Το είδαμε και αυτό…με ένα σήμα αλλάζουν ένα νόμο!

Όταν
τροποποιείται ένας νόμος όχι στην Βουλή αλλά με απλό διοικητικό έγγραφο ενός
Υπουργού

Πέρασε
ένας χρόνος από την βύθιση του πλοίου ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ και την ολιγωρία των υπευθύνων της στρατιωτικής
και πολιτικής ηγεσίας που οδήγησε στο μαύρισμα του Σαρωνικού.

Πέρασε
ένας χρόνος από τότε που με ευθύνη της Στρατιωτικής και Πολιτικής ηγεσίας, χωρίς
να προηγηθεί οποιαδήποτε έρευνα από ειδικούς,
το ανάθεμα για την βύθιση του πλοίου έπεσε στα στελέχη του Λιμενικού
Σώματος, που υπηρετούν στον Κλάδο της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων.

Με
ανακοίνωση του ίδιου του Πρωθυπουργού δόθηκε η δραστική λύση τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας
όλων των πλοίων θα εκδίδονται από τους Νηογνώμονες.

Κανένα
πιστοποιητικό δεν θα εκδίδεται από την Επιθεώρηση Πλοίων, ούτε από τα Τοπικά
Κλιμάκια Επιθεώρησης στα Λιμεναρχεία.. Ούτε για καμμιά βάρκα να ρίξουμε κανένα τσαπαρί.

Οι
εμπνευστές της ρύθμισης αποφάσισαν
και νομοθέτησαν
χωρίς να ρωτήσουν αν θέλει και αν μπορεί η νύφη (Νηογνώμονες)

Βλέπεται
δεν διερευνήθηκε αν οι νηογνώμονες έχουν
δίκτυο επιθεωρητών σε όλη την χώρα και αν μπορούν να αναλάβουν την εκπλήρωση στο σύνολό της την εξουσιοδότηση για έκδοση Πιστοποιητικών
Αξιοπλοΐας όλων των Ελληνικών πλοίων.

Λήγει την
Κυριακή (30-9-2018) η προθεσμία ισχύος των Πιστοποιητικών
που έχουν
εκδοθεί από τις κρατικές Αρχές και η Πολιτική και στρατιωτική ηγεσία δεν είχε
καν σκεφτεί για το τι θα γίνει με τα
πλοία που δεν τα αναλαμβάνουν οι Νηογνώμονες

Βέβαια
για να αποδώσουμε τα «του Καίσαρος τω Καίσαρι» την μεγαλύτερη ευθύνη για το
αδιέξοδο της τελευταίας στιγμής, φέρουν
οι εμπνευστές των ανερμάτιστων ρυθμίσεων του ν.4504/17, οι οποίοι επί ένα χρόνο
δεν μπήκαν στον κόπο έγκαιρα να εισηγηθούν μέτρα για την αποτελεσματική επίλυση
του θέματος

Τι
πρότειναν την τελευταία στιγμή (Παρασκευή 28-9-2018) στον νέο Υπουργό; Παράταση
της προθεσμίας ισχύος των πιστοποιητικών!!!

Να
τροποποιήσει ο Υπουργός με ένα απλό ΣΗΜΑ του τον νόμο δίνοντας παράταση στην
προθεσμία ισχύος των Πιστοποιητικών

Έτσι
απλά Πλήρης σεβασμός στην έννομη τάξη της χώρας

Αργότερα,
βλέπουμε. Την τακτοποίηση του θέματος
με κάποια νομοθετική ρύθμιση

Ο κ. Υπουργός
τελικά υπέγραψε το σήμα τροποποιώντας ρύθμιση του νόμου 4504/2017

Από
μόνη της αυτή η ρύθμιση τεντώματος σαν λάστιχο της ισχύος των πιστοποιητικών, πολλαπλασιάζει
τα ερωτήματα που χρήζουν απάντησης:

Τι μαγικό θα
συμβεί μετά την λήξη και της νέας προθεσμίας και οι Νηογνώμονες προστρέξουν να
καλύψουν την κρατική ανεπάρκεια αναλαμβάνοντας
την έκδοση Πιστοποιητικών Αξιοπλοΐας για το σύνολο των πλοίων και πλωτών μέσων
σε όλη την Επικράτεια;

Πώς είναι
δυνατόν η Ελλάδα, η πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, να μην έχει
Πιστοποιημένους Επιθεωρητές, οι οποίοι θα μπορούν να ελέγχουν με καθετοποιημένους ελέγχους το έργο των Νηογνωμόνων,
ώστε να διατηρούνται σε υψηλό επίπεδο τα στάνταρ ποιότητας της Ελληνικής
ναυτιλίας;

Σε ποια
ναυτιλιακή χώρα του κόσμου οι Κρατικές Αρχές- ενώ έχουν την πλήρη ευθύνη τήρησης
των διεθνών κανονισμών για την ασφάλεια ναυσιπλοΐας και την προστασία του
θαλάσσιου περιβάλλοντος- δεν μπορούν να
εκδώσουν οι ίδιες Πιστοποιητικά Αξιοπλοΐας για τα πλοία τους, όταν οι ανάγκες το
επιβάλλουν;

Γιατί δεν
έχει εκδοθεί το Π.Δ. για την δομή οργάνωση και λειτουργία της Σχολής
Επιθεωρητών (Σ.Ε.Δ.Α.Π.Λ.Ε.) αν και έχει παρέλθει προ πολλού η τετράμηνη
προθεσμία έκδοσής του, που είχε τεθεί από
τις ρυθμίσεις του άρθρου 13 του ν. 4504/2017;

Πρόκειται να
λάβει μέτρα ο κ. Υπουργός ώστε να τροποποιηθεί για μία ακόμη φορά ο περίφημος
ν. 4504/2017 και ειδικότερα το άρθρο 13, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα
πιστοποίησης επιθεωρητών για όλους τους τομείς ασφάλειας των πλοίων προκειμένου
καθίσταται εφικτός και ο έλεγχος των νηογνωμόνων;

Μπορεί να
ενημερώσει ο κ. Υπουργός πότε θα εκδοθούν η σωρεία των θεσμοθετηθέντων
Κανονιστικών Διαταγμάτων και Κανονιστικού Χαρακτήρα Υπουργικών Αποφάσεων (10 Π.Δ.
και 21 ΚΥΑ και ΥΑ) σε εφαρμογή των πρόχειρων
διατάξεων του ν. 4504/2017;

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

FT: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη αλλά είναι η φτωχότερη χώρα της Ευρωζώνης

Να παρουσιάσει την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας σε ένα ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο επιχειρεί η στήλη Alphaville των Financial Times, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες της Ευρωζώνης με τις καλύτερες επιδόσεις, όμως είναι και η

ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ” και συγκρότηση σε σώμα νέου ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Κατόπιν των αρχαιρεσιών της 17/04/2024 του “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ”, συνεδρίασαν χθες 25/04/2024 τα νεοκλεγέντα μέλη του Δ.Σ. και αποφασίστηκε η συγκρότηση σε σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου, ως ακολούθως: ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. (ε.α.) ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Ιωάννης ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Πλωτάρχης Λ.Σ. (ε.α.)

Επίσκεψη αρχηγού ΓΕΝ στη Γαλλία για την πρόοδο ναυπήγησης των νέων φρεγατών

Τριήμερη επίσκεψη στο Παρίσι πραγματοποίησε ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας. Ο αρχηγός ΓΕΝ επισκέφθηκε το ναυπηγείο στη Λοριάν, όπου ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών και την πρόοδο υλοποίησης του προγράμματος ναυπήγησης των νέων Φρεγατών FDI του Πολεμικού Ναυτικού.

Τελετή Παράδοσης – Παραλαβής Καθηκόντων Διοικητή της 120 ΠΕΑ

Την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120ΠΕΑ), στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας, παρουσία του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Υποπτέραρχου (Ι) Αλέξανδρου Κομητούδη, η τελετή παράδοσης – παραλαβής καθηκόντων Διοικητή της 120ΠΕΑ, από τον Ταξίαρχο (Ι)

Μετάβαση στο περιεχόμενο