Φορτοεκφόρτωσις
Μπορεί να είμαστε ναυτικός λαός, αλλά φαίνεται ότι έχουμε παύσει να είμεθα ναυτική χώρα. Αυτό τεκμαίρεται από ανόητες πράξεις της διοικήσεως, οι οποίες αναδεικνύουν όχι μόνον παντελή έλλειψη εξοικειώσεως με το υγρό στοιχείο, αλλά και άγνοια των στοιχειωδών για
την ναυτική εργασία.
Εγνωμάτευσε το Υπουργείο Εργασίας ότι η «καβοδέτησις», η πρόσδεσις δηλαδή ενός πλοίου στο λιμάνι, δεν είναι ναυτική, αλλά φορτοεκφορτωτική εργασία! Διερωτώμεθα ποιός το εσκέφθη αυτό και ποιό μπορεί να είναι το κίνητρό του. Είναι προφανές βεβαίως ότι ούτε πλοίο ούτε κάβο έχει δει ποτέ στην ζωή του και μάλλον αγνοεί και τί σημαίνει η λέξις «ναύδετο». Έχει όμως άποψη για το τί είδους εργασία είναι η πρόσδεσις ενός πλοίου. Δεν έχει ακούσει άραγε ότι οι κινήσεις αυτές τελούν υπό τήν καθοδήγηση του πλοιάρχου; Ή μήπως οι
φωστήρες του Υπουργείου Εργασίας νομίζουν ότι και ο πλοίαρχος είναι φορτοεκφορτωτής; Γιατί όχι , θα μου πείτε; Εδώ πιστεύουν ότι οι ίδιοι είναι στελέχη της δημοσίας υπηρεσίας. Πού αν ήταν σοβαρή, θα τους είχε αποβάλει ασυζητητί . Γι’ αυτό και δεν θέλουν την αξιολόγηση.
Άγνοια
Δεν σταματά όμως στην φορτοεκφορτωτική εργασία η επίδειξις αγνοίας ως προς την θάλασσα και την ναυτική τέχνη. Άλλοι φωστήρες του ελληνικού Δημοσίου απεφάσισαν να δημιουργήσουν ειδικό μητρώο για τα μικρά σκάφη, τα οποία ούτως ή άλλως είναι καταγεγραμμένα στα αντίστοιχα νηολόγια. Στο μητρώο αυτό το μέγεθος των μικρών σκαφών δεν θα αποτυπώνεται με το μήκος τους, αλλά θα απαιτείται να μετράται σε κόρους η χωρητικότης ή το εκτόπισμά τους! Αυτό γίνεται με τα μεγάλα εμπορικά πλοία, φορτηγά, δεξαμενόπλοια κλπ. Τί νόημα έχει για τις βάρκες των τριών και των τεσσάρων μέτρων; Πώς θα μετρηθεί το εκτόπισμα ενός φουσκωτού σκάφους, το οποίο δεν έχει ούτε καρίνα;
Όλα αυτά θα εγνώριζαν οι αδαείς που λαμβάνουν τέτοιες αποφάσεις, αν έκαναν τον κόπο να ερωτήσουν κάποιον υπεύθυνο στις τεχνικές υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Εν τέλει όμως απεφάσισαν ερήμην του καθ’ ύλην αρμοδίου φορέως.