Τους έσωσαν …χωρίς αυτοί να θέλουν να σωθούν…

Παραλειπόμενα από το 14Ο Συνέδριο της ΠΕΑΛΣ 

Τους έσωσαν …χωρίς αυτοί να θέλουν να σωθούν…

Ο εκπρόσωπος  της ΠΟΕΠΛΣ στο χαιρετισμό του στο συνέδριο της ΠΕΑΛΣ στα Χανιά μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στο θέμα των μεταθέσεων σε θέσεις ευθύνης, πανηγυρίζοντας για το γεγονός ότι   οι τοποθετήσεις αυτές θα γίνονται «… με απόφαση συλλογικού οργάνου με τη συμμετοχή εκπροσώπων μετά ψήφου τόσο της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. όσο και της Π.Ε.Α.Λ.Σ….

….έχουν ως αρχή την ισότητα και την ισονομία, με τα κοινωνικά κριτήρια να λαμβάνονται υπόψη και για τον συνάδελφο Αξιωματικό του Λιμενικού και αυτό αποτελεί τεράστια πρόοδο.

Η εποχή όπου ο Αξιωματικός ΛΣ στη διαδρομή της καριέρας του ήταν έρμαιο διαθέσεων και πεποιθήσεων και με τη μοίρα του να μην καθορίζεται αποκλειστικά από τα προσόντα και τις ικανότητές του θα πρέπει να τελειώσει οριστικά…

Κόκκαλο οι παρακολουθούντες το συνέδριο Αξιωματικοί, οι οποίοι είχαν αντιδράσει δια της ΠΕΑΛΣ στην θέσπιση τέτοιας διάταξης…

Τώρα, τι να πει κανείς…;

Είναι λογικό οι αξιωματικοί, που και θεσμικά επωμίζονται τα θέματα της διοίκησης του Σώματος, δεν μπορούσαν να αποδεχθούν, άτομα με αποδεδειγμένα κατώτερα προσόντα και εμπειρία, με κατώτερο βαθμό, να αποφασίζουν για ανωτέρους τους Αξιωματικούς.

Με ποια προσόντα και ποιες γνώσεις, ένας εκπρόσωπος εργαζομένων, που μπορεί να έχει τον βαθμό π.χ. του Αρχικελευστή, θα αποφασίσει για την τοποθέτηση Πλοιάρχων ως διευθυντών σε Διευθύνσεις όπως π.χ. η Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής ή στην Διεύθυνση   Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας ή στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών, ή για  την τοποθέτηση ενός Λιμενάρχη σε λιγότερο ή περισσότερο ευαίσθητα για την εθνική ασφάλεια Λιμεναρχεία;

Μήπως με την εμπειρία σε μια υπηρεσία π.χ στο πρωτόκολλο ή στην σκοπιά ενός κτηρίου;

Εκτός εάν για την τοποθέτηση στις θέσεις ευθύνης θα αποτελεί  κριτήριο πλέον το γεγονός, αν κάποιος είναι π.χ. πολύτεκνος ή άτομο που εμπίπτει σε ευνοϊκές ρυθμίσεις για λόγους υγείας ή άλλους λόγους. Με άλλα λόγια,  στο εξής μάλλον  δεν θα λαμβάνονται υπόψη οι σημαντικότατοι παράμετροι για την πλήρωση των θέσεων αυτών όπως είναι οι  γνώσεις, η υπηρεσιακή εμπειρία και οι  υπηρεσιακές ικανότητες  επί του αντικειμένου.

Και προκύπτει το ερώτημα: Ποιος θα απολογείται σε περιπτώσεις ατυχών επιλογών, με την ψήφο των εκπροσώπων της ΠΟΕΠΛΣ-ΠΕΑΛΣ στις θέσεις ευθύνης;  

Μήπως το Συμβούλιο Μεταθέσεων ή ο Υπουργός και ο και ο εκάστοτε Αρχηγός;

Αν σώνει και καλά ήταν επιθυμητό, οι τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης να γίνονται από συλλογικό όργανο,  δεν θα μπορούσε αυτό  να γίνεται με απόφαση του Ανώτατου Συμβουλίου Μεταθέσεων, το οποίο είναι και αυτό συλλογικό όργανο και στο οποίο  μετέχουν ο Αρχηγός και οι Υπαρχηγοί του Σώματος;

Αυτά τα πρόσωπα   και τεράστια εμπειρία αλλά  και γνώσεις επί του αντικειμένου του Σώματος στο μέγιστο βαθμό διαθέτουν και με τις αποφάσεις των δεν θα διαταράσσεται η ιεραρχία στο Σώμα (δεν θα αποφασίζει κατώτερος για ανώτερο…).

Στο κάτω – κάτω  αυτοί έχουν  την ευθύνη διοίκησης του Σώματος. Ναι ή όχι;

Από τα πράγματα φαίνεται ..μάλλον όχι…

Γι΄ αυτό δεν θα ήταν επιθυμητή μια τέτοια πρόταση  από τους εκπροσώπους των εργαζομένων, αφού διακαής  επιθυμία είναι η  συν-απόφαση και ουσιαστικά η συν-διοίκηση στα πράγματα του Σώματος. Χωρίς να  πολυ-ενδιαφέρουν οι συνέπειες…

Επιθυμεί η ΠΟΕΠΛΣ να σώσει τους αξιωματικούς… χωρίς βέβαια αυτοί να το επιθυμούν οι ίδιοι.

Σωσμός με το ζόρι…

Σταθερά, στα  πρότυπα συνδικαλισμού περασμένων και παρωχημένων εποχών…

Και καλά κάνει, θα έλεγε κάποιος τρίτος. Εφόσον  κάποιοι  τελικά με την αδράνειά τους το επιτρέπουν…;

Μήπως όμως  θα πρέπει να επανεξετασθεί από τον κ. Υπουργό συνολικά το θέμα  των μεταθέσεων;

Το νέο Π.Δ. χωρίς διορθωτικές κινήσεις  είναι σχεδόν  αδύνατο να ικανοποιήσει την ομαλή λειτουργία του  του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ  σε συνδυασμό την ικανοποίηση των αναγκών   των στελεχών του…

 ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο