2.000 επισκέπτες στα ελληνικά νησιά από την Τουρκία

 

Για περισσότερo από δυόμισι χρόνια, οι κάβοι δεκάδων μικρών καραβιών και τουριστικών ταχυπλόων που συνέδεαν την Ελλάδα με την Τουρκία και αντίστροφα, μέσω του Αιγαίου, ήταν δεμένοι. Από τον Φεβρουάριο, που έγινε άρση της πλήρους απαγόρευσης, και κυρίως το χρονικό διάστημα Μαρτίου-Απριλίου, χιλιάδες είναι οι επιβάτες που έχουν επισκεφτεί τα ελληνικά νησιά από την Τουρκία, ενισχύοντας τις τοπικές οικονομίες, όχι όμως και την ελληνική ακτοπλοΐα, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών στην γραμμή είναι τουρκικές.

Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν τουλάχιστον 15 ακτοπλοϊκές εταιρείες που καλύπτουν τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις για Ελλάδα-Τουρκία. Η κατάσταση άλλαξε άρδην τα τελευταία χρόνια, όταν η Τουρκία με ξεκάθαρο οικονομικό σχεδιασμό αύξησε κατά πολύ τα λιμενικά τέλη για τα ελληνικά πλοιάρια, ενώ εφάρμοσε μηδενική φορολογική πολιτική για τα τουρκικά σκάφη. Αυτή τη στιγμή για το Βορειανατολικό Αιγαίο μόνο στη Χίο υπάρχει ελληνικό σκάφος που εκτελεί το δρομολόγιο Χίος-Τουρκία.

Είναι χαρακτηριστικό πως τη γραμμή της Λέσβου εξυπηρετούν τρεις εταιρείες με δύο συμβατικά φέρι και ένα καταμαράν, όλα με τουρκική σημαία. Αντίστοιχα, στη Σάμο οι καθημερινές συνδέσεις με το Κουσάντασι κυριαρχούνται από τουρκικά ακτοπλοϊκά. Πολλές μικρές ελληνικές εταιρείες είτε σταμάτησαν την υπηρεσία, καθώς δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν τις τιμές των εισιτηρίων, είτε πούλησαν τα πλοία τους στις τουρκικές εταιρείες.

Κάποιες από τις εταιρείες είναι μεγάλες και λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ άλλες είναι εποχικές και προσφέρουν τοπικές ακτοπλοϊκές υπηρεσίες. Μερικές από αυτές είναι οι εξής: Exas Shipping, Sea Dreams, Lafasi, Jalem Tur, Meander Travel, Sunrise Lines, Makri Travel και Sky Marine Ferries, Yesil Marmaris Lines, Bodrum Express Lines, Dentur Avrasya Group, Erturk Lines, Jalem Tur, Meis Ferry Lines, Samos Star, Tuana Maritime και Turyol.

Οι επισκέπτες της Χίου, Ρόδου, Σάμου, Κω, Λέσβου, Καλύμνου και Καστελλόριζου μπορούν να επισκεφτούν για μονοήμερη εκδρομή τις τουρκικές πόλεις Τσεσμέ, Μαρμαρίς, Φετίγιε, Μπόντρουμ, Σεφεριχισάρ, Κας, Αϊβαλί, Τουργκουτρέις και Κουσάντασι.

Σε κάθε περίπτωση, το άνοιγμα της Τουρκίας θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό και για τον ελληνικό τουρισμό, τόσο για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας όσο και συνολικά, αφού διευρύνει το πλήθος και τη διαφοροποίηση των προορισμών για τα μεγάλης διάρκειας ταξίδια που πραγματοποιούνται συχνά από επισκέπτες από τη Βόρεια Ευρώπη αλλά και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Λέσβος προς Αϊβαλί
Η ακτοπλοϊκή γραμμή Λέσβος-Αϊβαλί εξυπηρετείται από δύο εταιρείες κατά το 2022. Η σύνδεση είναι διαθέσιμη 2-3 φορές την ημέρα και το ταξίδι από το λιμάνι της Μυτιλήνης στη Λέσβο προς το Αϊβαλί διαρκεί 45 λεπτά με 1,5 ώρα. Τα εισιτήρια μίας διαδρομής κοστίζουν 20-25 ευρώ.

Χίος προς Τσεσμέ
Η ακτοπλοϊκή γραμμή Χίος-Τσεσμέ καλύπτεται από τρεις εταιρείες. Το καλοκαίρι υπάρχουν συνήθως 5-6 καθημερινά δρομολόγια πλοίου από Χίο προς Τσεσμέ. Το ταξίδι με πλοίο διαρκεί μόλις 35 λεπτά και τα εισιτήρια συνήθως κοστίζουν 20-25 ευρώ.

Σάμος προς Κουσάντασι
Η σύνδεση προς το Κουσάντασι της Τουρκίας γίνεται από δύο λιμάνια της Σάμου: το Πυθαγόρειο και Βαθύ. Η ακτοπλοϊκή γραμμή Σάμος-Κουσάντασι εξυπηρετείται από δύο εταιρείες και το ταξίδι κρατάει 40 λεπτά. Η σύνδεση είναι διαθέσιμη 1-2 φορές την ημέρα και τα εισιτήρια κοστίζουν περίπου 40 ευρώ.

Σάμος προς Σεφεριχισάρ
Υπάρχουν συνήθως 4 εβδομαδιαία δρομολόγια που πραγματοποιούνται από μία ακτοπλοϊκή εταιρεία. Τα εισιτήρια για το πλοίο κοστίζουν περίπου 35 ευρώ και το ταξίδι διαρκεί κοντά στις 2 ώρες.

Ρόδος προς Φετίγιε
Υπάρχουν τουλάχιστον τρεις καθημερινές αναχωρήσεις προς τη Φετίγιε, οι οποίες πραγματοποιούνται από τρεις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Η μέση διάρκεια του ταξιδιού είναι περίπου 1,5 ώρα, ενώ τα εισιτήρια για αυτή τη γραμμή είναι κοντά στα 40 ευρώ.

Ρόδος προς Μαρμαρίς
Τα ταξίδια με πλοίο από Ρόδο προς Μαρμαρίς είναι διαθέσιμα 2-3 φορές την ημέρα και καλύπτονται από δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες. Το πλοίο χρειάζεται μία ώρα για να φτάσει στο τουρκικό λιμάνι από τη Ρόδο, με τις τιμές των εισιτηρίων να ξεκινούν στα 52 ευρώ.

Κως προς Μπόντρουμ
Τα πλοία προς το Μπόντρουμ από το νησί της Κω είναι διαθέσιμα 2-5 φορές καθημερινά το καλοκαίρι. Η ακτοπλοϊκή γραμμή Κως-Μπόντρουμ εξυπηρετείται από 5 εταιρείες και η διάρκεια ταξιδιού είναι μόλις 30 λεπτά. Τα εισιτήρια μίας διαδρομής ξεκινούν στα 20 ευρώ.

Κως προς Τουργκουτρέις
Το δρομολόγιο Κως-Τουργκουτρέις είναι διαθέσιμο μία φορά την ημέρα το καλοκαίρι του 2022. Η γραμμή εξυπηρετείται από δύο εταιρείες, το ταξίδι διαρκεί 30 λεπτά και τα εισιτήρια κοστίζουν 20 ευρώ.

Κάλυμνος προς Τουργκουτρέις
Το ταξίδι με πλοίο από Κάλυμνο προς Τουργκουτρέις διαρκεί 40 λεπτά και είναι διαθέσιμο μία φορά την εβδομάδα. Τα εισιτήρια για το δρομολόγιο κοστίζουν 25 ευρώ.

Καστελλόριζο προς Κας
Το δρομολόγιο εκτελείται 1-2 φορές την ημέρα. Η διαδρομή με το πλοίο διαρκεί 30 λεπτά και τα εισιτήρια κοστίζουν κοντά στα 25 ευρώ σε περιόδους αιχμής. Η γραμμή καλύπτεται από δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Εγγραφα
Οι πολίτες της Ελλάδας μπορούν να ταξιδέψουν στην Τουρκία με πλοίο μόνο με την ταυτότητά τους, χωρίς βίζα ή διαβατήριο. Οι πολίτες άλλων χωρών ενδέχεται να χρειαστούν e-visa, διαβατήριο ή άλλο έγγραφο εισόδου στη χώρα. Το διαβατήριο πρέπει να έχει ισχύ μεγαλύτερη των 60 ημερών μετά το πέρας της τελευταίας ημέρας διαμονής στην Τουρκία βάσει της άδειας παραμονής. Όσοι ταξιδεύουν με πλοίο στα ελληνικά νησιά από την Τουρκία δεν χρειάζεται να συμπληρώσουν κάποιο έγγραφο ή να έχουν πιστοποιητικό COVID-19. Όσο για τα ταξίδια με πλοίο προς Τουρκία από Ελλάδα, οι ταξιδιώτες πρέπει:- Είτε να είναι πλήρως εμβολιασμένοι με αναμνηστική δόση (2 ή 3 δόσεις, ανάλογα το εμβόλιο).
– Είτε να είναι μερικώς εμβολιασμένοι και να έχουν αρνητικό rapid test.
– Είτε να έχουν μαζί αρνητικό PCR test των τελευταίων 72 ωρών.
– Επιπλέον, οι επισκέπτες 6 ετών και άνω πρέπει να συμπληρώσουν online φόρμα εισόδου στην Τουρκία 72 ώρες πριν ταξιδέψουν.

Της Αναστασίας Βαμβακά

2.000 επισκέπτες στα ελληνικά νησιά από την Τουρκία

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο: «Ευρώπη 2040: Το Αύριο είναι Σήμερα»

Το Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο είναι μια πρωτοβουλία από πρώην υπουργούς, κορυφαίους διπλωμάτες και διανοητές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Έχει ως στόχο να αναδείξει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων

Πανικός στην Τουρκία για το ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α472): «Δεν ύψωσε Τουρκική σημαία» στην Σμύρνη – Τι απαντά το Τουρκικό ΥΠΑΜ

Πανικός έχει ξεσπάσει στα Τουρκικά social media και μέσα ενημέρωσης σήμερα για το πλοίο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α-472), το οποίο πυροδότησε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη μη ύψωση της τουρκικής σημαίας κατά την επίσκεψή του

Α’ Υπαρχηγός Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. ΡΕΪΖΗΣ Δρόσος

Γεννήθηκε στη Σητεία το έτος 1969. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά. Εισήλθε στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. το 1993 και αποφοίτησε το 1995 με το βαθμό του Σημαιοφόρου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υπηρέτησε στο Λιμεναρχείο Ρεθύμνου ως Υπολιμενάρχης και στα

Την παραίτησή τους από την κυβέρνηση υποβάλλουν Γιάννης Μπρατάκος και Σταύρος Παπασταύρου

Την παραίτησή τους υπέβαλαν ο υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος, οι οποίες έγιναν αποδεκτές από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με την κυβέρνηση ο πρωθυπουργός τους ευχαρίστησε για τη συνεργασία και έκανε αποδεκτές τις παραιτήσεις τους.   «Η

Μετάβαση στο περιεχόμενο