Βουλή: Ερώτηση για τις πτήσεις εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας από και προς την Ικαρία

Πετάνε τα εναέρια μέσα διάσωσης για λόγους άλλους από αυτούς για τους οποίους έχουν αγοραστεί; Είναι βάσιμοι οι ψίθυροι που ακούγονται για χρήση Σούπερ Πούμα, Σινούκ και C-130 για μεταφορά πολιτικών προσώπων από και προς την Ικαρία από το 2015 ως σήμερα;

Αυτό ζητά να μάθει ο Γιώργος Αμυράς με ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Υγείας και Ναυτιλίας, σχετικά με τον αριθμό ημερήσιων και νυχτερινών πτήσεων που έχουν εκτελεστεί τα τελευταία τρία χρόνια από και προς την Ικαρία, καθώς και την αιτιολογία που αναγράφονταν στο σχέδιο πτήσης. Σκοπός είναι να γίνει γνωστό, αν εκτελέστηκαν πτήσεις για λόγους αναψυχής ή εξυπηρέτησης υψηλών προσώπων με το Δημόσιο να πληρώνει το λογαριασμό από την τσέπη του λαού.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, ΥΓΕΙΑΣ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΘΕΜΑ: Πτήσεις εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας από και προς την Ικαρία

Η Ελλάδα διαθέτει μια σειρά εναέριων μέσων παροχής υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης (SAR – άρθρο 25 του Ν.211/1947)). Τα μέσα αυτά χρησιμοποιούνται για εντοπισμό και διάσωση ατόμων που κινδυνεύουν στη θάλασσα, ιπτάμενων πληρωμάτων και επιβατών μετά από αεροπορικό δυστύχημα καθώς και για αεροδιακομιδές ασθενών και τραυματιών ή αερομεταφορές μοσχευμάτων σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ. Κάποια από αυτά τα εναέρια μέσα ανήκουν στη μοίρα ελικοπτέρων λιμενικού σώματος, κάποια ανήκουν στο ΕΚΑΒ και όλα συντηρούνται και χρησιμοποιούνται από την Πολεμική αεροπορία. Συνήθως οι υπηρεσίες έρευνας, διάσωσης και αεροδιακομιδών απαιτούν συντονισμό διαφορετικών φορέων, ρόλο που έχει αναλάβει το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) της Πολεμικής Αεροπορίας. Το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των Σούπερ Πούμα και άλλων στρατιωτικών ελικοπτέρων, καθώς και των C130 είναι φυσικά μεγάλο και κάθε πτήση θα έπρεπε να αιτιολογείται βάσει των αναγκών διάσωσης.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Πόσες πτήσεις των εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν πραγματοποιηθεί από και προς την Ικαρία από το 2015 ως σήμερα;

2. Πόσες από τις πτήσεις αυτές ήταν νυχτερινές και πόσες ημερήσιες;

3. Σύμφωνα με τα αντίστοιχα σχέδια πτήσης, πόσες ήταν αεροδιακομιδές, πόσες για έρευνα και πόσες για διάσωση;

4. Υπήρξαν πτήσεις για σκοπούς διαφορετικούς από αυτούς που επιτελεί η Πολεμική Αεροπορία;

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταναστευτικές ροές: «Αποσυμπίεση» στην Ελλάδα, μεγάλη αύξηση στην Κύπρο

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος στη Γηραιά Ήπειρο προκύπτουν από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο με τα στοιχεία να αποτυπώνουν μία ξεκάθαρη αποκλιμάκωση όσον αφορά στην Ελλάδα, την ώρα που άλλες χώρες βιώνουν πιέσεις

Viral: Ψαράς ανασύρει ψάρι – τέρας βάρους 177 κιλών και μήκους 2,5 μέτρων από τον βυθό της Νορβηγίας

Ένα ψάρι – τέρας ανέσυρε από τα παγωμένα νερά της Νορβηγίας ο Βρετανός ψαράς Πολ Στίβενς. Το ψάρι πρόκειται για έναν ιππόγλωσσο βάρους 177 κιλών και με μήκος 2, 5 μέτρων!   Με βάση τις διαστάσεις του ψαριού, η ηλικία

Απεργία στο λιμάνι Felixstowe του Ηνωμένου Βασιλείου από τις 21 εως τις 29 Αυγούστου

Αποκαλύφθηκαν κάποιες λεπτομέρειες για την μεγάλη απεργία στο λιμάνι Felixstowe, η οποία θα προκαλέσει περαιτέρω αποσταθεροποίηση στη μεταφορά των ευρωπαϊκών εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, περίπου 1.900 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, θα πραγματοποιήσουν οκταήμερη απεργία από τις 21

Navibulgar: Εξαγορά τεσσάρων eco-lake bulk carriers έναντι $128 εκατομμυρίων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Navibulgar αναμένεται να καταβάλει 128 εκατομμύρια δολάρια σε τέσσερα eco-lake handysize bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η βουλγαρική πλοιοκτήτρια εταιρεία παράγγειλε πλοία από το ναυπηγείο Yangzijiang στο πλαίσιο των σχεδίων επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της.