Αυξήθηκαν κατά 4,9% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία

Το 2021 εκλύθηκαν 833 εκατομμύρια τόνοι CO2 σε σύγκριση με 794 εκατ. τόνους το 2020

Αντί να μειωθούν αυξήθηκαν κατά 4,9% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τη δραστηριότητα της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας το 2021. Είναι υψηλότερες και από το 2019, σύμφωνα με τους Simpson Spence & Young.

Η αύξηση των εκπομπών κατά το 2021 αποτελεί ένα άβολο γεγονός για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό –ΙΜΟ ο οποίος έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών από τα πλοία κατά 40% έως το 2030 εν μέσω έντονης κριτικής.

Μεγαλύτερα ταξίδια , υψηλότερες ταχύτητες πλεύσης για ορισμένους τύπους πλοίων και η αυξημένη συμφόρηση στα λιμάνια, ώθησαν τις εκπομπές υψηλότερα.

Οι εκπομπές αερίων αυξήθηκαν περισσότερο για τον στόλο των πλοίων μεταφοράς αερίου, ακολουθούμενο από τα μεταφοράς κοντέινερ και τα φορτηγά.

Η παραγωγή CO2 καθώς η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου ανέκαμψε στο τέλος του 2021 με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με αέρια του θερμοκηπίου, είπε ο ΣΣΥ.

Το 2021 εκλύθηκαν 833 εκατομμύρια τόνοι CO2 σε σύγκριση με 794 εκατ. τόνους το 2020 και 800 εκατ. τόνοι το 2019. Η ναυτιλία αντιπροσωπεύει περίπου το 3% των εκπομπών αυτών.

Περίπου το 75% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χύδην και τα δεξαμενόπλοια δεν θα είναι σε θέση να συμμορφωθούν με νέες τεχνικές μετρήσεις που επιτάσσει ο ΙΜΟ και οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2023, εκτός εάν λάβουν διορθωτικά μέτρα, ανέφερε η έκθεση.

Τα πλοία θα έπρεπε να πλεύσουν με χαμηλότερες ταχύτητες ή να λάβουν άλλα μέτρα μείωσης για την αντιμετώπισή τους

Οι δείκτης αποτελεσματικότητας για τα υπάρχοντα πλοία και τον άνθρακα υπολογίζονται σχετικά με την ταχύτητα εξυπηρέτησης, την ταχύτητα σχεδίασης και το μεταφερόμενο φορτίο-DWT.

«Για τα περισσότερα πλοία, η επίτευξη συμμόρφωσης με το EEXI έχουν μικρή επίπτωση στις πραγματικές λειτουργίες τους και αφήνει απτές μειώσεις CO2 σε σύγκριση με τα υπερήλικα.

«Το σύστημα αξιολογήσεων CII μπορεί να ενθαρρύνει πιο αργές ταχύτητες πλεύσης από το 2023 για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 αλλά, καθώς έχουμε δει στον στόλο bulker του 2021, ταχύτητες των πλοίων να ανταποκρίνονται περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς παρά περιβαλλοντικούς στόχους» αναφέρει η έκθεση.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Αυξήθηκαν κατά 4,9% οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο