Τρικυμία στις άγονες γραμμές – Πάνω από 30 εκατ. ευρώ χρωστάει το υπουργείο Ναυτιλίας στις ακτοπλοϊκές

Προβληματική είναι η κατάσταση με τις λεγόμενες άγονες γραμμές – τις γραμμές δημόσιας ανάθεσης με αποτέλεσμα να πλήττονται τουριστικά μικρά πλην δημοφιλή νησιά όπως για παράδειγμα η Δονούσα, η Ανάφη και η Αστυπάλαια. Οι τουρίστες από το εξωτερικό που προγραμματίζουν εγκαίρως τις καλοκαιρινές τους διακοπές δεν μπορούν να κλείσουν ακτοπλοϊκά εισιτήρια γιατί δεν υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για δρομολόγια! Οπότε οι εταιρείες δεν έχουν ανοίξει τα πλάνα τους για κρατήσεις εισιτηρίων αφού δεν ξέρουν ποια δρομολόγια θα κάνουν.

Ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 29 Φεβρουαρίου του 2024. Ο νέος διαγωνισμός προκηρύχθηκε μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο 2023, με έξι μήνες καθυστέρηση, ενώ κανονικά θα έπρεπε να είχε προκηρυχθεί βάσει νομοθεσίας τον περασμένο Μάιο ή το αργότερο τον Ιούνιο του 2023. Η αιτιολογία της καθυστέρησης ήταν ότι δεν υπάρχουν λεφτά. Άλλωστε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής χρωστάει, σύμφωνα με πληροφορίες, πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που έχουν εκτελέσει δρομολόγια στις άγονες.

Το υπουργείο δίνει άδειες για δρομολόγια “κομμάτι-κομμάτι” με απευθείας αναθέσεις έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Και ναι μεν ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί στις 29 Φεβρουαρίου 2024 όμως θα χρειαστούν δύο μήνες περίπου για να ξεκαθαρίσει η εικόνα ποια εταιρεία θα κάνει ποια από τα άγονα δρομολόγια. Μέχρι τότε οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητάνε να δοθούν άδειες για δρομολόγια δημόσιας ανάθεσης έως και τις 15 Μαΐου 2024 ώστε να προλάβουν το Πάσχα.

Το newmoney έχει λάβει διαμαρτυρίες από το εξωτερικό για την εικόνα αυτή της ακτοπλοϊας: “Θέλουμε να σας αναφέρουμε το απαράδεκτο γεγονός ότι είναι Φεβρουάριος και δεν έχουν βγει δρομολόγια για κάνουμε κρατήσεις για τις καλοκαιρινές μας διακοπές σε νησιά όπως η Δονούσα, η Ανάφη και η Αστυπάλαια. Στο εξωτερικό προγραμματίζουμε τουλάχιστον 6-9 μήνες πριν”.

Όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός σε γραμμές που έχει εμφανισθεί μία μόνο εταιρεία η διαδικασία θα προχωρήσει πιο γρήγορα σύμφωνα με πληροφορίες. Κύκλοι της ακτοπλοΐας εκτιμούν ότι τον Μάρτιο θα έχει το υπουργείο μία εικόνα.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο