Το εκπληκτικό κατόρθωμα του ατμόπλοιου «Warimoo» που δεν έχει ξεπεραστεί ακόμη και σήμερα

Το απίστευτο κατόρθωμα του πλοίου και του καπετάνιου του που μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει καταφέρει να κάνει παρόμοιο.

Το πλοίο Warimoo καθελκύστηκε το 1892. Ήταν επιβατικό και μετέφερε και κατεψυγμένα προϊόντα. Είχε μήκος 105 μέτρα. Η ρότα του ήταν πάντα μακρινά υπερατλαντικά ταξίδια. Αυτό που έκανε έγινε μια φορά και δεν μπορεί να ξαναγίνει.

Το ατμόπλοιο, έπλεε στον Ειρηνικό ωκεανό και κατευθυνόταν από το Βανκούβερ του Καναδά προς την Αυστραλία. Ήταν αργά το βράδυ της 31ης Δεκεμβρίου του 1899. Στη γέφυρα ο καπετάνιος ετοιμαζόταν να πάει στην κουκέτα του, όταν το μάτι του έπεσε πάνω στον χάρτη και την πορεία του πλοίου.

Διαπίστωσε ότι το στίγμα του πλοίου εκείνη την ώρα, λίγα λεπτά πριν τα μεσάνυχτα, ήταν 0 μοίρες 31΄Ν και 17 μοίρες 30΄Δ. Ο καπετάνιος κατάλαβε ότι κάτι μοναδικό συνέβαινε. Κάλεσε αμέσως τους αξιωματικούς του πλοίου στη γέφυρα και τους είπε πως αυτό που θα γινόταν θα τρέλαινε τους πάντες.

Διόρθωσε λίγο την πορεία και την ταχύτητά του χωρίς όμως να σταματήσει το πλοίο και με σύμμαχο τον καλό καιρό εκείνης της νύχτας πέρασε από το σημείο που έτεμναν ο Ισημερινός και η ζώνη διεθνούς ώρας, ακριβώς 12 τα μεσάνυχτα.

Το αποτέλεσμα ήταν μοναδικό και παράδοξο.

Η πλώρη και το μπροστινό μέρος του πλοίου βρισκόταν στο νότιο ημισφαίριο, και στην καρδιά του καλοκαιριού)

Η πρύμνη και το πίσω μέρος του πλοίου βρισκόταν στο βόρειο ημισφαίριο και στην καρδιά του χειμώνα.

Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Η ημερομηνία στην πρύμνη και το πίσω μέρος του πλοίου εκείνο το συγκεκριμένο δευτερόλεπτο που άλλαζε ο χρόνος, ήταν 31 Δεκεμβρίου 1899, ενώ η ημερομηνία στην πλώρη και το μπροστινό μέρος του πλοίου έδειχνε 1 Ιανουαρίου του 1900.

Και δεν ήταν μόνο αυτά. Το κατόρθωμα του Wamiroo είναι μοναδικό γιατί

-Το πλοίο ήταν ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικές ημέρες

-Το πλοίο ήταν ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικούς μήνες (Δεκέμβριο και Ιανουάριο)

-Το πλοίο ήταν ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικά έτη. Το 1899 και το 1900

-Το πλοίο ήταν ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικούς αιώνες. Τον 19ο και τον 20ο.

-Το πλοίο ήταν ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικές εποχές, χειμώνα και καλοκαίρι.

Τα κατορθώματα του ατμόπλοιου τα κατέγραψαν οι εφημερίδες της εποχής. Το πλοίο Wamiroo πήρε μέρος και στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο.

Mετέφερε στρατιώτες για τους συμμάχους από την Τυνησία στη Μασσαλία. Τον Μάιο του 1918 συγκρούστηκε κατά λάθος με το Γαλλικό αντιτορπιλικό Catapulte και βυθίστηκε.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γ. Πλακιωτάκης από Σάμο: Όταν τα κυκλώματα των διακινητών αφήνονται ή και υποστηρίζονται, η Ελλάδα διασώζει ανθρώπινες ζωές

Το Λιμεναρχείο της Σάμου επισκέφθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, συνοδευόμενος από τον βουλευτή Σάμου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Χριστόδουλο Στεφανάδη, τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλη Κουτουλάκη και τον Αρχηγό του Λιμενικού

Γ. Πλακιωτάκης: 27 εκατ. ευρώ για λιμενικές υποδομές και ακτοπλοϊκές συνδέσεις για την Περιφερειακή ενότητα Σάμου

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης επισκέφθηκε σήμερα τη Σάμο, όπου και συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη στην Περιφερειακή ενότητα Σάμου “Είχαμε μια ιδιαιτέρως παραγωγική συζήτηση με τον Αντιπεριφερειάρχη και τους Δημάρχους της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου”, δήλωσε ο

Ν. Ανδρουλάκης για Rafale: «Ντροπή να χρησιμοποιούνται για την επικοινωνιακή προπαγάνδα της ΝΔ»

«Η αγορά και η άφιξη στην Ελλάδα των πρώτων 6 Rafale δεν προσφέρεται ούτε για επικοινωνιακές φιέστες, ούτε για κομματική εκμετάλλευση», τόνισε λίγο νωρίτερα ο επικεφαλής της ΚΟ του ΚΙΝΑΛ, Μιχάλης Κατρίνης. «Στηρίξαμε την Αμυντική Συμφωνία με τη Γαλλία για

Συνάντηση λιμενικών με Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας Δ. Κολυνδρίνη

Με την αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας και Σποράδων συναντήθηκαν μέλη της ΠΟΛ και της  Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδος. Βασικά θέματα συζήτησης αποτέλεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ στον Νομό Μαγνησίας και στις Βόρειες Σποράδες. Η αύξηση των