Οι ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας που έχουν μπει στη ναυτιλία

Η χρήση της τεχνολογίας έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικότητας, με τη ναυτιλία να μην αποτελεί εξαίρεση.

Ανάπτυξη της τεχνολογίας σημαίνει εξέλιξη, νέα δεδομένα, καινούργιες πρακτικές και όλα αυτά είναι απαραίτητα σε μια σύγχρονη επιχείρηση. Φυσικά η Ελλάδα, πρωταγωνιστεί διαχρονικά στη ναυτιλία. Και ήταν δεδομένο ότι αρκετές ελληνικές εταιρείες, οι οποίες ξεκίνησαν ως startup, θα επικέντρωναν τη δραστηριότητά τους στη ναυτιλία, πετυχαίνοντας με αυτόν τον τρόπο την… αναβάθμισή της.

Τα τελευταία χρόνια, με το οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων να είναι εξαιρετικά ανεπτυγμένο και στη χώρα μας, το βλέμμα ξένων εταιρειών, επενδυτών και funds έχει «πέσει» πάνω στις ελληνικές εταιρείες που ασχολούνται με τον κλάδο της ναυτιλίας, προχωρώντας σε γενναίες χρηματοδοτήσεις ή και εξαγορές.

Harbor Lab: Η startup που θέλει να χτυπήσει την πόρτα της Wall Street

Έχοντας κλείσει μόλις 4 χρόνια λειτουργίας, η Harbor Lab είναι μία πολλά υποσχόμενη ελληνική startup που δραστηριοποιείται στον κλάδο της ναυτιλίας και έχει ήδη αναπτύξει την παρουσία της σε πολλές χώρες του κόσμου.

Ιδρυτής της ο Αντώνης Μαλαξιανάκης, ο οποίος το 2020, μετά από αρκετά χρόνια ως στέλεχος σε διάφορες ναυτιλιακές, αποφάσισε να χτίσει κάτι δικό του, βλέποντας ότι υπήρχαν πολλά κενά στην συγκεκριμένη αγορά.

Με σπουδές στη στατιστική και τα ναυτιλιακά και με την πολύτιμη εμπειρία που απέκτησε στον τομέα του ελέγχου των εξόδων που προκύπτουν στα λιμάνια για τα πλοία, επεξεργάστηκε με τους συνεργάτες του την δημιουργία μίας πλατφόρμας που είχε στόχο να βοηθήσει στη διαχείριση και τον περιορισμό των λιμανιάτικων εξόδων (disbursements accounting-DA), πραγματοποιώντας streamline όλες τις διαδικασίες για λογαριασμό των ναυτιλιακών.

H Harbor Lab εξασφάλισε τα πρώτα της κεφάλαια από angel investors, ένας από τον οποίους ήταν ο Ιωάννης Μαρτίνος, ενώ στο τέλος του 2022 κατάφερε να λάβει μία από τις μεγαλύτερες αρχικές χρηματοδοτήσεις για startup της ναυτιλίας, ύψους 6,1 εκατ. ευρώ, με τη συμμετοχή σημαντικών funds. Μεταξύ άλλων συμμετείχαν οι VentureFriends και Speedinvest, καθώς και οι theDOCK, Signal Ocean, Motion Ventures, TecPier, Innoport, Charge VC κ.α.

Πλέον έχει παρουσία σε αρκετές πόλεις του κόσμου όπως Λονδίνο, Κοπεγχάγη, Αμβούργο, Ρότερνταμ, Ντουμπάι και Σιγκαπούρη ενώ έχει βάλει πλώρη και για τη Wall Street.

Metis: Ο Πάνος Γερμανός και η Erma First

H Metis είναι μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας η οποία ξεκίνησε το 2016 από μια ομάδα μηχανικών με επικεφαλής τον Μιχάλη Κωνσταντινίδη.

Ειδικεύεται στην ανάπτυξη λύσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της παγκόσμιας ναυτιλίας.  Αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης, η METIS αναλύει εκατοντάδες σήματα τα οποία συλλέγονται αυτοματοποιημένα από όλα τα κρίσιμα συστήματα ενός πλοίου και τα μετατρέπει σε άμεσα αξιοποιήσιμη πληροφόρηση σχετικά με την απόδοση κάθε πλοίου.

Μάλιστα στην εταιρεία επένδυσε ο Πάνος Γερμανός και μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να έχει παρουσία σε αρκετές χώρες όπως Βανκούβερ, Καναδά και Σιγκαπούρη. Λίγα χρόνια αργότερα η εταιρεία πέρασε στην Erma First συμφερόντων της Ελένης Πολυχρονοπούλου, με τον Μιχάλη Κωνσταντινίδη, το 2022 να αποχωρεί τελικά από την εταιρεία.

Deep Sea: Η «ναυτιλιακή» startup που εξαγοράστηκε

Η DeepSea είναι κλασσικό παράδειγμα startup η οποία εξαγοράστηκε από εταιρεία του εξωτερικού.

Ιδρύθηκε το 2017 από τους Κωνσταντίνο Κυριακόπουλο και Roberto Cousta, με έδρα την Αθήνα.

Έχει αναπτύξει ένα λογισμικό το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να λαμβάνουν αποφάσεις βάσει δεδομένων για να οδηγήσουν τη βιομηχανία της ναυτιλίας μπροστά.

Συγκεκριμένα έχει δημιουργήσει μία πλατφόρμα η οποία παρακολουθεί και βελτιώνει τη λειτουργία των πλοίων.  Η πλατφόρμα της εταιρείας παρακολουθεί την απόδοση και τα λειτουργικά δεδομένα πλοίων, κοινοποιώντας σε πραγματικό χρόνο τις πληροφορίες που συλλέγει στους ιδιοκτήτες ή τους ναυλωτές.

Το 2021, η πολυεθνική Nabtesco με έδρα την Ιαπωνία έγινε ένας από τους βασικούς επενδυτές και μετόχους της εταιρείας, ενώ λίγα χρόνια αργότερα, και συγκεκριμένα το 2023 προχώρησε στην εξαγορά όλου του ποσοστού της. Αν και το τίμημα δεν δημοσιεύτηκε, ωστόσο η έκθεση found.ation τοποθετεί το exit στην κορυφαία δεκάδα για ελληνικών συμφερόντων startup.

Edit Automation: Από τη Δραπετσώνα στα μεγάλα σαλόνια

Το 2006, ο Μάρκος Σιγάλας, έχοντας ασχοληθεί ήδη αρκετά χρόνια με τη ναυτιλία, με κεφάλαιο μόλις 2.000 ευρώ, αποφασίζει να φτιάξει τη δική του εταιρεία και ιδρύει στη Δραπετσώνα την EDIT Automation.

Προσηλωμένη στις νέες λύσεις, τις τεχνολογικές εξελίξεις, την καινοτομία και την πράσινη ενέργεια, η EDIT Automation πρωταγωνιστεί στον ταχέως εξελισσόμενο ναυτιλιακό κλάδο, καθώς η εταιρεία παρέχει λύσεις σε πλοιοκτήτες εντός κι εκτός Ελλάδας.

Η EDIT Automation κατασκευάζει καινοτόμα συστήματα αυτοματισμού, που βοηθούν τις ναυτιλιακές εταιρείες να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις EEXΙ και όχι μόνο.

Ήδη πάνω από 2.000 πλοία χρησιμοποιούν το σύστημα αυτοματισμού ΕCO 8 ShaPoLi που έχει αναπτύξει η EDIT Automation. Ενώ πλέον τα συστήματά του πωλούνται στην παγκόσμια αγορά από αντιπροσωπείες κολοσσούς όπως οι Binsfeld, Goltens, Insatech, MIE overseas, TRELLEBORG, YKG.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιχείρηση «Ασπίδες»: Σημαντικά επιτεύγματα για τους πρώτους 3 μήνες

Σπουδαία ημέρα για την Ελευθερία της Ναυσιπλοΐας. Πέρασαν 3 μήνες από την έναρξη της Επιχείρησης «Ασπίδες». Τρεις μήνες γεμάτοι πολλαπλές προκλήσεις και σπουδαία επιτεύγματα. Η Επιχείρηση «Ασπίδες» συνεχίζει την αποστολή της σε πλήρη συμμόρφωση με το διεθνές δίκαιο, για τη

Μεταφέροντας 11 ρ/κ από Ασία σε Ευρώπη με το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών “Happy Star”

Μια εντυπωσιακή φωτογραφία ήρθε στη δημοσιότητα από το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών Happy Star, το φόρτωσε και μετέφερε 11 ρυμούλκα από την Ασία προς την Ευρώπη. Το 156 μέτρων πλοίο διαθέτει δυο γερανούς με ανυψωτική ικανότητα 1100 τόνους! Το Happy

Δεξαμενόπλοια: Ο σκιώδης στόλος που μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο παραμένει στο παιχνίδι

Αυτό, όπως μεταδίδει το Hellenic Shipping News, πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν επιπτώσεις  στη μελλοντική προσφορά δεξαμενόπλοιων. Στην τελευταία της εβδομαδιαία ανάλυση η ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson αναφέρει πως “οι ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου συνεχίζονται, παρά το γεγονός ότι έχουν

Ώρα νησιού: Γιατί κάποια θέρετρα στις Μαλδίβες μετακινούν τα ρολόγια τους μια ώρα μπροστά

Μπορεί να είναι αλήθεια ότι τα πολυτελή θέρετρα των Μαλδίβων τα έχουν πραγματικά όλα – το τιρκουάζ νερό, την πλούσια θαλάσσια ζωή και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το δικό τους σύστημα χρόνου. Αναφέρεται ως «ώρα του νησιού», δεν είναι μια μεταφορική ρήση που

Μετάβαση στο περιεχόμενο