Αν βάλουμε τώρα στην εξίσωση και τον Ντόναλντ Τράμπ τότε θα πρέπει να επαναδιατυπώσουμε το ερώτημα ως εξής:
«Θα κάνει ο Τραμπ τη ναυτιλία μεγάλη ξανά ή απλώς θα την κάνει πιο ακριβή;»
Η ναυτιλιακή βιομηχανία προς το παρόν δεν πανηγυρίζει για την επάνοδο Τράμπ στο Οβάλ Γραφείο. Αντίθετα προετοιμάζεται για αναταράξεις, καθώς η εμπορική πολιτική του, οι εντάσεις στη Διώρυγα του Παναμά και οι παγκόσμιοι δασμοί προκαλούν αβεβαιότητα στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Αναλυτικότερα οι δασμοί «Τραμπ» επιστρέφουν, αλλά αντί να φέρουν τη μεταποίηση πίσω στις ΗΠΑ, μετατοπίζουν την παραγωγή προς τη Νοτιοανατολική Ασία και το Μεξικό. Κολοσσοί της τεχνολογίας, όπως η Apple και η Dell, ήδη μεταφέρουν την παραγωγή τους από την Κίνα στο Βιετνάμ και την Ινδία για να αποφύγουν πιθανούς δασμούς.
Επίσης, πολλές αμερικανικές εταιρείες αυξάνουν τις εισαγωγές τους πριν από την επιβολή νέων δασμών, προκαλώντας συμφόρηση στις αποθήκες και προκλήσεις στα δίκτυα logistics. Μεγάλοι αμερικανικοί λιανοπωλητές, όπως η Walmart και η Target, έχουν αυξήσει σημαντικά τα αποθέματά τους τους τελευταίους μήνες, πιέζοντας τις υποδομές αποθήκευσης.
Η πεποίθηση του Ντόναλντ Τράμπ ότι η Διώρυγα του Παναμά πρέπει να επιστρέψει υπό αμερικανικό έλεγχο διότι, όπως υποστηρίζει, λιμάνια της περιοχής ελέγχονται από Κινεζικά συμφέροντα, προκαλεί όπως είναι φυσικό γεωπολιτικές εντάσεις. Οι εντάσεις αυτές αυξάνουν δεδομένου η Γερουσία των ΗΠΑ πραγματοποιεί ακροάσεις για την υποτιθέμενη κινεζική επιρροή στη Διώρυγα, παρά το γεγονός πως δεν υπάρχουν στοιχεία που να στηρίζουν αυτούς τους ισχυρισμούς.
Είναι πολύ πρόωρο να καταλήξει κανείς σε ένα ασφαλές συμπέρασμα για το αν η ναυτιλία θα γίνει μεγάλη επι των ημερών του Ντόναλντ Τράμπ. Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν θα πλήξουμε…
Πηγή: Reporter.gr