Βόλος: Προβλήματα από τις προσχώσεις στο λιμάνι του Βόλου – Υψηλό το κόστος των εκβαθύνσεων (ηχητικό)

Εκτός χρήσης η ιχθυόσκαλα από τα καϊκια-Ακυρώσεις αφίξεων κρουαζιεροπλοίων

Τεράστια προβλήματα έχουν προκαλέσει στο λιμάνι του Βόλου οι προσχώσεις που έγιναν μετά τις κακοκαιρίες Daniel & Elias καθώς έχει ανέβει μέχρι και δύο μέτρα σε διάφορα σημεία ο βυθός, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δέσουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια, σκάφη για μεταφορά αδρανών υλικών, πολεμικά σκάφη, ενώ καθυστερεί και η μεταφορά της δραστηριότητας του σκραπ στον τρίτο προβλήτα λόγω του ύψους του βυθού μεταξύ τρίτου και δεύτερου προβλήτα.

Αυτή την περίοδο γίνονται νέες βυθομετρήσεις για να εκτιμηθεί ο όγκος των υλικών, ο τρόπος απομάκρυνσής τους και που θα εναποτεθούν και φυσικά η εξεύρεση χρηματοδότησης για το όλο εγχείρημα, σε ένα λιμάνι που, καλώς εχόντων των πραγμάτων. θα πρέπει να “δοθεί” στον επενδυτή μέχρι τον Ιούνιο του 2024.

Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων, μιλώντας στην ΕΡΤ Βόλου, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Σωκράτης Αναγνώστου. Τις μετρήσεις στο βυθό συνεχίζει ο ΟΛΒ ενώ η υδρογραφική υπηρεσία έχει επιβεβαιώσει αυτά τα αποτελέσματα έχοντας κάνει προαναγγελία ότι ο βυθός έχει ανέβει μέχρι δύο μέτρα σε ορισμένα σημεία και δημιουργούνται προβλήματα. “Κυρίως αυτά προσδιορίζονται μεταξύ δεύτερου και τρίτου προβλήτα εκεί που δένουν τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και στην προβλήτα του σιδηροδρομικού πορθμείου όπου φορτώνονται τα αδρανή υλικά, δεν μπορεί να δέσει ένα πιο μεγάλο σκάφος αν ξεπερνάει σε βύθισμα τα 5 μέτρα και πάλι όμως πρέπει να πάει προσεκτικά. Τις προηγούμενες ημέρες ένα πλοίο που είχε αυτό το βάθος και ήταν φορτωμένο, κόλλησε σε ένα σημείο στη λάσπη και το τράβηξε το ρυμουλκό.

Επίσης η ιχθυόσκαλα δεν χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή καθώς ένα καΐκι έχει βάθος 3 μέτρα και σε κάποια σημεία η ιχθυόσκαλα είναι στο ένα μέτρο βάθος. Οπότε έχουμε πολλά προβλήματα. Το έχουμε γνωστοποιήσει στο ΤΑΙΠΕΔ και τα αρμόδια υπουργεία και αναζητούνται λύσεις. Θα πρέπει σύντομα να δοθούν απαντήσεις για το πως θα γίνει η εκβάθυνση, που θα εναποτεθούν οι φερτές ύλες και βέβαια η χρηματοδότηση αυτού του έργου που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε κάποια εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον το λιμάνι είναι προς ιδιωτικοποίηση και ο επενδυτής θα πρέπει να το αναλάβει με τα στοιχεία που δώσαμε τον Ιούνιο και τα τότε βάθη του λιμανιού” επισήμανε ο κ. Αναγνώστου.

Επιπλέον έγινε γνωστό ότι υπάρχουν ακυρώσεις από κρουαζιερόπλοια μεγάλου βυθίσματος και μήκους. Πριν τις προσχώσεις στο σημείο που δένουν τα κρουαζιερόπλοια μπορούσαν να ελλιμενιστούν δύο, ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο. Τώρα δεν μπορεί να δέσει ο,τιδήποτε έχει μήκος μεγαλύτερο των 300 μέτρων. “Έμαθα από πράκτορα ότι μετά την ακύρωση του Ισραήλ ως προορισμού, εταιρεία κρουαζιέρας επιθυμούσε να βάλει τον Βόλο ως προορισμό, αλλά λόγω αυτών των προβλημάτων με τον υπερυψωμένο βυθό, ακύρωσε την άφιξη. Για να λειτουργήσει το λιμάνι πρέπει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα να βρεθεί λύση”.

Η μεταφορά του σκραπ στην τρίτη προβλήτα δεν μπορεί να προχωρήσει παρά τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει ανάλογα, διότι υπάρχουν σημεία που ο βυθός έχει ανέβει πολύ καθώς εκεί είναι οι εκβολές του Κραυσίδωνα. “Επίσης στις εκβολές του Κραυσίδωνα το βάθος είναι πολύ μικρό και δεν μπορούν να δέσουν κάποια πολεμικά πλοία. Αν καθαριστούν οι κοίτες των ποταμών τα φερτά υλικά που θα έρχονται θα είναι λίγα. Να φανταστείτε ότι είχε να γίνει βυθοκόρηση τουλάχιστον πριν 20 χρόνια ειδικά σε εκείνο το σημείο όταν έγινε το μικρός μέρος της τρίτης προβλήτας. Σε λίγες μέρες δημιουργήθηκε ένα τεράστιο πρόβλημα”, εξήγησε ο κ. Αναγνώστου.

Σε ότι αφορά την αποφόρτιση από τα νερά των πλημμυρών της συνοικίας του Παλιού Λιμεναρχείου, ο κ. Αναγνώστου ανέφερε ότι ο τοίχος τς περίφραξης γκρεμίστηκε και έγινε φράχτης, όμως το επίπεδο του εδάφους στο Παλιό Λιμεναρχείο είναι χαμηλότερο από το ύψος του λιμανιού και έτσι δεν υπάρχει ανακούφιση από τα νερά, έστω και αν τώρα το νερό έχει δίοδο.

Τέλος ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για το έργο τοποθέτησης στεγάστρων με ηλιακά πάνελ στο χώρο στάθμευσης του λιμανιού.

Η συνέντευξη του κ. Αναγνώστου

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΣ στο 401 ΓΣΝΑ(φωτο)

Την Μεγάλη Τετάρτη 01 Μαΐου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, επισκέφθηκε το 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών (401 ΓΣΝΑ). Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Αρχηγός συνομίλησε με νοσηλευόμενους και τους οικείους τους, συνεχάρη

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΑ στο 251ΓΝΑ(φωτο)

Τη Μεγάλη Πέμπτη 2 Μαΐου 2024, με την ευκαιρία των Άγιων ημερών του Πάσχα, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, επισκέφθηκε το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας (251ΓΝΑ), όπου τον υποδέχτηκε ο Διοικητής του Νοσοκομείου, Ταξίαρχος

Επισκέψεις Αρχηγού ΓΕΝ για Ανταλλαγή Ευχών(φωτο)

Από την Παρασκευή 26 Απριλίου έως και την Μ. Πέμπτη 02 Μαΐου 2024, στο πλαίσιο ανταλλαγών ευχών για τις Άγιες ημέρες του Πάσχα, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε το Αρχηγείο Στόλου (ΑΣ), το Ναύσταθμο Σαλαμίνας

Θεσσαλονίκη: Μπαράζ ελέγχων της ΕΛΑΣ στον Δήμο Καλαμαριάς για την παραβατικότητα των ανηλίκων

Από την Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε ειδική επιχειρησιακή δράση για την πρόληψη της παραβατικότητας των ανηλίκων, η οποία υλοποιήθηκε απογευματινές και βραδινές ώρες χθες (02-05-2024), σε περιοχές του Δήμου Καλαμαριάς, με τη συνδρομή αστυνομικών των Διευθύνσεων

Μετάβαση στο περιεχόμενο