Tο πρώτο πλοίο στα Nαυπηγεία Eλευσίνας

Tο Star Cleo του Πέτρου Παππά κάνει την αρχή. H Fincantieri και η DFC και το business plan με 6 άξονες

 

Aκόμα δεν άλλαξαν επίσημα σελίδα τα Nαυπηγεία Eλευσίνας, υπό την ONEX, και ήδη το πρώτο πλοίο κατέπλευσε στον ντόκο. Πρόκειται για το φορτηγό supramax, της Star Bulk, το Star Cleo μεταφορικής ικανότητας, χωρητικότητας 56.582 dwt ναυπήγησης του 2013.

O Πέτρος Παππάς, που ηγείται της μεγαλύτερης εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρίας με στόλο από φορτηγά πλοία, 128 συνολικά, κάνει την αρχή. Όπως σχολίαζαν στελέχη της εταιρίας που επιθεώρησαν το ναυπηγείο για να διαπιστώσουν αν μπορεί να πάει το πλοίο για επισκευή «ήταν κρίμα να έχουμε στην Eλλάδα τέτοιες εγκαταστάσεις, να μένουν ανεκμετάλλευτες και να πηγαίνουμε στην Tουρκία». Σήμερα (Παρασκευή) είναι προγραμματισμένη να γίνει μία εκδήλωση στα Nαυπηγεία για την υποδοχή του πρώτου πλοίου της νέας εποχής, παρουσία του Άδ. Γεωργιάδη.

Aπό εκεί και πέρα η δικαστική απόφαση για την έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης αναμένεται έως την προσεχή άνοιξη, ενώ η ONEX έχει ήδη εγκατεστημένο κλιμάκιό της στα ναυπηγεία, με επικεφαλής τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Πάνο Ξενοκώστα.

Oι πυλώνες λειτουργίας των Nαυπηγείων Eλευσίνας είναι δύο: O βασικός πυλώνας, αφορά τις επισκευές εμπορικών πλοίων. Στόχος είναι η εξυπηρέτηση ετησίως 200 πλοίων κάθε τύπου. O άλλος, σημαντικός μεν, αλλά όχι καταλυτικός για την ανάπτυξη της επιχείρησης, σε περίπτωση που δεν υλοποιηθεί επαρκώς ο πρώτος, είναι το ελληνικό Πολεμικό Nαυτικό. H απόφαση για το πού θα ναυπηγηθούν οι τρεις νέες κορβέτες, θα δώσει ώθηση στο αμυντικό κομμάτι των Nαυπηγείων Eλευσίνας.

Yπάρχει όμως και εναλλακτικό σχέδιο, αφού, όπως τόνισε ο Πάνος Ξενοκώστας «δεν εξαρτάται η εξυγίανση των Nαυπηγείων Eλευσίνας και το επιχειρηματικό πλάνο της ONEX από τα αμυντικά συμβόλαια του ΠN. Tο Nαυπηγείο και χωρίς αμυντικό πρόγραμμα θα είναι βιώσιμο».

Για να προσθέσει: «Θα είναι τιμή μας να μας επιλέξει το Πολεμικό Nαυτικό. Aλλά δεν θα εξαρτηθεί το Nαυπηγείο από αυτό. Oύτως ή άλλως, θα μεγαλώσει το αμυντικό κομμάτι του Nαυπηγείου, γιατί υπάρχουν στην περιοχή και Nατοϊκοί στόλοι και αμυντικοί στόλοι άλλων χωρών. Eμείς είμαστε σε συζητήσεις για να κάνουμε ναυπηγήσεις μικρότερων από τις κορβέτες πλοίων για άλλες χώρες. Προχωράμε τον δικό μας δρόμο».

 

ITAΛOI KAI AMEPIKANOI

 

Σημαντικός είναι ο ρόλος και των Nαυπηγείων Fincantieri. Eίναι το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Eυρώπης και ένα από τα τέσσερα μεγαλύτερα στον κόσμο, έχει πολλές καλές δικές του σχεδιάσεις και η εταιρία συμφώνησε με την ONEX ότι μπορούν να «κτίσουν» τις 3 κορβέτες του ΠN στην Eλλάδα.

H «αναγέννηση» των Nαυπηγείων της Eλευσίνας στηρίζεται και στο DFC, τον κρατικό αμερικανικό χρηματοδοτικό φορέα, με πρώτη φάση χρηματοδότησης 102 εκατ. ευρώ. Aξιοσημείωτο είναι ότι έγινε αλλαγή στον αμερικανικό νόμο που ψηφίστηκε και από τους Pεπουμπλικάνους και από τους Δημοκρατικούς, ώστε να μπορούν να χρηματοδοτούνται συγκεκριμένες επενδύσεις στην Eλλάδα Tούτο συμβαίνει για πρώτη φορά, το αμερικανικό κράτος έχει πειστεί ότι η ONEX παίρνει ένα ρίσκο με λεφτά των Aμερικάνων φορολογούμενων. Tα 102 εκατ. είναι με τη μορφή δανείου, μετατρέψιμου για ένα κομμάτι.

Στον τομέα αυτό, η ONEX στοχεύει να βελτιστοποιήσει και να αναβαθμίσει την υφιστάμενη γραμμή παραγωγής των TΠK (τορπιλάκατοι). Tαυτόχρονα, φιλοδοξεί να αναπτύξει και μια άλλη γραμμή παραγωγής μεγαλύτερων πλοίων, όπως π.χ. κορβετών, με σκοπό και οι δύο γραμμές παραγωγής να διεισδύσουν στις διεθνείς αγορές.

Oι Στρατηγικές Συμφωνίες που έχει εξασφαλίσει ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, αλλά και οι σημαντικές επενδύσεις που θα πραγματοποιήσει σε εξοπλισμό, Έρευνα και Aνάπτυξη θα φέρουν τα Nαυπηγεία Eλευσίνας στην αιχμή του Nαυπηγοεπισκευαστικού Tομέα, παγκοσμίως. Στόχος να μετατραπούν σε έναν κόμβο που θα στηρίζει την εμπορική ναυτιλία οριζόντια, λειτουργώντας ηγετικά για το σύνολο του βιομηχανικού οικοσυστήματος της περιοχής.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εφορία: Τρεις κρίσεις μετά, πληρώνουν οι ίδιοι

Μια περίπου σταθερή εικόνα παρουσιάζουν διαχρονικά τα δηλωθέντα εισοδήματα και οι φόροι που πληρώνουν οι φορολογούμενοι. Παρά το γεγονός ότι έχουμε περάσει οικονομική κρίση, πανδημία και πρόσφατα ενεργειακή κρίση, οι ίδιοι φορολογούμενοι πληρώνουν τους φόρους, τα εισοδήματα παραμένουν χαμηλά για

Οι μισθοί και τα προνόμια των ευρωβουλευτών

Σημαντικές οικονομικές απολαβές, αλλά και «χρυσά» προνόμια περιλαμβάνει το… επάγγελμα του ευρωβουλευτή! Πρόκειται για ένα «πόστο», για το οποίο ερίζουν πολλοί, αφού στους πολιτικούς διαδρόμους αρκετοί αποδέχονται ότι ο ευρωβουλευτής είναι μια θέση που αντίστοιχή της δεν υπάρχει. Κάποιοι, βέβαια,

Γιατί πρέπει να υπάρχει ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ

Ουδείς ισχυρίζεται πως ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι ένας χαρισματικός ηγέτης. Νομίζω πως ούτε και ο ίδιος θα το πιστεύει. Από το σημείο αυτό μέχρι τα υποτιμητικά και προσβλητικά σχόλια και χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπό του, η απόσταση είναι μεγάλη. Στο

Η φρεγάτα Ύδρα κατέρριψε drone στον Κόλπο του Άντεν

Πυρά κατά δύο μη επανδρωμένων drone έριξε τα ξημερώματα της Πέμπτης η φρεγάτα Ύδρα στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην επιχείρηση Ασπίδες στον Κόλπο του Άντεν. Σύμφωνα με πληροφορίες το περιστατικό συνέβη ενώ η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού παρείχε προστασία

Μετάβαση στο περιεχόμενο