «επενδύσει» πολυάριθμα μεγάλα αλιευτικά σκάφη. Είναι ευρέως παραδεκτό ότι τα βενθικά ιχθυαποθεμάτα της Μεσογείου παρουσιάζουν ανησυχητική μείωση, η οποία οφείλεται στη συνεχιζόμενη υπεραλίευση. Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η αυξημένη και συνεχής έρευνα για τον καθορισμό αποτελεσματικών μέτρων που θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των αιτιών της υπεραλίευσης. |
“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Για το λόγο αυτό είναι σημαντική και η έρευνα του Ινστιτούτου Αρχιπέλαγος, καθώς και η σχετική συνεργασία του με το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο (MEDAC), |
“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Στη χθεσινή συνάντηση, σε κλίμα διαφωνίας ανάμεσα στους περιβαλλοντικούς φορείς και τους φορείς των αλιέων, αναφορικά με τους τρόπους εφαρμογής του Κανονισμού Ελέγχου, |
“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Έχουν περάσει 4 χρόνια από την ψήφιση της Νέας Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής της Ε.Ε. και δυστυχώς σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι πολυάριθμες συνεδριάσεις, διαβουλεύσεις και συναντήσεις εργασίας για την εφαρμογή της δεν διαφαίνεται να φέρνουν αποτέλεσμα στην αντιμετώπιση του καίριου ζητήματος της υπεραλίευσης. Παρόλο που οι ευρωπαϊκές αρχές αναγνωρίζουν ότι περισσότερο από 90% των μεσογειακών αλιευμάτων έχουν υπεραλιευθεί, η αργή γραφειοκρατική προσέγγιση των ζητημάτων που σχετίζονται με την αλιευτική διαχείριση δεν συμβαδίζουν με το ρυθμό κατάρρευσης των ιχθυαποθεμάτων, ενώ τα κράτη-μέλη, ιδίως στη Μεσόγειο δεν έχουν λάβει ακόμα αποτελεσματικά μέτρα αλιευτικής διαχείρισης. |
“vertical-align:baseline;line-height:1.5em;color:#3A352A;font-size:12px;text-align:justify;unicode-bidi:embed;margin-top:0;margin-right:0;margin-bottom:1.3em;margin-left:0;padding-top:0;padding-right:0;padding-bottom:0;padding-left:0;”>Σε ελληνικό επίπεδο, η κατάσταση είναι λίγο χειρότερη, καθώς συνεχίζουμε να διατηρούμε τη «μοναδικότητα» της χώρας με το μεγαλύτερο αλιευτικό στόλο στην Ε.Ε. και τη λιγότερη διαχείριση. |
Share:
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΑΑΛΣ: Συμμετέχουμε στη νυχτερινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας των συνταξιούχων σήμερα 11 Απριλίου στο Σύνταγμα
Αυτή τη φορά νύχτα, σε μια νυκτερινή συμβολική αγωνιστική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Συντάγματος μπροστά στη Βουλή, την Παρασκευή 11/4/2025 ώρα 8μ.μ. λίγο πριν το Πάσχα διεκδικώντας και απαιτώντας από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό. · Την άμεση καταβολή της

Ο Στέφανος Γκίκας στα εγκαίνια του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στο Νυδρί: «Η Λευκάδα στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού»
Το καταφύγιο τουριστικών σκαφών στο Νυδρί της Λευκάδας, εγκαινιάστηκε από τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανο Γκίκα, παρουσία του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, Ιωάννη Τρεπεκλή, του Δημάρχου Λευκάδας, Ξενοφώντα Βεργίνη και πλήθος αυτοδιοικητικών και εκπροσώπων φορέων. Τον αγιασμό τέλεσε ο

Τραγωδία στον ποταμό Χάντσον: Καρέ καρέ η πτώση του ελικοπτέρου στην οποία επέβαιναν τρία παιδιά και ο CEO της ισπανικής Siemens
Σε σοκ είναι όλος ο κόσμος από το βίντεο που καταγράφει τις τελευταίες στιγμές από την πτώση ενός τουριστικού αεροπλάνου στον παγωμένο ποταμό Hudson της Νέας Υόρκης στο οποίο επέβαιναν έξι άτομα ανάμεσα στα οποία τρία παιδιά. Το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα που

Συνάντηση Προεδρείου Ε.Α.Α.Λ.Σ με την ΠΟΕΠΛΣ
Συνάντηση του Προεδρείου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Λ.Σ., πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 9 Απριλίου 2025 με τον Πρόεδρο της ΠΟΕΠΛΣ. Η συνάντηση διεξήχθη σε ιδιαίτερα θετικό και εποικοδομητικό κλίμα, επιβεβαιώνοντας την πρόθεση και των δύο σωματείων για διατήρηση σταθερής επικοινωνίας και