Ράλι επενδύσεων σε μεταχειρισμένα πλοία: To deal της Costamare και ο…μυστηριώδης αγοραστής

Του Γιώργου Γεωργίου

Υποχωρούν από τα επίπεδα ρεκόρ των προηγούμενων μηνών οι τιμές μεταχειρισμένων bulk carriers, σε ευθυγράμμιση με τη διόρθωση που κατέγραψε εσχάτως η ναυλαγορά, γεγονός που ενισχύει έτι περισσότερο το αγοραστικό ενδιαφέρον σε έναν “καυτό” σε deals κλάδο.

Ενδεικτικές είναι ορισμένες συμφωνίες αγοραπωλησιών που παραθέτει η ναυλομεσιτική Compass Maritime. Για παράδειγμα, το post panamax “Mayfair Spirit” (χωρητικότητας 93.257 dwt και κατασκευής 2011) πουλήθηκε πρόσφατα έναντι 18 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο, το ίδιων προδιαγραφών “CK Augusta” (χωρητικότητας 93.251 dwt και κατασκευής 2011) “άλλαξε χέρια” τον περασμένο Σεπτέμβριο για 19,7 εκατ. δολάρια.

Το “Mayfair Spirit”, όπως έγραψε το Capital.gr, φέρεται να κατέληξε στην NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα.

Σε μία άλλη συμφωνία, η οποία φανερώνει την πτώση των αξιών, το handysize “Clipper Bettina” (χωρητικότητας 38.221 dwt και κατασκευής 2012) πουλήθηκε πριν από λίγες ημέρες στην τιμή των 19,3 εκατ. δολαρίων. Τον Οκτώβριο, το “Royal Justice” (χωρητικότητας 36.976 dwt και κατασκευής 2012) είχε παραχωρηθεί έναντι 22 εκατ. δολαρίων.

Νέες συμφωνίες

Σημειώνεται ότι το 2021 (μέχρι 5 Δεκεμβρίου) έχουν διακινηθεί στη second hand αγορά 864 bulk carriers, με τα συνολικά επενδυτικά κεφάλαια να εκτιμώνται σε περίπου 13,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Allied Shipbroking.

Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές “κονταροχτυπιούνται” για την πρωτοκαθεδρία σε αγορές second hand φορτηγών πλοίων. Οι “Greeks” έχουν αποκτήσει 218 bulk carriers, δαπανώντας 3,89 δισ. δολάρια, ενώ οι Ασιάτες 220 βαπόρια, έναντι 3 δισ. δολαρίων.

Ανάμεσα στις συμφωνίες που ξεχώρισαν το τελευταίο διάστημα, φαίνεται πως συμπεριλαμβάνεται και μία που αφορά στον “συνήθη ύποπτο” Κωστή Κωνσταντακόπουλο και την Costamare.

Ειδικότερα, νυλομεσιτικές πηγές λένε στο Capital.gr ότι η εταιρεία ενέταξε ένα ακόμη bulk carrier στο στόλο της, συνεχίζοντας ακάθεκτη το ράλι επενδύσεων στο τρέχον έτος.

O λόγος για το supramax “Universal Bremen” (χωρητικότητας 56.726 dwt και κατασκευής 2010), το οποίο φέρεται να κόστισε 15,5 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για τίμημα που συμβαδίζει με τα επίπεδα της αγοράς για ένα τέτοιο πλοίο.

Το εν λόγω πλοίο δε συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών που ανακοίνωσε πρόσφατα η ναυτιλιακή.

Παράλληλα, εντύπωση προκάλεσε στη ναυτιλιακή αγορά και η φερόμενη συμφωνία απόκτησης δύο υπό ναυπήγηση ultramaxes, τα οποία θα παραδοθούν το 2023.

Διάφορες ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία που κινήθηκε για την αγορά τους είναι ελληνικών συμφερόντων, δίχως, όμως, να κατονομάζουν τον εφοπλιστή.

Τα δύο βαπόρια φέρεται να παρήγγειλε μέσα στο καλοκαίρι η ιαπωνική Orix. Κάθε ένα από τα ultramaxes κόστισε στο νέο ιδιοκτήτη περίπου 34 εκατ. δολάρια.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο