Εθνική ανάγκη η ενίσχυση των Λιμενικών Αρχών και η ίδρυση νέων στα νησιά μας στο Αιγαίο

Την 23-2-2021  εκδόθηκε ανακοίνωση από την ΕΠΛΣ Κυκλάδων, η οποία  στην ουσία αποτελεί κραυγή αγωνίας προς την Κεντρική Υπηρεσία και κυρίως προς τους υπευθύνους στα θέματα της διοίκησης του προσωπικού.

Τι λέει η Ένωση αυτή με λίγα λόγια;

Ότι έγιναν οι πρόσφατες μεταθέσεις και για τις  λιμενικές αρχές Κυκλάδων, που είναι ήδη υποστελεχωμένες,  και αντί να ενισχυθούν μειώθηκε ακόμη περεταίρω η δύναμή τους κατά 28 στελέχη!!!

Ότι σαν να μην έφτανε αυτό, για την ενίσχυση και την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στο Ανατολικό Αιγαίο επιλέγονται στελέχη από τα νησιά των Κυκλάδων… Όχι λίγα, συνήθως  τουλάχιστον 15 στελέχη ανά μήνα.

Ότι αυτό έχει σαν συνέπεια και την δυσχερή λειτουργία των λιμενικών αρχών (σκεφτείτε να στέλνουν ενίσχυση στο Ανατολικό Αιγαίο από την  Ίο την Σέριφο ή την Φολέγανδρο που λειτουργούν οριακά, ενώ υπάρχει αδυναμία χορήγησης των κανονικών αδειών του προσωπικού, ακόμη  και τον χειμώνα!

Αυτά συμβαίνουν αναφορικά με τις Λιμενικές Αρχές των Κυκλάδων  ακόμη και μετά την ψήφιση του Ν. 4676/2020 αλλά και του πρόσφατου ν. 4770/20221 για την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική. Γεγονότα που μόνο έντονο  προβληματισμό και ποικίλα ερωτήματα δημιουργούν.

Άραγε οι έχοντες την ευθύνη για την κατανομή των θέσεων και του προσωπικού στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ έχουν αντιληφθεί τίποτα για το πνεύμα και τον στόχο των  διατάξεων  των νόμων αυτών, που θέσπισε η νυν πολιτική ηγεσία ;

Έχουν αντιληφθεί, ότι εθνικοί λόγοι και λόγοι άμυνας επιβάλλουν την ενίσχυση παρουσίας- μεταξύ άλλων- και του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ τόσο στο Ανατολικό  Αιγαίο, όσο και στις  άλλες  νησιωτικές  περιοχές  της χώρας, όπου τα νησιά των Κυκλάδων καταλαμβάνουν δεσπόζουσα θέση;

Μπορούν  να μας πουν,  πως αντιλαμβάνονται  την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική σε σχέση με  την παρουσία και συνεισφορά  του Λιμενικού Σώματος -κατά το μέρος που του αναλογεί- στην εφαρμογή της.

Είναι δυνατόν -έστω και ανεπισήμως στους διαδρόμους- να διατυπώνονται απόψεις  από υψηλόβαθμους, ότι είναι πολλές οι θέσεις που έχουν κατανεμηθεί για εθνικούς λόγους από τον ν. 4676/2021 στα νησιά του Αιγαίου;

Τους απασχόλησε ποτέ το θέμα της δημιουργίας νέων υποδομών για τις Υπηρεσίες και το προσωπικό, την αναδιάταξη των δυνάμεων ή ακόμη και την δημιουργία νέων Υπηρεσιών στα νησιά του Αιγαίου;

Έχουν πραγματικά αίσθηση αλλά και γνώση για το τι πραγματικά διακυβεύεται σήμερα στο Αιγαίο;

Γνωρίζουν γιατί επί  σειρά ετών στέλνονται έκτακτες ενισχύσεις στο Ανατολικό Αιγαίο και αιμορραγεί συνεχώς ο Προϋπολογισμός του Υπουργείου;

Και μην πει κανείς, ότι αυτά  είναι λεφτά της Ε.Ε., γιατί πολύ απλά θα αντέτεινε  άλλος, ότι αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αλλού π.χ. για την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ  του προσωπικού για την στέγασή του, την εκπαίδευσή του, την θωράκιση της ασφάλειάς του με σύγχρονα μέσα κ.λ.π., δηλαδή για επιλέξιμες χρηματοδότησης δαπάνες, στις οποίες υπάρχει και εθνική συμμετοχή.

Μήπως τελικά  στην κεντρική διοίκηση, οι υπεύθυνοι κατανομής του προσωπικού   δεν έχουν σαφή προσανατολισμό για την ενίσχυση της παρουσίας του Λιμενικού Σώματος στο Αιγαίο;

Πως μπορεί να δικαιολογηθεί το γεγονός, ότι κάποιους  στην Κεντρική Υπηρεσία τους απασχολεί το πως θα κατανείμουμε τις περισσότερες θέσεις από τις υπάρχουσες στην Ηπειρωτική Ελλάδα (από όπου έλκουν την ισχύ τους οι περισσότεροι εκπρόσωποι των εργαζομένων) και όχι η ενίσχυση Λιμενικών Αρχών  των νησιών της πατρίδας μας;

Μήπως γι΄ αυτούς  τους  λόγους επανεξετάσθηκε η διατύπωση της προωθούμενης διάταξης για την κατανομή των οργανικών θέσεων;

Είναι λυπηρό πάντως το γεγονός,  κάποιοι να χρησιμοποιούν πάντα τους κατά τόπους πολιτικούς παράγοντες προκειμένου πιέσουν την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία Ηγεσία να  αποφασίσει την ίδρυση ακόμη και κάθε οκτώ (ο8) χιλιόμετρα  μιας Λιμενικής Αρχής στην Ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ παραμένουν ολόκληρα νησιά χωρίς παρουσία του Λιμενικού ή με παρουσία ενός ή δύο στελεχών..

Να ιδρύονται νέες λιμενικές αρχές, να μην επανδρώνονται λόγω έλλειψης προσωπικού αλλά απλά να δεσμεύονται οργανικές θέσεις.

Έτσι να υπάρχουν για ώρα ανάγκης, ώστε να μπορούν να μετακινηθούν εκεί και  να μην ξεκολλήσουν κάποιοι από τον τόπο τους…

Να πούμε παραδείγματα;

Ø  Πότε όμως θα πάψει επιτέλους αυτή η αδιέξοδη πρακτική,  που εισάγει τον διαχωρισμό σε σχέση με την μεταχείριση των νησιωτικών περιοχών της χώρας;

 

Ø  Μήπως λοιπόν είναι ανάγκη η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία να παρέμβουν  και να βάλλουν  φρένο σε τέτοιου είδους προσεγγίσεις, οι οποίες όταν μεταφράζονται και σε αποφάσεις, επηρεάζουν την ίδια την στρατηγική ανάπτυξη του Σώματος αλλά και την εκπεφρασμένη ποικιλοτρόπως πολιτική της σημερινής κυβέρνησης;   

 

Ø  Μήπως τελικά θα πρέπει να ξεκινήσει ο ανασχεδιασμός και η αναδιάταξη των δυνάμεων του Λιμενικού Σώματος, να πάψει ο σχεδιασμός με βάση τα δεδομένα του χθες, προκειμένου ανταποκριθεί στις προκλήσεις του σήμερα αλλά και αυτών της  επόμενης δεκαετίας;

 

Ø  Να πάψει επιτέλους η εσωστρέφεια και η ανακύκλωση νοσηρών καταστάσεων γύρο από την κατανομή του προσωπικού και τις ανεκτέλεστες μεταθέσεις προς τις νησιωτικές περιοχές.

 

 Και τα νησιά Ελλάδα είναι. 

 

Σε αυτά κατοικεί  15% του πληθυσμού της χώρας.

 

Αποτελούν μεγάλης στρατηγικής σημασίας περιοχές για την οικονομική ανάκαμψη και  ανάπτυξη της χώρας.

 

Το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ θα είναι παρόν και θα συνεισφέρει θετικά  στην δημιουργία κλίματος ασφάλειας στις νησιωτικές περιοχές του Αιγαίου,   που αποτελεί και την αναγκαία προϋπόθεση για την οικονομική ανάπτυξη  των περιοχών αυτών; 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τραγωδία στη Λαμία: Στρατιωτικός αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα

Νεκρός μέσα στο σπίτι του, στο κέντρο της Λαμίας, βρέθηκε 70χρονος συνταξιούχος στρατιωτικός. Τις τελευταίες ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του LamiaReport, ο 70χρονος δεν απαντούσε στις κλήσεις των συγγενών του, με αποτέλεσμα η αδερφή του να ανησυχήσει και να βρεθεί το απόγευμα

Η ακρίβεια αναγκάζει τους πολίτες να τρώνε από τα έτοιμα – «Χάθηκαν» καταθέσεις άνω των €4,5 δισ. το α’ 3μηνο

Η παρατεταμένη ακρίβεια και οι περιορισμένες αυξήσεις που έχουν δοθεί στους εργαζομένους τα τελευταία χρόνια έχουν ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και αυτό περιγράφεται περίτρανα από την πορεία των καταθέσεων, ειδικά τους τελευταίους μήνες, όπου και καταγράφεται σημαντική πτώση. Οι πολίτες,

Χ. Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα

«Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα» δήλωσε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επισκέφθηκε το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα την πύλη Ε-7, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα.

Πυροσβεστική: Ξεκίνησε και επίσημα η αντιπυρική περίοδος

Απευθύνεται ισχυρή σύσταση στους συμπολίτες μας: Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν οποιαδήποτε υπαίθρια δραστηριότητα που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά. Να συμβουλεύονται τις κατά τόπους Πυροσβεστικές Υπηρεσίες σχετικά με: τις απαγορευτικές ή/και επιτρεπόμενες υπό όρους και προϋποθέσεις, ενέργειες, δραστηριότητες και

Μετάβαση στο περιεχόμενο