Το λιμάνι ανεβάζει…«κίτρινο πυρετό» (*)

(*) Γράφει ο Κώστας Κοφινάς

Απολύτως αληθινό το κάτωθι περιστατικό.

Το κύμα της επιστροφής στην πρωτεύουσα, συνήθως… σκάει την τελευταία Κυριακή του Αυγούστου. Οι εκδρομείς φορτωμένοι με μπαγκάζια και αναμνήσεις, ελπίζουν σε μια ομαλή μετάβαση στην οικία τους. Άνετη. Φευ! Τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως δείχνουν.

Λίγα μέτρα μακριά από το ταχύπλοο που τους αποβιβάζει, η έξοδος. Και μοιάζει…κλεισμένη. Μια χούφτα ανθρώπων ετοιμάζεται να πει τη μαγική λέξη: «Ταξί».

Η θερμοκρασία στο κόκκινο. Τα «κίτρινα αυτοκίνητα» είναι μια κάποια λύση. «Πού πάτε»;

Η ερώτηση μοιάζει να αιωρείται… Ισοδυναμεί με παγίδα. «Μα, αν δεν λαθεύω, συνήθως αντίστροφα γίνεται το όλο σκηνικό. Μπαίνω στο ταξί και θα σου πω. Πού είναι»; έρχεται μάλλον… πληρωμένη η απάντηση ενός ταξιδιώτη, προφανώς υποψιασμένου.

– Πειραιά; Τότε καλύτερα να πάτε απέναντι, κοντά στονΑγιο Σπυρίδωνα!

Η επιμονή του οδηγού ταξί, κάθετη. Δεν θέλει να «πάρει κούρσα»! Ακόμη σωστότερα, μια κούρσα που δεν είναι μακρινή και άρα το ταξίμετρο δεν θα γράψει πολλά ευρώ.

«Ξέρεις, εδώ δεν είναι πιάτσα ταξί», συνεχίζει.

Δύο τρεις κοιτάζουν έκπληκτοι. Δεν είναι πιάτσα ταξί και την ίδια στιγμή υπάρχει ένα ποτάμι από περίπου 10 οχήματα; Και ζητεί ο λεγάμενος να πάνε όλοι στον δρόμο που βγάζει στο κέντρο της πόλης; Ανήκουστο. Ένας άλλος ταξιτζής, επιχειρεί να γεφυρώσει την κατάσταση .

«Να σε εξυπηρετήσω προσωπικά θέλω», ψελλίζει. «Όχι μεγάλε, δεν θέλω να με εξυπηρετήσεις και μάλιστα… προσωπικά. Στο σπίτι μου θέλω να πάω. Σε ποιο ταξί θα μπω»; Ο διάλογος αρχίζει να γίνεται έντονος. «Περιμένουν πελάτες τα ταξί εδώ, πελάτες τους», η επόμενη τοποθέτηση του οδηγού, που βέβαια δεν γίνεται καθόλου πιστευτός. «Πελάτες; Αν αυτοί έλεγαν πως πάνε αεροδρόμιο, τότε τα ταξί θα έφευγαν γεμάτα. Τα λέω σωστά»; Αναρωτιέται ένας που βέβαια γνωρίζει την απάντηση.

«Δίκιο έχεις…», προσθέτει κάποιος ταξιτζής χαμηλόφωνα. «Τι να γίνει, όμως». Σωστά. Τι να γίνει; Και πώς θα δοθεί λύση όταν οι πάντες σφυρίζουν αδιάφορα; Οι αρμόδιοι υπουργοί, άραγε, έχουν μεταβεί στον Πειραιά και έχουν γνώση του τι συμβαίνει; Δεν είναι η πρώτη χρονιά που παρατηρούνται τέτοια γεγονότα. Αποδέχονται οι κυβερνώντες μια συγκεκριμένη ομάδα επαγγελματιών να εξουσιάζει το Λιμάνι,
να απορρίπτει επιβάτες και να διαλέγει (!) τις κούρσες με βάση την τσέπη των οδηγών; Αν ναι, τότε ας τους αφήσουν να κάνουν κουμάντο. Να τους χαϊδέψουν τα αφτιά. Και να τους… καμαρώνουν να διαμαρτύρονται, στο μέλλον, όταν ζητούν να αυξηθούν τα κόμιστρα. Γιατί αυτή είναι η εξέλιξη όταν ορισμένοι αποθρασύνονται και οι άλλοι απλά τους κοιτούν. Ανήμποροι να λύσουν το παραμικρό ζήτημα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

21η Απριλίου 1967: Η μαύρη επέτειος της Χούντας

Σαν σήμερα, πριν από 58 χρόνια, η Χούντα των συνταγματαρχών κατέλαβε την εξουσία στην Αθήνα. Διακόπηκαν έτσι αφενός η δύσβατη πορεία κοινωνικής και πολιτικής φιλελευθεροποίησης που είχε ξεκινήσει από τις αρχές της δεκαετίας του 60, αφετέρου η σύγκλιση της χώρας με τη

Υποθηκοφυλακεία: Από τον Καποδίστρια στο «γρηγορόσημο»

Δημήτρης Αθηνάκης Εξακόσια εκατομμύρια σελίδες. Χιλιάδες φάκελοι, μέχρι και στις τουαλέτες. Διπλοεγγραφές, τριπλοεγγραφές και, ορισμένες φορές, επί δεκαπέντε. Χαρτάκια στις εισόδους για τη σειρά. Αναμονή ετών και δεκαετιών. Δικαστήρια. Και ξανά δικαστήρια. Τα 392 καταργηθέντα υποθηκοφυλακεία, που αντικαταστάθηκαν από το Κτηματολόγιο, κληροδοτούν

Απεβίωσε ο Πάπας Φραγκίσκος σε ηλικία 88 ετών

Ο Πάπας Φραγκίσκος, ο πρώτος Λατινοαμερικανός ηγέτης της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, απεβίωσε σήμερα (21/4) σε ηλικία 88 ετών, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το Βατικανό. Η είδηση του θανάτου του έχει συγκλονίσει τη διεθνή κοινότητα. Πιστοί έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται ήδη στο Βατικανό για

Ναυτιλία: Ποιός πληρώνει τελικά τα τέλη;

Στη «δύνη» των τελών βρίσκεται όπως όλα δείχνουν για το τρέχον έτος το παγκόσμιο εμπόριο. Οι συζητήσεις για την επιβολή λιμενικών τελών σε πλοία που κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ δεν έχουν τελεσιδικήσει καθώς αναμένεται η τελική απόφαση επί της προτάσεως του

Μετάβαση στο περιεχόμενο