Υπάρχει έλλειψη εθνικού σχεδίου για την κρουαζιέρα, υποστήριξε ο COO
της Celestyal Cruises Γιώργος Κουμπενάς, στην ημερίδα που διοργάνωσε το
theseanation.gr για την κρουαζιέρα.
«Πρέπει να αποφασίσουμε εάν θέλουμε μεγάλα ή μικρά κρουαζιερόπλοια.
Επίσης, είναι αναγκαίες οι βελτιώσεις σε υποδομές και η ενίσχυση σε
προσωπικό νευραλγικών υπηρεσιών», ανέφερε ο κ. Κουμπενάς, συμπληρώνοντας
ότι «δεν γίνεται κάθε νησί / λιμάνι να χαράσσει τη δική του στρατηγική για την κρουαζιέρα, απαιτείται ενιαίος σχεδιασμός, καθώς παρατηρείται έλλειψη εθνικού σχεδίου».
Ο COO της Celestyal Cruises ανέλυσε τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ελληνικών λιμένων, παραθέτοντας τις ακόλουθες παρατηρήσεις:
-Λιμάνια στην πλειοψηφία τους κατάλληλα για μικρού και μεσαίου μεγέθους πλοία.
-Ελλείψεις σε εγκαταστάσεις και υποδομές.
-Υπερσυγκέντρωση δραστηριοτήτων και φαινόμενα κορεσμού σε λιμάνια και πόλεις.
-Αδυναμία εξυπηρέτησης λόγω ελλείψεων σε προσωπικό νευραλγικών υπηρεσιών.
-Μικρά νησιά/κοινωνίες που αδυνατούν να ανταποκριθούν στη γιγάντωση των πλοίων.
-Η προσέλκυση μικρών και μεσαίων πλοίων μπορεί να επιτευχθεί με έργα
σχετικά χαμηλού κόστους. Η εξυπηρέτηση όμως μεγάλων πλοίων απαιτεί έργα
υψηλού κόστους και μεγάλο χρόνο υλοποίησης και πρέπει προσεκτικά να
εξεταστεί η καταλληλότητα των προορισμών.
-Στους περισσότερους προορισμούς παρ’ όλο που ο κορεσμός είναι
εμφανής δεν ακολουθείται αφαιρετική πολιτική, με αποτέλεσμα να υπάρχει
υπερσυγκέντρωση δραστηριοτήτων. Αυτό δυνητικά θα προκαλέσει την
αντίδραση των τοπικών κοινωνιών.
-Η υποστελέχωση νευραλγικών υπηρεσιών όπως υπηρεσία διαβατηρίων,
πλοηγική υπηρεσία, τελωνεία ή μουσεία προκαλούν προβλήματα και αρνητικά
σχόλια και οδηγούν σε απώλεια εσόδων.
-Θα πρέπει να λαμβάνεται απόφαση για το είδος της επιθυμητής ανάπτυξης προτού γίνουν επενδύσεις.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με μετρήσεις της Celestyal, η εταιρεία
διαθέτει το 70% Celestyal Cruises του homeporting στην Ελλάδα,
ξεπερνώντας εφέτος τους 100.000 επιβάτες, ενώ για το 2019 η εκτίμηση
είναι για 130.000.metaforespress.gr
Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία
Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το