Βουλή: Ερώτηση για τις πτήσεις εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας από και προς την Ικαρία

Πετάνε τα εναέρια μέσα διάσωσης για λόγους άλλους από αυτούς για τους οποίους έχουν αγοραστεί; Είναι βάσιμοι οι ψίθυροι που ακούγονται για χρήση Σούπερ Πούμα, Σινούκ και C-130 για μεταφορά πολιτικών προσώπων από και προς την Ικαρία από το 2015 ως σήμερα;

Αυτό ζητά να μάθει ο Γιώργος Αμυράς με ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Υγείας και Ναυτιλίας, σχετικά με τον αριθμό ημερήσιων και νυχτερινών πτήσεων που έχουν εκτελεστεί τα τελευταία τρία χρόνια από και προς την Ικαρία, καθώς και την αιτιολογία που αναγράφονταν στο σχέδιο πτήσης. Σκοπός είναι να γίνει γνωστό, αν εκτελέστηκαν πτήσεις για λόγους αναψυχής ή εξυπηρέτησης υψηλών προσώπων με το Δημόσιο να πληρώνει το λογαριασμό από την τσέπη του λαού.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, ΥΓΕΙΑΣ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΘΕΜΑ: Πτήσεις εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας από και προς την Ικαρία

Η Ελλάδα διαθέτει μια σειρά εναέριων μέσων παροχής υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης (SAR – άρθρο 25 του Ν.211/1947)). Τα μέσα αυτά χρησιμοποιούνται για εντοπισμό και διάσωση ατόμων που κινδυνεύουν στη θάλασσα, ιπτάμενων πληρωμάτων και επιβατών μετά από αεροπορικό δυστύχημα καθώς και για αεροδιακομιδές ασθενών και τραυματιών ή αερομεταφορές μοσχευμάτων σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ. Κάποια από αυτά τα εναέρια μέσα ανήκουν στη μοίρα ελικοπτέρων λιμενικού σώματος, κάποια ανήκουν στο ΕΚΑΒ και όλα συντηρούνται και χρησιμοποιούνται από την Πολεμική αεροπορία. Συνήθως οι υπηρεσίες έρευνας, διάσωσης και αεροδιακομιδών απαιτούν συντονισμό διαφορετικών φορέων, ρόλο που έχει αναλάβει το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) της Πολεμικής Αεροπορίας. Το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των Σούπερ Πούμα και άλλων στρατιωτικών ελικοπτέρων, καθώς και των C130 είναι φυσικά μεγάλο και κάθε πτήση θα έπρεπε να αιτιολογείται βάσει των αναγκών διάσωσης.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Πόσες πτήσεις των εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν πραγματοποιηθεί από και προς την Ικαρία από το 2015 ως σήμερα;

2. Πόσες από τις πτήσεις αυτές ήταν νυχτερινές και πόσες ημερήσιες;

3. Σύμφωνα με τα αντίστοιχα σχέδια πτήσης, πόσες ήταν αεροδιακομιδές, πόσες για έρευνα και πόσες για διάσωση;

4. Υπήρξαν πτήσεις για σκοπούς διαφορετικούς από αυτούς που επιτελεί η Πολεμική Αεροπορία;

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αεροπλανοφόρο «Harry Truman»: Στη Σούδα για έκτακτες επισκευές έπειτα από σύγκρουση με εμπορικό πλοίο

Εφτασε στα Χανιά, την Κυριακή, το Αμερικανικό αεροπλανοφόρο USS Harry Truman, το οποίο έδεσε νωρίς το πρωί στην Αμερικανική βάση της Σούδας, για να διεξαγάγει επείγουσες επισκευές μετά από πρόσφατη σύγκρουση. Κατά πληροφορίες, οι επισκευές αφορούν ζημιές που εντοπίστηκαν στο εξωτερικό τοίχωμα δύο

Καιρός: Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης – Ποιες περιοχές θα «πνιγούν», πού θα σαρώσει ο χιονιάς

Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο δελτίο της ΕΜΥ θα σημειωθούν σήμερα(16/02) ισχυρές βροχές και καταιγίδες στη νότια Πελοπόννησο, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Καιρός: Το έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ Αναλυτικά το έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ αναφέρει Οι κατά τόπους ισχυρές βροχές

Δένδιας: F-35, drones, νέες φρεγάτες – Το εξοπλιστικό πρόγραμμα που θα θωρακίσει την Ελλάδα

Το 2030 η Ελλάδα θα έχει από τις πιο προηγμένες Ένοπλες Δυνάμεις στην Ε.Ε, τόνισε ο υπουργός Αμυνας, Νίκος Δένδιας – Τι περιλαμβάνει το εξοπλιστικό πρόγραμμα των 10+ 10 ετών – Η αναφορά στον Καραμανλή Ηπατρίδα μας προχωρά στη μεγαλύτερη

Τα κρουαζιερόπλοια παρακάμπτουν τη Σαντορίνη και καταπλέουν σε Χανιά και Ηράκλειο – Στο κάδρο Σύρος και Δωδεκάνησα

Έχουμε κλείσει ήδη δύο εβδομάδες με επανειλημμένες σεισμικές δονήσεις να ταλαιπωρούν τη Σαντορίνη, την Αμοργό και τα τριγύρω νησιά των Κυκλάδων, μια περιοχή πολύ ευαίσθητη. Η ανησυχία τώρα μεταφέρεται κυρίως στον τουριστικό κλάδο αφού πλησιάζει ο καιρός για την προετοιμασία λειτουργίας των τουριστικών καταλυμάτων.

Μετάβαση στο περιεχόμενο