Η «επανάσταση των αστών» της ελληνικής ακτοπλοΐας

Τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα της XRTC αποτυπώνουν τα η νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργείται στην ακτοπλοΐα.Σε μεταβατικό στάδιο βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα με την παραδοσιακή εικόνα που είχαμε όλοι να αλλάζει. Οι μικρές ιδιωτικές εταιρείες παίρνουν μεγάλο κομμάτι της πίτας από τις παραδοσιακές δυνάμεις και πιο συγκεκριμένα τον Όμιλο Αttica, την ANEK, τις Mινωϊκές Γραμμές και την Hellenic Seaways.Τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα της XRTC αποτυπώνουν τα η νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργείται στην ακτοπλοία.Μετά τις τελευταίες αγοραπωλησίες και ειδικά την απόκτηση του πλήρη ελέγχου της HSW από τον όμιλο ATTICA, αυτός αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο σχήμα στην ελληνική ακτοπλοΐα. Καλύπτει το 30% της προσφοράς σε χωρητικότητας πλοίων και το 33% της ζήτησης σε επιβάτες.Ο στόλος των εισηγμένων εταιρειών μαζί με την HSW που αναλύουμε συρρικνώνεται συνεχώς. Τα τελευταία επτά χρόνια ο μειώθηκε στο μισό, από τα 89 πλοία του 2011 φτάσαμε στα 42 το 2017.Την ίδια ώρα τα πλοία των άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοϊκή αγορά ανέρχονται σε 49 ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των πλοίων του τον ακτοπλοϊκού στόλου στα 91.Η εξέλιξη του στόλου των εισηγμένων εταιρειών και HSW συνεχίζει την καθοδική του πορεία. Οι εταιρείες αποσύρουν πλοία από την αγορά καθώς η ζήτηση μειώνεται διαρκώς. Μέσα στο 2017 ο όμιλος Grimaldi απέσυρε δύο πλοία των Μινωικών από την Αδριατική. Τα εν λόγω πλοία εξακολουθούν να δουλεύουν στην Αδριατική υπό σημαία Ιταλική και δεν υπολογίζονται στη δύναμη της ελληνικής ακτοπλοΐας.-Ο στόλος των εισηγμένων και της HSW συρρικνώνεται διαρκώς. Οι εν λόγω εταιρείες έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγάλα λειτουργικά έξοδα και δάνεια, καθώς και υψηλό ανταγωνισμό μείωσαν το στόλο τους. Η ολοκλήρωση όμως της αναδιάρθρωσής τους καθώς και οι νέες συνθήκες ανταγωνισμού με τις μικρές-μη εισηγμένες εταιρίες ίσως αποτελέσει κίνητρο για μεγάλους επενδυτές να επενδύσουν στις Εισηγμένες και HSW.-Απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση είναι και η συμμετοχή των τραπεζών αφού η έλλειψη της τραπεζικής χρηματοδότησης αποτελεί τροχοπέδη για οποιαδήποτε επενδυτική κίνηση.

http://www.pronews.gr/oikonomia/703742_i-epanastas…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο