Υπουργείο Ναυτιλίας: Η Κρήτη δεν είναι νησί

Άκουσε ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ, ότι γυρνάει ο Υφυπουργός Ναυτιλίας σε όλα τα νησιά του Αιγαίου- κατά προτεραιότητα σε αυτά της εκλογικής περιφέρειάς του- προκειμένου να πείσει τους κατοίκους των νησιών αυτών να κάνουν χρήση των διατάξεων του ν. 4551/18 για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, τον έπιασε το παράπονο από το γεγονός ότι η κυβέρνηση εξαίρεσε την Κρήτη από την εφαρμογή του μέτρου και είπε να κάνει μια ερώτηση στον Πρωθυπουργό για το θέμα.

Βέβαια κατά την συζήτηση δεν παρέστη ο Πρωθυπουργός ούτε καν ο Υπουργός κ. ΚΟΥΒΕΛΗΣ, ο οποίος αποχώρησε μετά την συζήτηση ερώτησης άλλου κρητικού βουλευτή για τις τεράστιες καθυστερήσεις στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Λιμενικού Σώματος. Παρέστη και απάντησε για λογαριασμό της κυβέρνησης ο Υφυπουργός κ. ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ.

Μάταια προσπάθησε ο Βουλευτής του Ηρακλείου να πείσει τον Υφυπουργό και ειδικό επί του Μ.Ι. κ. Σαντορινιό ότι το Σύνταγμα «.. όταν προβλέπει ιδιαίτερη μέριμνα για τα νησιά, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον θαλάσσιο αποκλεισμό τους, δεν αναφέρεται αν είναι μικρό, μεγάλο » αναρωτήθηκε δε γιατί δεν εξαιρέθηκες η Ρόδος που τα χαρακτηριστικά της οικονομίας της είναι παρόμοια με τα χαρακτηριστικά της οικονομίας της Κρήτης

Επιμένοντας στην σημασία του Μ.Ι. και την συμβολή που πρέπει να έχει στην οικονομική ανάπτυξη ενός νησιού όπως η Κρήτη, όπου ο Αγροτικός Τομέας της συμβάλλει στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν περίπου κατά 10%. «Τι σημαίνει αυτό; Ότι υπάρχουν προϊόντα τα οποία εξάγονται και χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους για τον λόγο των αυξημένων μεταφορικών, διότι υποχρεωτικά πάνε μέσω ηπειρωτικής χώρας, υποχρεωτικά μεταφέρονται στις αγορές της Ευρώπης με τα ψυγεία, με τις νταλίκες και όλα τα μεταφορικά μέσα και δεν τυγχάνουν αυτής της ενίσχυσης.»

Αδυνατούσε φαίνεται να αντιληφθεί ο Βουλευτής του Ηρακλείου ότι η Κρήτη δεν εμπίπτει στον μαθηματικό τύπο.

Τι είναι αυτός ο μαθηματικός τύπος δύσκολα θα μπορούσε να εξηγήσει ο κ. ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ αφού στηρίζεται σε κάποια μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου η οποία από ότι φαίνεται από την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου κάθε άλλο παρά χωρίς περίσκεψη θα πρέπει να γίνεται αναφορά στα συμπεράσματά της.

Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι, αρχικά τα επιδοτούμενα εισιτήρια μιας οικογένειας -για να έχει υποτίθεται πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και άλλες δημόσιων Υπηρεσιών- ήταν οκτώ (08) και τώρα η κυβέρνηση λέει απεριόριστα;

Πώς αλλιώς να εξηγήσει κάποιος την μικρή συμμετοχή εταιρειών και την ελάχιστη συμβολή του μέτρου στην ελάφρυνση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων στα νησιά;

Να φταίει η έλλειψη «διαφήμισης» και γι’ αυτό τον λόγο έχει πάρει σειρά όλα τα νησιά ο κ. ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ για να ενημερώσει τους νησιώτες να απορροφήσουν επιτέλους αυτά τα 60 εκατομμύρια;

Αξίζει να αναφερθεί ότι την 26-10-2018 απελπισμένο του Υπουργείο Ναυτιλίας με Δελτίο Τύπου ανακοίνωσε ότι οι επιχειρήσεις θα μπορούν επωφεληθούν του μέτρου χωρίς να καταθέτουν καν παραστατικά. Μόνο αν ζητηθούν σε κάποιο έλεγχο. Βλέπετε, έρχονται και εκλογές

Εκεί που μας χρωστάγανε, μας πήραν και το βόδι

Ξεσπάθωσε ο κ. Υφυπουργός υποστηρίζοντας την εξαίρεση της Κρήτης από το Μεταφορικό Ισοδύναμο: «Αν, λοιπόν, κάποιος πάρει το κόστος μεταφοράς επιβατών τρίτης θέσης Πειραιά-Κρήτη, ακτοπλοϊκά πληρώνει 29 ευρώ. Ξέρετε πόσο υπολογίζεται με το ΚΤΕΛ; Υπολογίζεται σε 30,45 ευρώ. Η διαφορά, δηλαδή, είναι μείον.

Πάμε, λοιπόν, στο επόμενο. Αντίστοιχες αποστάσεις, Πειραιάς-Ηράκλειο: Για να μεταφέρεις μια παλέτα χωρίς ΦΠΑ είναι 25 ευρώ. Η ίδια απόσταση Πειραιάς-Καλαμάτα οδικά είναι 28 ευρώ, δηλαδή μείον 3 ευρώ. Άρα, ως προς αυτό που λέτε ότι είναι αυξημένο το κόστος, δεν ισχύει στην προκειμένη περίπτωση»Έμεινε άφωνος ο κ. Βουλευτής με την αφοπλιστική προσέγγιση του Υφυπουργού ο οποίος ίσα που δεν ισχυρίστηκε ότι θα πρέπει να επιβαρυνθούν οι Κρήτες προκειμένου ενισχύσουν τα φορτηγά και τα ΚΤΕΛ της Καλαμάταςμε κανένα στεριανό Μεταφορικό Ισοδύναμο Και εκεί που ο βουλευτής Ηρακλείου αποσβολωμένος άκουγε ότι η Φαλκονέρα είναι το ίδιο με την εθνική οδό Κορίνθου -Καλαμάτας ήλθε ο Υφυπουργός και τον αποτελείωσε «. δεν είδα ποτέ καμμία από τις δικές σας κυβερνήσεις να έχει κάνει έστω μια κονδυλιά μελέτης για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου. Το μεταφορικό ισοδύναμο το έφερε η δική μας Κυβέρνηση σε συνθήκες δημοσιονομικής κρίσης και με χρήματα του εθνικού προϋπολογισμού. Εσείς, παρόλο που είστε ευαίσθητοι, φανήκατε πολύ αναίσθητοι σε αυτό.»Ειδικά για την τελευταία «ευγενή φιλοφρόνηση» πολιτικού πολιτισμού από τον κ. Υφυπουργό αντέδρασε ο κ. ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ

Το ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνεται την Κρήτη ως νησί, αποτυπώνεται και στο άρθρο 10 του προς διαβούλευση νομοσχεδίου: 1. Η άσκηση των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που προβλέπονται στην παρ. 2 του άρθρου 68 του π.δ. 13/2018 (Α’ 26), επεκτείνεται σε όλα τα νησιά της Ελληνικής Επικράτειας, πλην της νήσου Κρήτης»

Έτσι μαθαίνουμε, ότι τα νησιά του Ιονίου ανήκουν στην Γενική Γραμματεία Αιγαίου, εξαιρείται όμως η Κρήτη.

Για τα Λμενικά νέα

Δημήτρης Α.Σαιτάκης

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ευχαρίστησε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσφορά της στη Θεσσαλία με 50 εκατ.

Η Πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού συμμετείχε σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο Μουζάκι, για την παρουσίαση των έργων αποκατάστασης στις περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας που δοκιμάστηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Τόσο ο Υπουργός Υποδομών

Σημαντικός ακτοπλοϊκός κόμβος το λιμάνι της Ραφήνας

ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ κόμβο ακτοπλοϊκών υπηρεσιών λόγω της κοντινότερης απόστασής του από τις Κυκλάδες και την Εύβοια, αλλά και  μελλοντικής του σύνδεσης με τον σιδηρόδρομο και την Αττική οδό, εξελίσσεται το λιμάνι της Ραφήνας. Το ΤΑΙΠΕΔ, με την ιδιότητα της Αρχής

Απαγορευμένες ζώνες για τις μηχανότρατες και νέες προστατευόμενες περιοχές – Οι δεσμεύσεις για τις ελληνικές θάλασσες

Σε περίπου 780 εκατ. ευρώ έχει εκτιμηθεί ο προϋπολογισμός για την υλοποίηση των  21 δεσμεύσεων της Ελλάδας για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης Our Ocean Conference 2024 που διεξήχθη στην Αθήνα.  Η… μερίδα του λέοντος, ήτοι 500 εκατ. ευρώ,

Μετάβαση στο περιεχόμενο