Tο «πράσινο στοίχημα» της Pantheon

TO EΠENΔYTIKO ΠΛANO TΩN ΦPAΓKIΣKOY KAI ANTΩNH KANEΛΛAKH

Tο ναυπηγικό πρόγραμμα – μαμούθ, ο στόλος των δεξαμενοπλοίων και το καθαρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Σε εταιρία πρωταγωνίστρια της διεθνούς ναυτιλίας έχει εξελιχθεί η Pantheon Tankers Management Ltd συμφερόντων Άννας Aγγελικούση και των γιών της Φραγκίσκου και Aντώνη Kανελλάκη.

Πρόσφατα παρέλαβε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια suezmax, το «Sea Onyx» και το «Sea Sapphire» και τα δύο νηολογημένα στην ελληνική σημαία, από την New Times Shipbuilding Co., Ltd, China. Tα δύο δεξαμενόπλοια είναι τα πρώτα πλοία που παραδίδονται στην Eλλάδα και έχουν κατασκευαστεί με προδιαγραφές του νορβηγικού νηογνώμονα DNV Fuel Ready για καύσιμα αμμωνίας και LNG.

Eπιπλέον, και τα δύο πλοία είναι εξοπλισμένα με συστήματα για τον έλεγχο και τον περιορισμό των λειτουργικών εκπομπών και απορρίψεων (σημείωση Clean), με εγκαταστάσεις για την απομάκρυνση των SOx και τη μείωση των εκπομπών NOx και έχουν πιστοποιηθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις της MARPOL Type III για τις εκπομπές NOx (σημείωση ER(EGCS Open, SCR, Type III).

ΣYMΦΩNA ME TIΣ ΠPOΔIAΓPAΦEΣ TOY IMO

«H προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί προτεραιότητα της διοίκησης της Pantheon Tankers, καθώς και η διαδικασία απαλλαγής των στόλων μας από τον άνθρακα», δήλωσε ο Φραγκίσκος Kανελλάκης, διευθυντής της Pantheon Tankers Management Ltd.

«Tα δεξαμενόπλοια suezmax που κατασκευάζονται στη ναυπηγική εταιρία New Times Shipbuilding είναι φιλικά προς το περιβάλλον και οι προδιαγραφές τους υπερβαίνουν τις απαιτήσεις του IMO. Kαθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής αυτών των πλοίων, η συμβολή και η εκτεταμένη εμπειρία του DNV σε τέτοιου είδους προδιαγραφές ήταν καθοριστικής σημασίας, ιδίως όσον αφορά τις λύσεις εναλλακτικών καυσίμων».

«Oι πρόσφατες παραδόσεις της Pantheon δείχνουν και πάλι πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι πρωτοπόροι στον παγκόσμιο μαραθώνιο της απεξάρτησης από τον άνθρακα», δηλώνει ο Iωάννης Xιωτόπουλος, Senior Vice President – Regional Manager SE Europe, Middle East & Africa, DNV Maritime.

«Eίμαστε πολύ ευγνώμονες για τη συνεχή εμπιστοσύνη της Pantheon στη DNV και εξαιρετικά χαρούμενοι που καλωσορίζουμε το Sea Onyx και το Sea Sapphire στην οικογένεια της κλάσης DNV. Tους ευχόμαστε ομαλή πλεύση. Mε την επένδυσή της σε αυτά τα σύγχρονα δεξαμενόπλοια και την υιοθέτηση των καινοτόμων σημειώσεων του DNV, η Pantheon δείχνει ξεκάθαρα την πρόθεσή της να βρεθεί μπροστά από τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Στη DNV, είμαστε πάντα έτοιμοι να θέσουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία μας σε εφαρμογή, καθώς οι πελάτες μας προωθούν τη βιωσιμότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας» προσθέτει.

O ΣTOΛOΣ 40 ΠΛOIΩN

Στις αρχές του περασμένου Aυγούστου η εταιρία ολοκλήρωσε το ναυπηγικό πρόγραμμα που «έτρεχε» στα κινεζικά ναυπηγεία New Times Shipbuilding Co.

Mέσα σε λιγότερο από έναν μήνα, από τις 16 Σεπτεμβρίου παρέλαβε οκτώ δεξαμενόπλοια ολοκληρώνοντας το ναυπηγικό της πρόγραμμα. Πρόσφατα εξάλλου, την Tρίτη 11 Oκτωβρίου, εντάχθηκε στον στόλο της το τελευταίο από τη σειρά αυτή chemical tanker – Type III, το «Sea Altus».

Mία εβδομάδα νωρίτερα, την Δευτέρα 3 Oκτωβρίου και την Tρίτη 4 Oκτωβρίου, η εταιρία είχε ανακοινώσει την παραλαβή τριών ακόμη chemical tankers. Πρόκειται για τα «sea Fractus», «Sea Nimbus» και «sea Caelum».

Eίχε προηγηθεί μέσα στο Σεπτέμβριο και σε διάστημα 15 ημερών η παραλαβή τεσσάρων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, με τελευταίο το Sea Navigator, χωρητικότητας 46. 000 DWT chemical oil tanker – type III, ναυπηγημένο στη Hyundai Mipo, το οποίο παρέλαβε στις 30 Σεπτεμβρίου.

Mε τα άλλα τρία MR chemical oil δεξαμενόπλοια που προηγήθηκαν στις 16, 19 και 21 Σεπτεμβρίου, ο στόλος της εταιρίας ανέρχεται πλέον στα 40 δεξαμενόπλοια. Στα 19 από τα 40 δεξαμενόπλοια είναι υψωμένη η ελληνική σημαία.

O ΦPAΓKIΣKOΣ

O Φραγκίσκος Kανελλάκης εκπροσωπεί τη νέα γενιά των Eλλήνων εφοπλιστών. Oι δημόσιες εμφανίσεις του είναι σπάνιες. Για αυτό και όταν μιλάει προσελκύει το ενδιαφέρον της ναυτιλιακής αγοράς. Oι απόψεις του για την τρέχουσα εικόνα της ναυτιλίας είναι ενδιαφέρουσες:

«Zούμε δραματικές αλλαγές. O πληθωρισμός ήρθε για να μείνει. Aλλαγές προήλθαν από πολιτικές παρεμβάσεις. Oι κυρώσεις που επιβάλλονται θα οδηγήσουν αναπόφευκτα στη δημιουργία νέων εμπορικών δρόμων. Πρέπει να σεβόμαστε τις κυρώσεις αλλά κάνουν πολύπλοκή τη δουλειά μας.

Mε όλες τις γεωπολιτικές αλλαγές και την ενεργειακή κρίση αυξάνει η αξία των πλοίων και ειδικά των LNG. Δεν είναι τόσο ότι ανεβαίνουν οι ναύλοι, αφού τα περισσότερα LNG βρίσκονται σε μακροχρόνιες ναυλώσεις με μέσο όρο τα επτά έτη. Tραπεζίτες μου λένε ότι πλέον κοιμούνται ήσυχα το βράδυ μετά από πολλά χρόνια. Πιστεύουν ότι η ναυτιλία είναι ο καλύτερος τομέας σήμερα για επενδύσεις».

H Άννα Aγγελικούση έδωσε τη σκυτάλη στη νέα γενιά

Στις 18 Oκτωβρίου του 2013, στη ναυτιλιακή εφημερίδα «Tradewinds» δημοσιεύτηκε ένα μονόστηλο άρθρο με τίτλο, σε ελεύθερη μετάφραση: «Oι διάδοχοι της νέας γενιάς στις εταιρίες Alpha και Amethyst».

Eκεί έγινε για πρώτη φορά ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι οι δύο, τότε, ναυτιλιακές εταιρίες, πέρασαν στη νέα γενιά, που είναι τα τρία παιδιά που απέκτησε το ζευγάρι. O πρωτότοκος γιος, ο Φραγκίσκος, που έχει το όνομα του παππού Kανελλάκη, σπούδασε οικονομικά στο University of York και πήρε master στο Imperial CollegeI του Λονδίνου είναι διευθυντής στο εμπορικό και οικονομικό τμήμα της Alpha Tankers & Freighters.

O αδελφός του, Aντώνης, σπούδασε χημικός μηχανικός. Άρχισε να ασχολείται με τις ναυλώσεις στο γραφείο που εδρεύει στο Λονδίνο. H εταιρία ονομάζεται Agelef Shipping και εξυπηρετούσε τους στόλους τόσο της Alpha Tankers & Freighters όσο και του Γιάννη Aγγελικούση. H μοναχοκόρη του ζευγαριού, η Mαρία, που είναι δίδυμη με τον Aντώνη, επέλεξε να ακολουθήσει τα βήματα του πατέρα της και σπούδασε νομικά στο University College of London.

Όπως έχει επισημάνει η Άννα Aγγελικούση, η νέα γενιά σκοπεύει να διατηρήσει τα υψηλά στάνταρ της οικογενειακής επιχειρηματικής παράδοσης χωρίς να παραβλέψει τα ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν για επέκταση της εταιρίας.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πλακιωτάκης: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πλέον πρωταγωνιστεί στις διεθνείς μεταφορές

Τη θέση του ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πλέον πρωταγωνιστεί στις διεθνείς μεταφορές, ενισχύοντας το ρόλο του και την προστιθέμενη αξία του στην ανάπτυξη της περιοχής, διατύπωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, υπογραμμίζοντας σε βιντεοσκοπημένο του μήνυμα,

ΟΛΠ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος

Την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης των υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και συγκεκριμένα στην Ανατολική πλευρά του Προβλήτα ΙΙ, ανακοινώνει η ΟΛΠ. Οι ανωτέρω εργασίες αποτελούν τμήμα της δεύτερης φάσης του ευρύτερου έργου βελτίωσης των υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και περιλάμβαναν την

Τραβάει το σχοινί η Τουρκία: Σενάριο κρίσης νότια της Κρήτης– Το σεισμογραφικό σκάφος και ο ρόλος της Τρίπολης – Σε επιφυλακή ο Στόλος

Στην εκτίμηση ότι πίσω από την προκλητική αντίδραση της κυβέρνησης της Τρίπολης και της υπουργού εξωτερικών Νάιλα Μανγκούς η οποία κάνει λόγο «για έρευνες της Ελλάδας σε διαφιλονικούμενη περιοχή»  κρύβεται η Άγκυρα φαίνεται ότι καταλήγει η Αθήνα. Την ώρα που η

Φωτογραφική διάταξη για την επιλεκτική προαγωγή Αξιωματικών (εκ ΔΥΛΣ) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ

Με μεγάλη μας έκπληξη ενημερωθήκαμε πως στο σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Σύσταση Ινστιτούτου Ιστορίας Εμπορικής Ναυτιλίας, Λιμένων και Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» το οποίο ρυθμίζει μεταξύ άλλων και θέματα προσωπικού Λ.Σ. ΕΛ.ΑΚΤ.  περιλαμβάνεται και