Τραγωδία στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί, 56 οι αγνοούμενοι

Στους 57 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι νεκροί από το φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ οι αγνοούμενοι που έχουν δηλωθεί στην Αστυνομία είναι 56, σύμφωνα με την νεότερη ενημέρωση από την Πυροσβεστική και την Ελληνική Αστυνομία.

Όπως ανέφερε η Εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμος Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου: «Μέχρι στιγμής έχουν δηλωθεί επίσημα στην ελληνική αστυνομία ως αγνοούμενοι 56 επιβάτες. Τονίζεται το «μέχρι στιγμής», καθώς υπάρχει ενδεχόμενο κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς.  Αυτή την ώρα ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών που έχουν ανασυρθεί είναι 57. Δηλαδή ένας περισσότερος από αυτούς που έχουν δηλωθεί στον κατάλογο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλες οι σοροί ταυτοποιούνται με την μέθοδο DNA

Και συνέχισε: «Παραμένουν για νοσηλεία 48 επιβάτες, οι 6 από αυτούς σε ΜΕΘ. Μία επιβάτης με σοβαρά εγκαύματα διακομίσθηκε στην ΜΕΘ του Νοσοκομείου Παπανικολάου που διαθέτει ειδική μονάδα εγκαυμάτων».

«Έχουν ταυτοποιηθεί 24 σοροί»

«Αυτή την ώρα συνεχίζεται η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων που έχουν μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας. Για τη διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης μέχρι στιγμής έχουν ληφθεί 55 δείγματα DNA από τις σορούς και 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών καθώς και 26 δείγματα από ανθρώπινα μέλη. Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Αστυνομίας, κατά προτεραιότητα- προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτή η επώδυνη διαδικασία.

Μέχρι στιγμής από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών έχουν πραγματοποιηθεί 24 ταυτοποιήσεις σορών, 20 με τη μέθοδο ανάλυσης DNA, 2 με τη μέθοδο ανάλυσης DNA και δακτυλικών αποτυπωμάτων και 2 μόνο με τη μέθοδο ανάλυσης δακτυλικών αποτυπωμάτων. Αν και κατά κανόνα η διαδικασία του DNA διαρκεί πολλές ημέρες, έχουν καταβληθεί προσπάθειες να ολοκληρωθεί μέχρι αύριο» ανέφερε η Εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμος Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου.

«Οι οικείοι και συγγενείς των θυμάτων όταν θα ολοκληρώνεται η ταυτοποίηση θα ενημερώνονται από τον Επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της ΕΛΑΣ και τον ειδικό ψυχολόγο της Αστυνομίας και θα προχωρά η διαδικασία παραλαβής της σορού. Η παράδοση στους συγγενείς θα γίνεται όταν θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία στο σύνολό της. Η διαδικασία ενημέρωσης των συγγενών και οικείων των ταυτοποιημένων σορών έχει ξεκινήσει ήδη με την ενημέρωση των πρώτων 4 οικογενειών. Υπενθυμίζεται ότι στη διάθεση των συγγενών θυμάτων και τραυματιών βρίσκονται τρία ξενοδοχεία στην πόλη της Λάρισας» κατέληξε

«Μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας»

«Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, συνεχίζεται. Τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα δύο βαγόνια, τόσο το πρώτο επιβατικό της β’ θέσης, όσο και το βαγόνι – εστιατόριο. Ταυτόχρονα, οι πυροσβέστες αφαιρούν τμηματικά τα μεταλλικά στοιχεία τους, προκειμένου να διευκολυνθεί η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού. Οι συνθήκες, κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι δυνάμεις παραμένουν δύσκολες, καθώς κομμάτια του συρμού είναι άμορφες μάζες από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Η επιχείρηση θα συνεχιστεί τις επόμενες ώρες, όπως και αύριο Παρασκευή. Εκτιμάται ότι μέχρι αύριο το μεσημέρι, θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας» ανέφερε ο ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Πύραρχος Βασίλειος Βαθρακογιάννης.

Τέμπη: Η αυτοψία της Τροχαίας καταρρίπτει τον ισχυρισμό του σταθμάρχη – Ο μεγάλος φόβος των αρχών

Η αυτοψία που έκαναν άνδρες της Τροχαίας στο σιδηροδρομικό σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα καταρρίπτει τον ισχυρισμό του σταθμάρχη, που φέρεται να προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ότι πάτησε κανονικά το κουμπί, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε.

Υπενθυμίζεται πως το μεσημέρι της Πέμπτης, ο Εισαγγελέας πρωτοδικών άσκησε ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος και για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή, στον σταθμάρχη του ΟΣΕ.

Οι αστυνομικοί της Τροχαίας οι οποίοι διενεργούν την προανάκριση, έφτασαν την Τετάρτη 1 Μαρτίου στον ΟΣΕ της Λάρισας. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι άνδρες της Τροχαίας έκαναν αυτοψία στον συγκεκριμένο χώρο και διαπίστωσαν ότι η κονσόλα με τα κλειδιά για τις αλλαγές στις τροχιές των τρένων, μπροστά από την οποία κάθεται ο σταθμάρχης, λειτουργεί κανονικά χωρίς βλάβη, καταρρίπτοντας τον αρχικό προφορικό ισχυρισμό του σταθμάρχη, ότι δηλαδή εκείνος έκανε την αλλαγή, γύρισε το κλειδί ώστε να αλλάξει τροχιά το τρένο, αλλά αυτό δεν λειτούργησε.

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει ένα ειδικό σύστημα, το οποίο όταν ο σταθμάρχης γυρίζει το κλειδί και δεν “κουμπώσει”, τότε αρχίζει να αναβοσβήνει ένα λαμπάκι, προειδοποιώντας τον ότι κάτι δεν πάει καλά. Επομένως, εάν πράγματι δεν είχε γίνει σωστά η αλλαγή, θα υπήρχε αυτή η ένδειξη-συναγερμός ώστε να διορθώσει τη λανθασμένη κίνησή του.

Επίσης υπάρχουν κασέτες και καταγραφικά μηχανήματα που μπορούν να δώσουν απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα.

Η εμπειρία του σταθμάρχη

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο σταθμάρχης μέχρι στο 2010 υπηρετούσε στο τμήμα αποσκευών στον ΟΣΕ στην Λάρισα. Το 2011 πήρε μετάταξη στο Υπουργείο Παιδείας και περίπου πριν από έναν χρόνο επέστρεψε στον ΟΣΕ της Λάρισας. Αποφάσισε να γίνει σταθμάρχης. Ακολούθησε εκπαίδευση, 6 μήνες θεωρητική και 3 μήνες πρακτική όπως ορίζει το πρωτόκολλο. Στους τρεις μήνες πρακτικής εκπαίδευσης, ο σταθμάρχης δεν παρέμεινε μόνο στον σταθμό της Λάρισας, αλλά πήγε και σε διάφορους άλλους σταθμούς. Ήταν μόλις λίγους μήνες στην θέση του σταθμάρχη στον σταθμό του ΟΣΕ στην Λάρισα.

Ο μεγάλος φόβος των αρχών

Ένα ακόμη θέμα είναι αυτό με τον αριθμό των αγνοουμένων. Καθαρή εικόνα για το πόσοι άνθρωποι υπήρχαν στο τρένο τη στιγμή της τραγωδίας φαίνεται πως δεν μπορεί να υπάρξει καθώς υπήρχε η δυνατότητα οι επιβάτες να αγοράσουν τα εισιτήριά τους εντός του τρένου από τους ελεγκτές, καθώς ήταν κλειστά τα εκδοτήρια στον σταθμό της Λάρισα.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το τρένο ήταν προγραμματισμένο να φτάσει στον σταθμό της Λάρισας στις 22:11 την Τρίτη και λόγω καθυστερήσεων έφτασε τελικά στις 23:05. Κανονικά τα εκδοτήρια κλείνουν στις 23:45, ωστόσο δεν επιτρέπεται κάποιος να κόψει εισιτήριο 10 λεπτά πριν αναχωρήσει το τρένο από τον σταθμό. Συνεπώς εάν κάποιος θέλει να ταξιδέψει, επιβιβάζεται και αγοράζει εισιτήριο μέσα στο τρένο. Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές, αυτό δεν γίνεται μαζικά καθώς υπάρχει πρόστιμο 10 ευρώ.

Κανείς δεν γνωρίζει εάν υπήρχε κόσμος που επιβιβάστηκε τα τελευταία δέκα λεπτά στο τρένο χωρίς εισιτήριο. Όσοι ανεβαίνουν στο τρένο την τελευταία στιγμή καταγράφονται χειρόγραφα. Όλα αυτά δεν ισχύουν μόνο για τον σταθμό της Λάρισας, αλλά και για τις υπόλοιπες επτά στάσεις που υπάρχουν ανάμεσα στην Αθήνα και την Λάρισα.

Ο μεγάλος φόβος των αρχών είναι ότι μπορεί να υπήρχαν επιβάτες, οι οποίοι επιβιβάστηκαν στο τρένο χωρίς να κόψουν εισιτήριο από τα εκδοτήρια.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

72,5 ετών στη σύνταξη οι σημερινοί έφηβοι

Ένας νέος που γεννήθηκε στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και θα ενταχθεί στην αγορά εργασίας κάπου κοντά στο 2030 θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον 38,5 χρόνια για να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί περίπου το 2070. Αν και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής θεωρείται «βιολογικό προνόμιο» και

Άγιοι Ανάργυροι: Ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για τους αστυνομικούς – Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη, κανείς δεν… είδε

Σε ένα τραγικό πινγκ- πονγκ ευθυνών φέρεται να εξελίσσεται η υπόθεση της Κυριακής, που έχασε τη ζωή της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των Αρχών λίγο πριν την ολοκλήρωση της ΕΔΕ να δηλώνουν άγνοια για

Σκύρος: Έτοιμη για την “πράσινη” ακτοπλοΐα – Πρόταση για ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου. Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση

Αιφνίδιος θάνατος βαθμοφόρου: Διευκρινίσεις ΥΥ/ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Προς διευκρίνιση των αναγκαίων λεπτομερειών για την ορθή ενημέρωση όλων και κατά το μέρος που αφορά την εμπλοκή της Υπηρεσίας Υγειονομικού (Υ.Υ.) Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στην υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του συναδέλφου μας που υπηρετούσε στο Π.Α.Θ. 80, εκτός υπηρεσίας, σας γνωρίζουμε

Μετάβαση στο περιεχόμενο