Μια κοινοπραξία κορεατικών εταιρειών και ερευνητών αναφέρει ότι έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στην ανάπτυξη της τεχνολογίας που θα απαιτηθεί για τη μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου σε μεγάλους όγκους στο πλοίο. Θεωρούμενη ως κρίσιμη συνιστώσα των προσπαθειών απαλλαγής από τις ανθρακούχες λειτουργίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η πρόοδος στην έρευνα για το υδρογόνο οδηγεί σε προβλέψεις ότι η βιομηχανία μπορεί να έχει την τεχνολογία για την πρώτη αποστολή υδρογόνου σε μόλις τέσσερα χρόνια.
Η προσπάθεια περιελάμβανε τη συμμετοχή του Korea Research Institute of Ships & Ocean Engineering (KRISO), της Hylium Industries, της POSCO και της Korea Shipbuilding and Offshore Engineering που συνεργάστηκαν για να εργαστούν σε τεχνολογίες για το υδρογόνο. Συνεργάστηκαν με το Κορεατικό Μητρώο Ναυτιλίας για να επανεξετάσουν την τεχνολογία.
Η KRISO ανακοίνωσε ότι ο όμιλος έχει λάβει δύο πιστοποιήσεις AIP από το Κορεατικό Μητρώο Ναυτιλίας για τον σχεδιασμό δεξαμενών υγρού καυσίμου υδρογόνου για πλοία. Οι δεξαμενές αντιμετωπίζουν τις κρίσιμες προκλήσεις για το υγρό υδρογόνο, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης διατήρησης του υγρού σε θερμοκρασία που πλησιάζει το απόλυτο μηδέν, καθώς και την επίδραση που έχει η ακραία θερμοκρασία στα υλικά. Στις προκλήσεις είναι ένα φαινόμενο γνωστό ως «ευθραυστότητα υδρογόνου», κατά το οποίο το υδρογόνο διεισδύει στο μέταλλο και αλλάζει το μέταλλο σε μια εύθραυστη μορφή όπως το γυαλί. Το AIP (Approval In Principle) επαλήθευσε την εγκυρότητα της σταθερότητας και της απόδοσης του αναπτυξιακού στόχου για την ιδέα και τον βασικό σχεδιασμό, καθώς και τη διαδικασία απόκτησης επίσημης πιστοποίησης για τη σχετική δεξαμενή υγροποιημένου καυσίμου υδρογόνου και τις σχετικές τεχνολογίες.
Η αναθεώρηση σχεδιασμού αφορούσε δύο διαδικασίες για τη δημιουργία δεξαμενών ικανών να μεταφέρουν υγρό υδρογόνο. Κάποιος χρησιμοποιεί διαθέσιμο ανοξείδωτο χάλυβα για να δημιουργήσει δοχεία αποθήκευσης σε περιβάλλον μείον 253 βαθμών Κελσίου. Για το δεύτερο σχέδιο, η POSCO ανέπτυξε μια νέα γενιά ανοξείδωτου χάλυβα που αντιμετωπίζει ειδικά τις προκλήσεις της ευθραυστότητας. Άλλα στοιχεία σχεδίασης έχουν ενσωματωθεί στις δεξαμενές, συμπεριλαμβανομένου ενός ειδικού κυματοθραύστη για την «αποτροπή του προβλήματος της υποβάθμισης της απόδοσης λόγω αλλαγής φάσης του υγρού υδρογόνου λόγω μεταβολών στο επίπεδο του υγρού υδρογόνου και των τραχιών κινήσεων που προκαλούνται από τη λειτουργία των πλοίων». Ανέφεραν επίσης ότι η απόδοση μόνωσης των δεξαμενών υγρού καυσίμου υδρογόνου βελτιώθηκε με την εφαρμογή μιας νέας δομής υποστήριξης με λειτουργία σκέδασης θερμότητας και φράγμα ψύξης ατμών.
Πρωτότυπο δοχείο που αναπτύχθηκε ως μέρος της διαδικασίας έγκρισης σχεδιασμού (KRISCO)
Ως μέρος της προσπάθειας, η ομάδα κατασκεύασε επίσης το πρώτο πρωτότυπο 400 κιλών 316L Δεξαμενή Καυσίμου Υγρού Υδρογόνου για Πλοία. Χρησιμοποίησαν σήμερα διαθέσιμο ανοξείδωτο χάλυβα για τη δημιουργία της πρώτης δεξαμενής.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο Reuters, στελέχη της KSOE προέβλεψαν ότι η τεχνολογία για την αποστολή υδρογόνου θα είναι διαθέσιμη έως το 2025 και θα είναι διαθέσιμη στο εμπόριο έως το 2027. Η KSOE μαζί με άλλους έχουν ήδη αναπτύξει πρωτότυπα σχέδια για πλοία υδρογόνου καθώς η πρόοδος στον σχεδιασμό δεξαμενών και τα συστήματα συνεχίζουν να προχωρούν.
«Η τεχνολογία αποθήκευσης υγρού υδρογόνου είναι μια τεχνολογία υψηλού επιπέδου που απαιτεί να ληφθούν υπόψη πολλοί παράγοντες», δήλωσε ο διευθυντής του KRISO Kim Bugi. «Αυτό ήταν δυνατό επειδή οι τέσσερις οργανισμοί ενώθηκαν για να προωθήσουν πλοία φιλικά προς το περιβάλλον. Ανυπομονούμε για την ημέρα που θα εφαρμοστεί σε υδρογονοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον πλοία και θα διατεθεί στο εμπόριο το συντομότερο δυνατό».