Τη δραματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η τουρκική Πολιτική Αεροπορία περιγράφει ένας Τούρκος πιλότος.
Δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να πετάξουν, σχεδόν 1.500 πιλότοι, χιλιάδες πληρώματα καμπίνας και πλήρωμα εδάφους είναι άνεργοι.
Ένας πιλότος που δεν πληρώθηκε ούτε μια δεκάρα για δύο χρόνια επαναστατεί και δηλώνει σύμφωνα με την εφημερίδα Sozcu:
«Είμαι πιλότος μαχητικού για 23 χρόνια. Εκατοντάδες φίλοι μου είναι άνεργοι, αλλά 850 ξένοι πιλότοι πετούν στην Τουρκία».
Χιλιάδες εργαζόμενοι στην αεροπορία, οι οποίοι έλαβαν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου ξοδεύοντας δισεκατομμύρια δολάρια, αναζητούν έναν τρόπο να ζήσουν εδώ και δύο χρόνια.
Η απόπειρα αυτοκτονίας ενός υπαλλήλου της Onur Air, που δεν λαμβάνει μισθό εδώ και δύο χρόνια, ταρακούνησε ολόκληρο τον κλάδο την περασμένη εβδομάδα.
Η επιστολή του πιλότου
Η επιστολή ενός άνεργου πιλότου προς την CIMER δίνει πολύ σημαντικές πληροφορίες για την τουρκική Πολιτική Αεροπορία.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, 300 πιλότοι στην Onur Airlines, 200 πιλότοι μετά την πτώχευση των αεροπορικών εταιρειών Atlas και Borajet, περίπου 500 έμπειροι πιλότοι είναι άνεργοι, 1.100 πιλότοι που έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευση πιλότου τους τα τελευταία τρία χρόνια και περίπου 1.600 πιλότοι της Δημοκρατίας της Τουρκίας είναι σήμερα άνεργοι και αδρανείς .
«Παρά την προφορική εντολή που δόθηκε προς όλες τις τουρκικές αεροπορικές εταιρείες από τον Πρόεδρό μας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, για μείωση του ποσοστού των ξένων πιλότων, το οποίο ήταν 11% το 2020, δεν υπήρξε ορατή ικανοποιητική μείωση του αριθμού των ξένων πιλότων» υποστηρίζει και προσθέτει:
«Ως πολίτης που υπηρέτησε με τιμή στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία ως πιλότος μαχητικών εδώ και 23 χρόνια και έχει ορκιστεί για πάσης φύσεως θυσίες για την επιβίωση αυτής της χώρας, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στο θέμα των ξένων πιλότων που εργάζονται στη χώρα μας, ιδιαίτερα των Ελλήνων πιλότων.
Αυτή τη στιγμή, περισσότεροι από 150 Έλληνες πιλότοι εργάζονται στην Τουρκία, ενώ τους δίνονται και θέσεις Instructor Pilot και Examiner στις εταιρείες που εργάζονται».
Σύμφωνα με τον ίδιο, σχεδόν οι μισοί από αυτούς είναι πιλότοι μαχητικών που εγκατέλειψαν την Ελληνική Αεροπορία.
«Στο παρελθόν, πολλοί από αυτούς έχουν συναντήσει πολλές φορές Τούρκους πιλότους ή έχουν βάλει στο στόχαστρο τον εναέριο χώρο της χώρας μας στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο. Υπάρχει ακόμη και πιλότος που έχει αποτυπώσει στο σώμα του τον ελληνικό εθνικισμό και την τουρκική εχθρότητα με τατουάζ της ΕΟΚΑ».
Ο ίδιος προσθέτει ακόμη ότι «ενώ οι Τούρκοι πιλότοι δεν μπορούν να βρουν δουλειά , είναι βαθιά λύπη μας που οι πιλότοι που απασχολούνται, είναι κυρίως Έλληνες, Σέρβοι, Κροάτες, Παραγουανοί, Βρετανοί, Γάλλοι και Χιλιανοί . Διότι είναι αδύνατο ένας Τούρκος πιλότος να πάρει άδεια εργασίας στην Ελλάδα».