​ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ: Οι πυρκαγιές ….και τα ερωτήματα….. που αναζητούν απαντήσεις.

Ως συντακτική ομάδα των Λιμενικών Νέων πιστεύουμε, ότι κατ’ αρχήν πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα όλων η ενημέρωση του κάθε πολίτη για τα γεγονότα και την εξέλιξή τους και τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στις Πυρκαγιές στην Κινέτα και Ανατολική Αττική.

Όμως έχουμε βαθιά την πεποίθηση, ότι τα πραγματικά στοιχεία της διαχείρισης ενός κρίσιμου περιστατικού, όπως αυτό των πυρκαγιών στην Κινέτα και στην Ανατολική Αττική, ότι θα πρέπει να εξετάζονται με ηρεμία και σε βάθος διερεύνηση.

Μόνο έτσι θα είναι εφικτό και αναγκαίο να διορθώνονται ή συμπληρώνονται με νέα στοιχεία τα εφαρμοζόμενα Σχέδια της Πολιτικής Προστασίας και οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν.

Στόχος πάντα θα πρέπει να είναι, να μην επαναληφθούν λάθη, τα οποία στην περίπτωσή μας εκτός από την φυσική καταστροφή στοίχησαν και ανθρώπινες ζωές…

Αυτή η διαδικασία συνήθως -και ορθώς- διαρκεί αρκετό χρόνο αν πραγματικά θέλουμε να έχουμε ουσιαστική παρέμβαση στις εφαρμοζόμενες (;) διαδικασίες και Σχέδια και όχι λύσεις του «ποδαριού».

Με την διαδικασία αυτή, εφόσον ακολουθηθεί, θα δοθούν απαντήσεις και στα όποια ερωτήματα των ειδικών ή μη, που καθημερινά επαναλαμβάνονται στους δέκτες των τηλεοράσεών μας αυτές τις μέρες. Όπως:

Έχει νόημα η δημιουργία αντιπυρικών ζωνών, όταν δεν μπορεί να λειτουργήσει ως τέτοια ολόκληρη εθνική οδός Αθηνών -Κορίνθου με 8 σχεδόν λωρίδες;

Θα πρέπει πλέον η Μαραθώνος να πάψει να θεωρείται ως ένα είδος αντιπυρικής ζώνης;

Μήπως τελικά είναι ανίκητο το θηρίο και πετάμε τζάμπα τα χρήματα του Έλληνα πολίτη δημιουργώντας ζώνες σε δυσπρόσιτες περιοχές;

Φταίνε οι οδηγοί που κατέλαβαν την ΛΕΑ στην εθνική οδό;( Αλήθεια αυτή η ΛΕΑ στους Ολυμπιακούς αγώνες δεν ήταν αριστερά στους δρόμους της Αθήνας; Τώρα με τον νέο Κ.Ο.Κ. μετακόμισε στους εθνικούς δρόμους δεξιά, εκεί που πρώτα σταματούσες αν είχε βλάβη τα αυτοκίνητό σου)

Ποιος άφησε τα αυτοκίνητα, ενώ πλησίαζε η φωτιά, να κινούνται στη Εθνική Οδό;

Όταν έκλεισε η Εθνική οδός, τι σχέδιο εφαρμόστηκε για την άμεση αναστροφή των αυτοκινήτων, προκειμένου να μην έχουμε θύματα οδηγούς αλλά και να διευκολυνθεί η κίνηση των πυροσβεστικών οχημάτων;

Παρόμοια ερωτήματα δεν τίθενται για την Ανατολική Αττική και γενικά για κάθε πυρκαγιά που κοντά υπάρχει δρόμος συχνής κυκλοφορίας;

Οι ισχυρισμοί κάποιων περί κακής νοοτροπίας των Ελλήνων που καταλαμβάνουν την ΛΕΑ, μόνο έλλειμα στον σχεδιασμό και την εκπαίδευση -ενημέρωση του πολίτη φανερώνει.

Επίσης θα απαντηθούν ερωτήματα του τύπου, αν θα μπορούσε να σταματήσει έγκαιρα η φωτιά στην Ανατολική Αττική στο ξεκίνημά της ή στην ρεματιά ή στην Μαραθώνος

Γιατί δεν πέταξαν τα αεροπλάνα, αφού όπως φάνηκε από τα ΜΜΕ η κατάσταση της θάλασσας ( δυτικοί άνεμοι) στον Ευβοϊκό ίσως δεν ήταν απαγορευτική για υδροληψίες;

Έχει το Πυροσβεστικό Σώμα ή άλλα Σώματα ειδικές ομάδες απεγκλωβισμού κινδυνευόντων ατόμων σε ανάλογες περιπτώσεις όπως αυτή της Ανατολικής Αττικής;

Λειτούργησε η προβλεπόμενη από τον νόμο ομάδα αξιολόγησης και αξιοποίησης της πρόγνωσης καιρικών φαινομένων και άλλων πρόδρομων φαινομένων φυσικών καταστροφών, και ποιες οι ενέργειες της για την έγκαιρη κινητοποίηση του δυναμικού και των μέσων πολιτικής προστασίας;

Κινητοποιήθηκαν, όπως προβλέπεται από τον νόμο, οι εθελοντικές οργανώσεις;

Πώς μεταφράζεται η συμβολή των άλλων Σωμάτων (Ε.Δ.-Λ.Σ.) στη πρόληψη και την διαδικασία αντιμετώπισης μιας Πυρκαγιάς; Απλά περιμένουμε να δούμε αν θα τα καταφέρει το Π.Σ. και η ΕΛ.ΑΣ ή αν στο τέλος που θα έχει χαθεί η μάχη να συμμετέχουν στα αποκαΐδια ;

Και πολλά, πολλά ..άλλα καίρια ερωτήματα Αυτά θα απαντηθούν και επιστημονικά στο μέλλον..

Αυτή η διαδικασία είναι- και πρέπει να είναι- ανεξάρτητη από την απάντηση των ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ερωτημάτων, τα οποία όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε χρήζουν άμεσης και χωρίς αναστολές ή υπεκφυγές απάντησης

Η οργανωμένη πολιτεία και όλοι εμείς οφείλουμε να δώσουμε απαντήσεις. Το οφείλουμε απέναντι στους νεκρούς μας από αυτή την τραγωδία

Να τους υποσχεθούμε, ότι θα κάνουμε το παν, να μην θρηνήσουμε νέα θύματα με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο στο μέλλον.

Η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης μόνο από τον Πρωθυπουργό δεν δίδει απαντήσεις και μάλλον περιπλέκει τα πράγματα για τις πολιτικές ευθύνες άλλων προσώπων

Χρειάζεται θάρρος από τα πολιτικά πρόσωπα, να εξετάσουν τα λάθη και ποιες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν ενώ θα έπρεπε σύμφωνα με τον σχεδιασμό Να αναλάβουν την αντικειμενική- που ούτως ή άλλως την έχουν- πολιτική ευθύνη. Όχι μόνο με λόγια

Διαφορετικά η ανάληψη της «πολιτικής ευθύνης» από τον Πρωθυπουργό λειτουργεί σαν ομπρέλα προστασίας

Μόνο που στα «μπουρίνια» των τελευταίων ημερών αν φοβάσαι την βροχή, η οποιαδήποτε «ομπρέλα» δεν σε προστατεύει .

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο