Βουλή: Ερώτηση για τις πτήσεις εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας από και προς την Ικαρία

Πετάνε τα εναέρια μέσα διάσωσης για λόγους άλλους από αυτούς για τους οποίους έχουν αγοραστεί; Είναι βάσιμοι οι ψίθυροι που ακούγονται για χρήση Σούπερ Πούμα, Σινούκ και C-130 για μεταφορά πολιτικών προσώπων από και προς την Ικαρία από το 2015 ως σήμερα;

Αυτό ζητά να μάθει ο Γιώργος Αμυράς με ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Υγείας και Ναυτιλίας, σχετικά με τον αριθμό ημερήσιων και νυχτερινών πτήσεων που έχουν εκτελεστεί τα τελευταία τρία χρόνια από και προς την Ικαρία, καθώς και την αιτιολογία που αναγράφονταν στο σχέδιο πτήσης. Σκοπός είναι να γίνει γνωστό, αν εκτελέστηκαν πτήσεις για λόγους αναψυχής ή εξυπηρέτησης υψηλών προσώπων με το Δημόσιο να πληρώνει το λογαριασμό από την τσέπη του λαού.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, ΥΓΕΙΑΣ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΘΕΜΑ: Πτήσεις εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας από και προς την Ικαρία

Η Ελλάδα διαθέτει μια σειρά εναέριων μέσων παροχής υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης (SAR – άρθρο 25 του Ν.211/1947)). Τα μέσα αυτά χρησιμοποιούνται για εντοπισμό και διάσωση ατόμων που κινδυνεύουν στη θάλασσα, ιπτάμενων πληρωμάτων και επιβατών μετά από αεροπορικό δυστύχημα καθώς και για αεροδιακομιδές ασθενών και τραυματιών ή αερομεταφορές μοσχευμάτων σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ. Κάποια από αυτά τα εναέρια μέσα ανήκουν στη μοίρα ελικοπτέρων λιμενικού σώματος, κάποια ανήκουν στο ΕΚΑΒ και όλα συντηρούνται και χρησιμοποιούνται από την Πολεμική αεροπορία. Συνήθως οι υπηρεσίες έρευνας, διάσωσης και αεροδιακομιδών απαιτούν συντονισμό διαφορετικών φορέων, ρόλο που έχει αναλάβει το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) της Πολεμικής Αεροπορίας. Το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των Σούπερ Πούμα και άλλων στρατιωτικών ελικοπτέρων, καθώς και των C130 είναι φυσικά μεγάλο και κάθε πτήση θα έπρεπε να αιτιολογείται βάσει των αναγκών διάσωσης.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Πόσες πτήσεις των εναέριων μέσων της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν πραγματοποιηθεί από και προς την Ικαρία από το 2015 ως σήμερα;

2. Πόσες από τις πτήσεις αυτές ήταν νυχτερινές και πόσες ημερήσιες;

3. Σύμφωνα με τα αντίστοιχα σχέδια πτήσης, πόσες ήταν αεροδιακομιδές, πόσες για έρευνα και πόσες για διάσωση;

4. Υπήρξαν πτήσεις για σκοπούς διαφορετικούς από αυτούς που επιτελεί η Πολεμική Αεροπορία;

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΑΛΣ: Σε ζεστή, φιλική ατμόσφαιρα η εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της ΠΕΑΛΣ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Σε μια ζεστή, φιλική ατμόσφαιρα, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024, η εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της ΠΕΑΛΣ, στον κατάμεστο από μέλη, φίλους και προσκεκλημένους της Ένωσης φιλόξενο χώρο του bar – restaurant “Μαντζάρου 3” στο Κολωνάκι.

Η κοπή της πίτας του Συλλόγου Αποστράτων Λιμενικού Σώματος Κρήτης και Δωδ/σων (φωτο)

Μέσα σε ζεστό οικογενειακό και συναδελφικό κλίμα πραγματοποιήθηκε χθες 24-2-24 η κοπή της πίτας του Συλλόγου Αποστράτων Λιμενικού Σώματος Κρήτης και Δωδ/σων στη Ταβέρνα ΑΛΩΝΑΚΙ. Η εκδήλωση μας έχει γίνει πλέον θεσμός και αυτό το δείχνει η αθρόα και μαζική

ΕΛΣΤΑΤ: Συνεχίζεται η συρρίκνωση του ελληνικού νηολογίου

Περαιτέρω μείωση κατά 0,5% (9 πλοία) κατέγραψε ο αριθμός των υπό ελληνική σημαία πλοίων (άνω των 100 κοχ) το Δεκέμβριο 2023 (1816 πλοία) σε σύγκριση με τον αντίστοιχο αριθμό του Δεκεμβρίου 2022 (1825 πλοία), σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή

Χολέρα: Lockdown σε κρουαζιερόπλοιο λόγω κρουσμάτων

Τουλάχιστον 15 άτομα έχουν απομονωθεί λόγω «ύποπτης ασθένειας», ενώ επιβάτης ανέφερε ότι ο καπετάνιος τον ενημέρωσε ότι πρόκειται για χολέρα. Συναγερμός έχει σημάνει στις αρχές του Μαυρικίου. Το κρουαζιερόπλοιο Norwegian Dawn παραμένει ανοικτά του λιμανιού αφού του έχει απαγορευτεί να δέσει

Μετάβαση στο περιεχόμενο