Β. Πολίτης: Κίνδυνος αποκλεισμού από την ΕΕ εξηνταένα ελληνικών λιμανιών από το να θεωρηθούν πύλες Σένγκεν

Εξηνταένα μικρά και μεγάλα λιμάνια σε όλη την Ελλάδα έχουν οριστεί ως “πύλες Σένγκεν”, επιτρέποντας τόσο σε επιβάτες από χώρες εκτός της ΕΕ να παραμείνουν στην αυτήν έως 90 ημέρες, όσο και το σημαντικότερο να περνούν από απαραίτητους ελέγχους μεταξύ αυτών τελωνιακών, διαβατηριακών ή αστυνομικών, όπως δήλωσε στο Κανάλι Ένα, ο ναύαρχος εν αποστρατεία Βασίλης Πολίτης.

Ωστόσο, όπως τόνισε σε περίπτωση που δεν βρεθούν τα κονδύλια και δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές σε αυτά (στα λιμάνια), θα αποκλειστούν από πύλες (Σένγκεν), καθώς δεν θα τηρούν τις προδιαγραφές που ορίζει ο νέος νόμος για το διάστημα 2022-2026, με άμεση συνέπεια να χαθεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα που έχουν και ταυτόχρονα να πληγεί σημαντικά ο θαλάσσιος τουρισμός.

Αναφερόμενος στο νέο νόμο για τα σκάφη αναψυχής ο κ. Πολίτης τον χαρακτήρισε πολύ καλό, ωστόσο το άρθρο 8 το χαρακτήρισε ως το μόνο μεμπτό, καθώς αφορά σε πλοία με ξένη σημαία άνω των 35 μέτρων, τα οποία όπως είπε θα πλήξουν έστω και για 21 ημέρες τα υπό ελληνική σημαία μεγάλα σκάφη.

Επίσης, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στο ζήτημα της πειρατείας, το οποίο όπως σημείωσε έχει “αλλάξει πρόσωπο” από το 2019, αφού μέχρι τότε και από το 2009 υπήρχε μεγάλη έξαρση κυρίως στη Σομαλία, με τις διαπραγματεύσεις και τα υπέρογκα ποσά να αφορούν και στο πλοίο και στο φορτίο του αλλά και στο πλήρωμα του.

Πλέον οι επιθέσεις έχουν μειωθεί, είναι πιο ήπιες και πραγματοποιούνται σε άλλα σημεία (πχ. Σιγκαπούρη, Νιγηρία, Βραζιλία κλπ). Ενώ όπως ανάφερε γίνονται ακόμη και σε αγκυροβόλια, καθώς υπάρχει ελλιπής επιτήρηση από λιμενικές αρχές ορισμένων χωρών.

Την ίδια ώρα ο κ. Πολίτης, ανάφερε ότι δεν υπάρχει κοινή αντιμετώπιση των ένοπλων φρουρών, όπως για παράδειγμα στη Νιγηρία επιτρέπεται στις ναυτιλιακές εταιρείας να επιλέγουν αποκλειστικά φρουρούς του νιγηριανού ναυτικού και έναντι αδράς πληρωμής.

Ακούστε όλη τη συνέντευξη ΕΔΩ και την εκπομπή “Προπαντός Ψυχραιμία” με τους Νίκο Μπαρδούνια & Μάρκο Κάντζιο.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο