Βουτιά στις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ

Πάνω από τα μισά πλοία επιλέγουν τον γύρο της Αφρικής

Περίπου τα μισά από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται τακτικά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, αποφεύγουν πλέον τη διαδρομή λόγω της απειλής επιθέσεων.

Τα νέα δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα η Flexport Inc. και παραθέτει το Bloomberg, δείχνουν ότι 299 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα να μεταφέρουν 4,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια είτε έχουν αλλάξει πορεία είτε σχεδιάζουν να το κάνουν. Ο αριθμός αυτός είναι περίπου διπλάσιος από τον αριθμό πριν από μια εβδομάδα και ισοδυναμεί με περίπου το 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Τα ταξίδια γύρω από την Αφρική μπορεί να διαρκέσουν έως και 25% περισσότερο συγκριτικά με αυτά που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με την Flexport. Αυτά τα ταξίδια είναι πιο δαπανηρά και μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων.

Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα πραγματοποιούνται από μαχητές των Χούθι που εδρεύουν στην Υεμένη, οι οποίοι λένε ότι στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ για την υποστήριξη των Παλαιστινίων. Αλλά πλοία χωρίς άμεσες συνδέσεις με το Ισραήλ έχουν επίσης στοχοποιηθεί, και καθώς η κλιμάκωση του πολέμου απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο, μια ομάδα εργασίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ προσπαθεί να ενισχύσει την ασφάλεια στη βασική πλωτή οδό.

Σύμφωνα με την TankerTrackers.com Inc. και τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg, ορισμένα πλοία προσπαθούν να δηλώσουν την ουδετερότητά τους καθώς συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη διαδρομή.

Διαφορετικά νούμερα

Τα νούμερα που παραθέτει η Flexport διαφέρουν από αυτά της ελβετικής Kuehne + Nagel International AG, η οποία, από την Τετάρτη, έδειξε ότι 364 πλοία επαναδρομολογήθηκαν στην Αφρική, έναντι 314 σκάφη στις 22 Δεκεμβρίου.

Παρά τις διαφοποροποιήσεις τα στοιχεία δείχνουν το μέγεθος της αυξανόμενης θαλάσσιας αναταραχής μετά την πραγματοποίηση περισσότερων από 100 επιθέσεων σε εμπορικά πλοία από τους Χούθι τον περασμένο μήνα. Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC United VIII στοχοποιήθηκε την Τρίτη ενώ ήταν καθοδόν προς το Πακιστάν από τη Σαουδική Αραβία.

Η Maersk, η Νο. 2 γραμμή εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε ότι ετοιμάζεται να επαναλάβει τις διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα «το συντομότερο δυνατό επιχειρησιακά». Η Hapag-Lloyd AG είπε ότι θα κρατήσει τα πλοία της μακριά από την περιοχή ακόμη και μετά την έναρξη μιας ομάδας εργασίας υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία της βασικής εμπορικής οδού από επιθέσεις μαχητών.

Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη, οι αφίξεις στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν κατά 40% μεταξύ 22 και 26 Δεκεμβρίου, σε σύγκριση με τον μέσο όρο για το πρώτο μισό του μήνα.

Οι αφίξεις πλοίων εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 87%, τα δεξαμενόπλοια αερίου κατά 30% και οι μεταφορείς αυτοκινήτων περίπου 25%.

Παρόμοια είναι η εικόνα για τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ, οι οποίες μειώθηκαν κατά περίπου 45% μεταξύ 22 Δεκεμβρίου και 26 Δεκεμβρίου για τα πλοία που κατευθύνονται νότια, σύμφωνα με την Clarksons.

Οι εκτροπές γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής επεκτείνουν τη ναυτιλιακή ικανότητα και ενισχύουν τους ναύλους.

Πειραιάς: Με καθυστέρηση 15 ημερών τα εμπορεύματα λόγω Χούθι [χάρτης]

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Σούπερ μάρκετ» ακόμη και με ναρκωτικά είχε στήσει το κύκλωμα των παράνομων συνταγογραφήσεων

Την «πληγή» των παράνομων συνταγογραφήσεων που δημιουργούν «τρύπα» στα οικονομικά του Δημοσίου έφερε στο φως μία ακόμα μεγάλη αστυνομική επιχείρηση για το ξήλωμα κυκλώματος με «πρωταγωνιστές» γιατρούς και φαρμακοποιούς υπεράνω υποψίας. Η νέα υπόθεση που αποκαλύφθηκε χθες το βράδυ μετά από συλλήψεις που έγιναν από το ελληνικό FBI αφορά σε παράνομες

Το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτεί τα έργα αναβάθμισης στη μαρίνα Βουλιαγμένης

Εγκρίθηκαν τα έργα αναβάθμισης της μαρίνας Βουλιαγμένης με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αναλυτικά, εγκρίθηκε η αίτηση ενίσχυσης του επενδυτικού σχεδίου με τίτλο «Αναβάθμιση Υποδομών Υφιστάμενου Τουριστικού Λιμένα» του δικαιούχου «ΑΣΤΗΡ ΜΑΡΙΝΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης Αξιοποίησης και Εκμετάλλευσης

Το Δημόσιο δικαιώνει τον σατιρικό ποιητή Γιώργο Σουρή

Το ποίημα του “σύγχρονου Αριστοφάνη”, όπως αποκαλούσαν μερικοί τον ποιητή Γιώργο Σουρή την εποχή του, “Δυστυχία σου Ελλάς”, είναι ένα από τα πιο πετυχημένα   που έχουν γραφτεί. Κι αυτό γιατί περιγράφει την κατάσταση στη χώρα στα τέλη του 19ου με αρχές του 20ου αιώνα η οποία όμως μοιάζει οικεία σε μας ακόμη και σήμερα. Υπενθυμίζουμε μερικούς στοίχους του

Οι ολιγάρχες της Silicon Valley στον Λευκό Οίκο: “Απλά είναι θέμα αμοιβαίου συμφέροντος”

Ο Τραμπ επιδιώκει να ευθυγραμμιστεί με τα συμφέροντα των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών, ιδίως όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη Οι ειδικοί επισημαίνουν την έντονα “απορρυθμιστική” προσέγγιση της νέας κυβέρνησης Η ορκωμοσία του Ντόναλντ Τραμπ ως 47ου προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών λειτούργησε επίσης ως

Μετάβαση στο περιεχόμενο