Το ισχυρό διπλωματικό χαρτί του εμπορικού στόλου των Ελλήνων

Ο Αμερικανός αρθογράφος Ryan Gingeras σε άρθρο του στον ιστότοπο War on the Rocks με τίτλο «Τουρκία, Ελλάδα και Trump», κάνει μια εκτενή ανάλυση των επιμέρους σχέσεων που θα επιδιώξουν να αναπτύξουν τα δύο κράτη με το νέο ένοικο του Λευκού Οίκου.

Σύμφωνα με τον Αμερικανό αρθρογράφο η Ελλάδα θα βρεθεί σε ένα νέο τοπίο.

Λίγοι αρνούνται, προσθέτει, ότι το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αθήνα είναι η ενότητα και η αποτελεσματικότητα της Ευρώπης απέναντι σε έναν πιο μαχητικό Αμερικανό πρόεδρο.

Η αυξημένη πίεση από την Ουάσιγκτον στις μεγαλύτερες και πλουσιότερες χώρες της Ευρώπης θα οδηγήσει τα μικρότερα κράτη, όπως η Ελλάδα, να επιδιώξουν ισχυρότερες διμερείς σχέσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι απαισιόδοξοι πιστεύουν ότι η γιγάντωση του φαινομένου των λαϊκιστών σε όλη την Ευρώπη είναι κάτι που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και κινδύνους για την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Οι αισιόδοξοι, ωστόσο, συμφωνούν ότι η Αθήνα διαθέτει μοναδικά εργαλεία και ευκαιρίες για να αντιμετωπίσει αυτές τις πιέσεις.

Σε περίπτωση που η Ουάσιγκτον μειώσει την εμπλοκή της στις ευρωπαϊκές υποθέσεις, η Ελλάδα θα πρέπει να χαράξει μια νέα πολιτική εκτός πλαισίου ώστε να παραμείνει στην σφαίρα των στρατηγικών εταίρων των ΗΠΑ στην περιοχή.

Στο πλαίσιο αυτό ο Rayan Gingeras πιστεύει ότι ο μεγάλος εμπορικός στόλος της χώρας, θα μπορούσε να αναδειχθεί σε ένα ισχυρό χαρτί για την κυβέρνηση Μητσοτάκη καθώς είναι απόλυτα χρήσιμος ως αγωγός για τους Αμερικανούς παραγωγούς φυσικού αερίου που επιθυμούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους σε υπερατλαντικούς πελάτες.

Αγκάθι οι σχέσεις της Αθήνας με το Πεκίνο

Άλλοι αναλυτές εκτιμούν ότι πολύ σύντομα η Ελλάδα θα κληθεί να διαλέξει στρατόπεδο μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η δημοσιογράφος Λένα Αργύρη σε άρθρο της στην Hellas Journal, διάφοροι αναλυτές στην Ουάσιγκτον πιστεύουν ότι «η Αθήνα ως τώρα δεν έχει αισθανθεί μια μεγάλη πίεση από την πλευρά των ΗΠΑ για τις σχέσεις με το Πεκίνο και μάλλον έφτασε το πλήρωμα του χρόνου που θα κληθεί να διαλέξει με ποιόν θα πάει και ποιόν θα αφήσει».

Σε αντιστάθμισμα η Αθήνα πριν κάνει την οποιαδήποτε κίνηση της θα περιμένει να δει πως θα διαμορφωθεί το νέο πλαίσιο των σχέσεων ΗΠΑ – Τουρκίας.

Αν όπως αναφέρουν αρκετοί έμπειροι αναλυτές ο Μάρκ Ρούμπιο παραμείνει πιστός στις απόψεις και στις θέσεις που κατά καιρούς έχει εκφράσει για την Τουρκία και τον Ταγίπ Ερντογάν τότε η Αθήνα πραγματικά θα βρεθεί σε πολύ δυσχερή θέση εξαιτίας των στενών δεσμών της με το Πεκίνο, σε καλύτερη πάντως θέση από την Τουρκία η οποία σε αντίθεση με την Ελλάδα που έχει παγώσει τις σχέσεις της με την Κίνα, ενισχύει διαρκώς τους δεσμούς της με το Πεκίνο.

Πηγή: Reporter.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ΥφΥΝΑΝΠ κ. Στ. Γκίκας στη Σαγκάη

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, μετά από πρόσκληση των διοργανωτών, επισκέφθηκε την Σαγκάη (Κίνα) όπου συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής (“keynote speaker”), αρχικά στην τελετή έναρξης της “Ναυτιλιακής Εβδομάδας της Σαγκάης” (“Pudong Shipping Week 2024”), με θέμα “Navigating

Συνεδριάζει η Επιτροπή Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας ΙΜΟ

Από τις 2-6 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιούνται στην έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο οι εργασίες της 109ης συνόδου της Επιτροπής Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (MSC 109). Στη σύνοδο θα προεδρεύσει η κα. Mayte Medina από τις ΗΠΑ, με την υποστήριξη

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Προσφορά πομποδεκτών στο Λιμεναρχείο

Οι πομποδέκτες είναι απόλυτα συμβατοί με τα μέτρα ασφαλείας του κώδικα ISPS που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ειδικότερα, ο International Ship and Port Facility (ISPS) εισάγει ένα σύνολο προληπτικών μέτρων

Κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο

Στις κινήσεις που κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εγγραφούν πλοία στο ελληνικό νηολόγιο και να σηκώσουν την ελληνική σημαία, αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στο OT Forum «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – Ελλάδα 2030» που διοργάνωσε ο «Οικονομικός

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο