60 χρόνια RIVA Aquarama: μόνο οι Ιταλοί θα μπορούσαν να φτιάξουν ένα τέτοιο σκαρί

Υπήρξε το αντικείμενο του πόθου για το διεθνές τζετ σετ της δεκαετίας του ’60.  Το λάτρεψαν ο Τζιάνι Ανιέλι, ο Ρίτσαρντ Μπάρτον και η Μπριζίτ Μπαρντό.  Στις μέρες μας το συγκεκριμένο σκάφος παραμένει εμβληματικό, καθώς συνδυάζει υψηλή απόδοση, εγγυημένη ποιότητα και ακαταμάχητο -ιταλικό- στυλ.

Ένα καλοδουλεμένο σκαρί θα συγκινούσε και την πιο δύσπιστη αφή.  Μια σύμπραξη χρόνου, ευγενούς πόθου και μιας αρίστης δοσολογίας απλότητας, πρακτικότητας και φινέτσας.  Θα κεντούσε κανείς, ξεκινώντας με τα λόγια αυτά, τον μανδύα μιας ιστορίας 180 ετών.  Όσα και η ιστορία της Riva.

Στο μακρινό 1842, όταν μια καταιγίδα στην λίμνη Iseo στην Ιταλία, κατέστρεψε τον τοπικό αλιευτικό στόλο, ένας νεαρός ναυπηγός ονόματι Pietro Riva χρειάστηκε να εργαστεί σκληρά.  Επισκεύασε πολλά από τα πλοία και κέρδισε το σεβασμό των ντόπιων στο πέρας της εργασίας του.

Με φόντο όσα εξελίχθηκαν κατά το γεγονός αυτό, βρήκε χώρο να δώσει μορφή και να γεννηθεί η Riva.  Ένας ναυπηγικός «κήπος» που συνέχιζε ν’ ανθίζει υπό την φροντίδα του γιου του Pietro, Ernesto.  Ήταν αυτός που εισήγαγε τις βάρκες που κινούνταν με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δημιουργώντας μεγάλα επιβατικά και φορτηγά σκάφη.

Αλλά ήταν ο γιος του Carlo Riva που μετέτρεψε την Riva σε αυτό που είναι σήμερα.  Όταν την δεκαετία του 1950 γοητεύτηκε από τα ξύλινα μηχανοκίνητα σκάφη Chris-Craft που έσκιζαν τα κύματα στις ΗΠΑ, ένιωσε πως υπήρχε χώρος στην αγορά της Ευρώπης για πολυτελή μηχανοκίνητα σκάφη.

Στα χρόνια του λεγόμενου “Οικονομικού Θαύματος” της Ιταλίας, από τα τέλη της δεκαετίας του 1950 έως τα μέσα της δεκαετίας του 1960, η χώρα κέρδιζε την εκτίμηση παγκοσμίως για τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που εξήγαγε.

Από την υψηλή ραπτική μέχρι τα φανταχτερά προϊόντα κι από τα αυτοκίνητα μέχρι τα μηχανοκίνητα scooter, το αδιαμφισβήτητα γοητευτικό στυλ των Ιταλών, θριάμβευε.  Υπήρχε μια λαχτάρα για να ζήσουν την ζωή στην κόψη του ξυραφιού. Στο ζενίθ. Να ξεζουμίσουν τις απολαύσεις της και να κατέχουν αντικείμενα πολυτελείας.

Έτσι, το 1962 ο Carlo Riva παρουσιάζει την Riva Aquarama, εντάσσοντας την ιταλική εταιρία στην παγκόσμια σκηνή.  Το όνομα του μοντέλου βασίστηκε στις πανοραμικές κινηματογραφικές οθόνες Cinerama που ήταν δημοφιλείς εκείνη την εποχή, καθώς αντηχούσαν στην ιδιαίτερη καμπύλη του παρμπρίζ με πλαίσιο από ανοξείδωτο ατσάλι.  Εξοπλισμένο με ένα ζευγάρι βενζινοκινητήρες Chris-Craft V8, το πρώτο σκάφος ήταν ικανό ν’ αγγίξει τους 40 κόμβους.  Ο Carlo το πήγε στο Μονακό, όπου τράβηξε τα βλέμματα του δικηγόρου και ενθουσιώδη με την καλαισθησία αλλά και πολύ καλού “τιμονιού” Gianni Agnelli (που λίγο αργότερα θα γινόταν πρόεδρος του ομίλου της Fiat) ο Carlo του είπε το περίφημο: «Αν μπορείς να το αναποδογυρίσεις, είναι δικό σου».

Στα υπέρ του: η απόδοση του στα ύδατα, το ακαταμάχητο στυλ του και η αδιαμφισβήτητη ποιότητα του. Φτάνει κανείς ν’ αντιληφθεί πως οι σανίδες από μαόνι που χρησιμοποιούσαν για να το κατασκευάσουν, στέγνωναν για δέκα χρόνια πριν μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του.

Όλα αυτά αιχμαλώτισαν τη φαντασία του τζετ σετ της δεκαετίας του 1960.  Ο Richard Burton, η Brigitte Bardot, ο Rex Harrison, ο Peter Sellers, η Sophia Loren και ο Ferruccio Lamborghini είχαν όλοι τους Aquaramas.

Κατά καιρούς διαφορετικά μοντέλα Riva εξυπηρετούσαν το καθένα τον δικό του σκοπό.  Κάποια μικρότερα όπως το Junior μετέφεραν όσους είχαν μεγαλύτερα σκάφη έξω στην στεριά, ενώ το Olympic το χρησιμοποιούσαν για θαλάσσιο σκι.  Ήταν, όμως, το Aquarama που με την ασφαλή και εύκολη πλοήγηση του, γοήτευε όσους δοκίμαζαν απλώς μια βόλτα μαζί του.

Ακόμη και για όσους άραζαν στο πίσω μέρος του, παραδομένοι στις χορευτικές κινήσεις του στα κύματα και στον καπετάνιο.  Όπως ο ίδιος o Carlos Riva είχε δηλώσει, ήταν το αγαπημένο του Riva από όσα είχαν κατασκευαστεί κι αυτό γιατί στον ίδιο ανήκει η σύλληψη πέραν του σχεδιαστικού, αλλά και τον μικρών λεπτομερειών που το έκαναν να ξεχωρίζει και να είναι το πιο περιζήτητο όλων.  Άλλωστε είναι τόσο γοητευτικό ακόμη και πριν πέσει στα ύδατα, αλλά είναι απαράμιλλα γοητευτικό δαμάζονται τα κύματα με 40 κόμβους.

Κατασκευάστηκαν διαφορά μοντέλα «δίπλα» στο πρωτότυπο Aquarama, συνολικά 769, εκ των οποίων ένα και μοναδικό με διπλούς κινητήρες V12 από την Lamborghini το 1968.

Στην χώρα μας κατά καιρούς υπήρξαν αρκετά, και ακόμη βολτάρουν στα βαθύ του καλοκαιριού, μαγνητίζοντας τα βλέμματα δίπλα και στα πιο πολυτελή σκάφη, μεγέθους πενταπλάσιο από αυτά.  Στους Πεταλιούς, υπήρχε μια γλιστρά με δυο Riva, μια Ariston και δίπλα του δέσποζε μια Aquarama, σαν από πίνακα του Canaletto.  Πού και πού γλιστρούσαν στα κύματα, για να θυμίζουν στα νερά μας την φινέτσα μιας κυρίας που θα μείνει ανεξίτηλα μοναδική.

Απολαύστε το ταξίδι.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς άλλαξε το αμυντικό δόγμα

Φέτος συμπληρώνονται 27 χρόνια από την κρίση των Ιμίων και πέρα από τη μνήμη των τριών στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού, Χριστόδουλου Καραθανάση, Παναγιώτη Βλαχάκου και Έκτορα Γιαλοψού, που οι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων κρατούν ζωντανή, στην Ιστορία έχει

Φιάσκο με το μαγικό φίλτρο Πανοραμίξ  κατανομής των οργανικών θέσεων των Λ/Φ στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Ηρεμία επικρατεί στο Γαλατικό Χωριό των Λιμενικών παρά το γεγονός, ότι μειώθηκε και με την βούλα η εισαγωγή για το έτος 2023 των Λ/Φ κατά 40%. Φούσκα αποδείχθηκε και στην πράξη το «μαγικό φίλτρο» κατανομής των οργανικών θέσεων που κατασκεύασε

Πίτα ΕΑΑΛΣ: Οι τυχεροί της χρονιάς

Αναδημοσιεύουμε ενημέρωση της Ε.Α.Α.Λ.Σ. που αναρτήθηκε πριν λίγο στην ιστοσελίδα της: “Όπως επιτάσσει το έθιμο, αλλά και η δεοντολογία είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τους τυχερούς της χρονιάς για την Ένωσή μας, που έτυχαν τα τέσσερα φλουριά που είχαν

Δημήτριος και Τάσος Καφετζής: Δύο αδέλφια στο πηδάλιο του Celebrity Ascent

Το κρουαζιέροπλοιο Celebrity Ascent της Celebrity Cruises, το οποίο θα ξεκινήσει από το Fort Lauderdale των ΗΠΑ τον Δεκέμβριο του 2023, προσφέρει δρομολόγια Ανατολικής και Δυτικής Καραϊβικής, φέρνοντας τους επιβάτες του σε λιμένες, όπως η Aruba, το Bimini, το Grand

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ