Ιδιώτες επενδυτές αντλούν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου

Τα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου αψήφησαν τη διαταραχή του COVID-19 για να διατηρήσουν μια αναπτυξιακή τροχιά προσέλκυσης επενδύσεων, παρά τις επιπτώσεις του COVID-19 και της διακοπής του Brexit. Η Βρετανική Ένωση Λιμένων (BPA) λέει ότι τα λιμάνια της χώρας προσέλκυσαν επενδύσεις ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, από 809,5 εκατομμύρια δολάρια το 2020.

Το μεγαλύτερο στοιχείο ήταν ένα νέο σχέδιο που ανακοίνωσε η DP World για επένδυση 404,7 εκατομμυρίων δολαρίων για τη δημιουργία μιας νέας θέσης στον τερματικό σταθμό London Gateway. Το τέταρτο αγκυροβόλιο θα αυξήσει τη χωρητικότητα του λιμένα εμπορευματοκιβωτίων κατά ένα τρίτο και θα του επιτρέψει να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου. Το άνοιγμά του θα συμπέσει με την παράδοση ενός νέου κύματος σκαφών 24.000 TEU που θα επιχειρούν μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Άλλες αξιοσημείωτες επενδύσεις λιμενικής υποδομής που ανακοινώθηκαν πέρυσι περιλαμβάνουν την έναρξη ενός νέου προγράμματος εργασίας 80,9 εκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπλαση περιοχών εντός του λιμανιού Pembroke, μια επέκταση 67,4 εκατομμυρίων δολαρίων στο λιμάνι του Cromarty Firth, επένδυση 54 εκατομμυρίων δολαρίων στο Port of Leith από την Forth Ports, 33,7 δολάρια εκατομμύρια ανάπτυξη της ανατολικής ενεργειακής εγκατάστασης του λιμένα του Lowestoft και του νέου τερματικού σταθμού χύδην φορτίου 12,4 εκατομμυρίων δολαρίων της Teesport.

“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δούμε αυξανόμενες επενδύσεις σε λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια μεγάλη ποικιλία τομέων, από εμπορευματοκιβώτια έως υπεράκτια ενέργεια. Τα λιμάνια παραμένουν ελκυστικά για τους επενδυτές ως μια καλά διαχειριζόμενη βιομηχανία με ισχυρές μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης”, δήλωσε ο Mark Simmonds, Διευθυντής της BPA της Πολιτικής.

Πρόσθεσε ότι οι επενδύσεις κατανέμονται ευρέως με λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων, υπεράκτια ενέργεια και τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας που προσελκύουν σημαντικά ιδιωτικά κεφάλαια, υπογραμμίζοντας την ισχυρή εμπιστοσύνη στον κλάδο και τις δυνατότητές του για ανάπτυξη.

Η άνοδος των επενδύσεων έρχεται σε μια στιγμή που τα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου ανακάμπτουν από την πτώση της διακίνησης που προκάλεσε η πανδημία, αν και παραμένει σημαντική αστάθεια. “Τα λιμάνια παραμένουν απασχολημένα, αλλά σε πολλές περιπτώσεις αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς όγκους. Αναμένουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί όλο το 2022”, δήλωσε ο Simmonds.

Το 2020, όταν τα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου προσέλκυσαν επενδύσεις 809,5 εκατομμυρίων δολαρίων, το πιο σημαντικό έργο ήταν η εμβάθυνση του καναλιού του Harwich Haven 162 εκατομμυρίων δολαρίων στο λιμάνι του Felixstowe. Η εμβάθυνση του καναλιού σημαίνει ότι τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο Felixstowe, το οποίο διαχειρίζεται πάνω από το ένα τρίτο των εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Τα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου διακινούν σχεδόν 500 εκατομμύρια τόνους φορτίου κάθε χρόνο, καλύπτοντας το 95% του διεθνούς εμπορίου της χώρας. Οι όγκοι των λιμανιών της χώρας κατέγραψαν μια άνευ προηγουμένου πτώση 17 τοις εκατό το 2020, που προκλήθηκε κυρίως από τη μείωση κατά 20 τοις εκατό του όγκου εμπορευμάτων προς τα μέσα καθώς ξέσπασε η παγκόσμια πανδημία. Ως οικονομία που βασίζεται στις εισαγωγές, το εισερχόμενο φορτίο αντιπροσωπεύει το 60 τοις εκατό του συνολικού όγκου λιμένων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της BPA, οι όγκοι φορτίου έχουν επιστρέψει στα προπανδημικά επίπεδα, με τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνεται κατά 4% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, ενώ ο όγκος φορτίου αυξήθηκε κατά 18% και ο όγκος ξηρού φορτίου κατά 5%. Οι όγκοι Ro-Ro παρέμειναν σταθεροί ενώ το υγρό χύμα μειώθηκε κατά 13%. Το υγρό χύμα αντιπροσωπεύει περίπου το 40 τοις εκατό των χωρητικότητας λιμένων του Ηνωμένου Βασιλείου και πέντε λιμάνια διακινούν το 60 τοις εκατό των υγρών φορτίων χύδην της χώρας.

«Η αφαίρεση του υγρού όγκου από τις στατιστικές αποκαλύπτει ότι ο όγκος άλλων συνδυασμένων τύπων φορτίου, συμπεριλαμβανομένων εμπορευματοκιβωτίων, ξυλείας και χάλυβα, φαίνεται ότι θα είναι στο υψηλότερο επίπεδο τα τελευταία τέσσερα χρόνια», ανέφερε ένα έγγραφο εργασίας της BPA για τον αντίκτυπο της πανδημίας. στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου.

Φέτος, καθώς το Brexit τίθεται σε πλήρη ισχύ, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εφαρμόζει σκληρά μέτρα συνοριακού ελέγχου σε αγαθά που προέρχονται από την ΕΕ. Για να καταστεί δυνατή η απρόσκοπτη εφαρμογή τον Ιούλιο, η κυβέρνηση, μέσω του Ταμείου Λιμενικής Υποδομής 270 εκατομμυρίων δολαρίων, παρέχει εφάπαξ επιχορηγήσεις σε περισσότερα από 40 λιμάνια για την κατασκευή εγκαταστάσεων που απαιτούνται για πρόσθετους συνοριακούς ελέγχους σε εμπορεύματα που διακινούνται με την ΕΕ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Χούθι προειδοποιούν πάλι για επιθέσεις στη Μεσόγειο

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Ο επικεφαλής των Χούθι επανέλαβε εκ νέου ότι η περιοχή επιθέσεων τους μπορεί να επεκταθεί στη Μεσόγειο Θάλασσα. Σε χθεσινό τηλεοπτικό μήνυμα, ο κ. Abdulmalik al-Houthi δεσμεύτηκε ότι όλα τα πλοία που κατευθύνονται σε Ισραηλινούς λιμένες

Κρίση στη γαλλική Νέα Καληδονία: Γιατί έχει σημασία για την Ευρώπη

Η αποικιοκρατία υποτίθεται ότι «τελείωσε» πριν από δεκαετίες. Άλλοι υποστηρίζουν ότι διελύθη εις τα εξ ων συνετέθη έχοντας εξαντλήσει τον κύκλο της, και άλλοι ότι παραμένει, αποδυναμωμένη μεν και αναμορφωμένη, διαιωνίζοντας πληγές μέσα από απομεινάρια επιρροής. Στην περίπτωση της Γαλλίας ειδικότερα, η

Heron TP: Παρθενική πτήση για το drone της Luftwaffe που κατασκευάζουν IAI και Airbus [pics]

Η γερμανική Πολεμική Αεροπορία (Luftwaffe), ανακοίνωσε στις 15 Μαΐου ότι το γερμανικό μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα Heron TP (UAS) που αναπτύχθηκε από την Israel Aerospace Industries (IAI) και την Airbus πέταξε για πρώτη φορά στους γερμανικούς ουρανούς. Ο ανώτατος Διοικητής

Απονομή ξιφών σε 15 Ανθ/ρχους ΛΣ (ειδικότητας Οικονομικού & Τεχνικού)

Τη σημασία ενίσχυσης του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής με την ένταξη σε αυτό 15 νέων Ανθυποπλοιάρχων (απευθείας κατάταξης ειδικότητας Οικονομικού και Τεχνικού), επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, στον χαιρετισμό του κατά τη διάρκεια της τελετής

Μετάβαση στο περιεχόμενο