Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η ταλαιπωρία στα λιμάνια χιλιάδων κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων μετά και τη σύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δημιούργησε πολλά ερωτηματικά…

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία.

Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το δικαίωμα να αποφασίζουν οι ακτοπλοϊκές για το τι θα κάνουν με τα ηλεκτρικά οχήματα. Απόφαση και ενημέρωση του κόσμου έπρεπε και πρέπει να γίνει…

Όπως γράψαμε και πιο πάνω, οι ιθύνοντες του Υπουργείου δεν ξύπνησαν ένα πρωινό και είπαν «πως θα ταλαιπωρήσουμε σήμερα τους κατόχους ηλεκτρικών;». Θα ήταν αφελές να σκεφτεί κάποιος κάτι τέτοιο, μάλιστα λίγο πριν μία εκλογική αναμέτρηση. Και αυτό από μία κυβέρνηση που εδώ και τέσσερα χρόνια παροτρύνει την αγορά ηλεκτρικού με τη μεγαλύτερη επιδότηση που υπάρχει στην Ε.Ε.

Αναμφίβολα υπάρχει μεγάλη ανησυχία, για ένα εντελώς άγνωστο θέμα. Άγνωστο όχι μόνο στην ελληνική κυβέρνηση, αλλά σε όλες. Μη ξεχνάμε βέβαια πως η Ελλάδα έχει τις περισσότερες θαλάσσιες μεταφορές στην Ευρώπη…

Η αυξανόμενη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων και ο ιδιαίτερα σπάνιος κίνδυνος να πιάσουν φωτιά οι μπαταρίες τους, απαιτεί μια ρεαλιστική λύση, η οποία πρέπει να βρεθεί επειγόντως.

Η διεθνής ναυτιλία έχει αναστατωθεί για το ζήτημα της μεταφοράς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων με πλοία. Πολλές ναυτιλιακές εταιρείες αρνούνται να μεταφέρουν ηλεκτρικά οχήματα μετά από μια σειρά περιστατικών, και ιδιαίτερα μετά το πλοίο μεταφοράς οχημάτων Felicity Ace. Η πρόσφατη πυρκαγιά στο πλοίο και η βύθιση του φέρνει στο προσκήνιο ένα σημαντικό ερώτημα: Καθώς ο κόσμος μεταβαίνει γρήγορα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πώς θα τα μεταφέρουμε από τα εργοστάσια στις εκθέσεις; Και πώς θα τα μετακινούμε στα νησιά;

Η αλήθεια είναι ότι μέχρι σήμερα κανείς δεν γνωρίζει την αιτία της πυρκαγιάς στο, Felicity Ace.  Οι απαντήσεις βρίσκονται 10.000 πόδια κάτω στο Βόρειο Ατλαντικό.
Γενικά, οι πυρκαγιές στα πλοία είναι ένα συχνό φαινόμενο. Έχουν αναφερθεί περίπου 70 τα τελευταία πέντε χρόνια. Σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, οι ειδικοί των θαλασσίων μεταφορών κάνουν λόγο για «έναν νέο τύπο κινδύνου». Τα πλοία μεταφοράς οχημάτων σχεδιάστηκαν με μέτρα πυρόσβεσης και πυροπροστασίας με βάση τα οχήματα εσωτερικής καύσης.

Πρέπει λοιπόν να επανασχεδιαστούν όλα αυτά τα συστήματα, αφού είναι ξεκάθαρο -και δε χρειάζονται ειδικές γνώσεις για να καταλάβει κάποιος, διαφορετικά κατασβήνεται μία πυρκαγιά σε μία μπαταρία και διαφορετικά σε οχήματα με δεξαμενές καυσίμων, ενώ και η επέκταση της έχει άλλο ρυθμό.

Από την άλλη, σε περίπτωση που μια μπαταρία λιθίου σε ένα ηλεκτρικό όχημα αναφλεγεί (λόγω κακής λειτουργίας ή τεχνικού προβλήματος), μπορεί να χρειαστούν 20 έως 30 πυροσβεστικά οχήματα/πλοία για τη μεταφορά της ποσότητας νερού που απαιτείται για την κατάσβεση της πυρκαγιάς, καθιστώντας το εγχείρημα σχεδόν αδύνατο.

Παράλληλα η πυροσβεστική πρέπει να ρίξει τεράστιες ποσότητες νερού στο πλοίο, για να σβήσει ηλεκτρικά οχήματα. Όπως είναι αυτονόητο, αυτό από μόνο του δημιουργεί προβλήματα ευστάθειας στα πλοία.

Αναμφίβολα η παγκόσμια ναυτιλία, έχει αιφνιδιαστεί απόλυτα, όντας ακόμα ανήμπορη να δώσει απαντήσεις τόσο στους κατόχους ηλεκτρικών, όσο και στις ναυτιλιακές εταιρείες. Αυτή η αδράνεια σίγουρα θα έχει και νομικές προεκτάσεις.
Όμως σήμερα τα Υπουργεία των Κρατών -όπως και το ελληνικό που έχει τις περισσότερες θαλάσσιες μετακινήσεις σε όλη την Ευρώπη- πρέπει να πάρουν μέτρα, να λάβουν αποφάσεις και να δώσουν λύσεις.

Και σίγουρα η λύση δεν είναι «πονάει δόντι, βγάζει δόντι…».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λιμάνι Πειραιά: Τουλάχιστον 109 κιλά κοκαΐνης σε φορτίο με κατεψυγμένα καλαμαράκια

Εκατό συσκευασίες που περιείχαν πάνω από 109 κιλά κοκαΐνης εντοπίστηκαν σε εμπορευματοκιβώτιο με νόμιμο φορτίο κατεψυγμένα καλαμαράκια, ανακοίνωσε η αστυνομία την Τρίτη. Το συγκεκριμένο εμπορευματοκιβώτιο προερχόταν από το Περού με προορισμό την Κροατία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας, πραγματοποιήθηκε

Πειραιάς: Νέο φορτίο με 46 κιλά κοκαΐνης εντόπισε η ΑΑΔΕ σε κοντέινερ με μπανάνες

Ειδικότερα, οι τελωνειακοί ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κατέσχεσαν 46 κιλά κοκαΐνης, επιμελώς κρυμμένης μέσα σε ψυκτικό κοντέινερ με μπανάνες προερχόμενο από το Εκουαδόρ και τελικό προορισμό τον Πειραιά. Ακολούθησε έλεγχος x-ray όπου εντοπίστηκε ύποπτη οργανική ουσία στα ψυκτικά μηχανήματα του

Το νέο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο της ΕΕ και ο ρόλος του Frontex

Οι τέσσερεις πυλώνες του Συμφώνου Tο νέο Σύμφωνο τροποποιεί και εξελίσσει προγενέστερες μεταρρυθμιστικές προτάσεις στο πεδίο της μετανάστευσης και επιχειρεί να εξισορροπήσει ανάμεσα στην αυστηρότητα και τη δικαιοσύνη. Έχοντας υπόψη τις ειδικές ανάγκες που εξέφρασαν τα κράτη μέλη ΕΕ, στον

«Χαμόγελο του Παιδιού»: Δύο παιδιά εξαφανίζονται κάθε τρεις ημέρες στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα δύο παιδιά εξαφανίζονται κάθε τρεις ημέρες ενώ ανά δύο ημέρες εξαφανίζεται ένας ενήλικας, αποκαλύπτουν τα στατιστικά στοιχεία του οργανισμού «Χαμόγελο του Παιδιού» σε συνεργασία με άλλους ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς που δίνουν καθημερινά τιτάνιο αγώνα για τον εντοπισμό

Μετάβαση στο περιεχόμενο