Αύξηση 6,6% στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων

Συνεχίζουν τις επενδύσεις MSC και Maersk – Οι κύριες γεωγραφικές περιοχές αύξησης των εξαγωγών – Οι Liners εταιρείες – κολοσσοί αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, προχωρούν συνεχώς σε επενδύσεις

Αυξημένο κατά 6,6% ήταν το 2021 σε σύγκριση με το 2020 το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Container Trades Statistics τα εμπορεύματα μεταφέρθηκαν με 179,1 εκατομμύρια teu έναντι 168, 080 το 2020 και 169,877 το 2019.

Με βάση τη διετία 2019-2021 το εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,4%, ήτοι 2,7% κατά μέσο όρο.

Οι κύριες γεωγραφικές περιοχές αύξησης του εξαγωγικού εμπορίου ήταν η Άπω Ανατολή με ρυθμό ανάπτυξης 11,4% και η Μέση Ανατολή με την Ινδία με 11,8%.

Στις εισαγωγές πρώτη ήταν η Λατινική Αμερική με αύξηση 18,5% και ακολούθησε η Βόρειος Αμερική με 16,9%.

Οι εισαγωγές της Άπω Ανατολής μειώθηκαν κατά 5,4% ενώ της Αυστραλίας δεν παρουσίασε διακύμανση.

Παρά την αύξηση του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι ναύλοι για τα container vessels πλοία θα παραμείνουν την επόμενη 10ετία πολύ ψηλότερα από εκείνα που ήταν προ της πανδημίας. Μεταξύ των αιτιών είναι η αύξηση του πληθωρισμού που ενσωματώνεται στο κόστςο μεταφοράς σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές.

Ακόμα και να τελειώσει η πανδημία θα παραμείνουν τα μέτρα πρόληψης, τα οποία θα επιβραδύνουν τον ρυθμό λειτουργίας της παγκόσμιας οικονομίας. Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η αύξηση της χωρητικότητας εντός των δύο επόμενων ετών με την είσοδο στην αγορά νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συμβάλλουν ελάχιστα στην καλυτέρευση της αγοράς και των τιμών των ναύλων.

Το βιβλίο παραγγελιών ανέβηκε τον τελευταίο χρόνο, αλλά παραμένει πολύ χαμηλότερο ως ποσοστό επί του υπάρχοντος στόλου από εκείνο που ήταν το 2008-2010. Τα νεότευκτα χρειάζονται δύο έως τρία χρόνια για να εισέλθουν αυτά τα πλοία υπηρεσία, οπότε η όλη κρίση κτύπησε την εφοδιαστική αλυσίδα τη λάθος στιγμή.

Στο μεταξύ οι Liners εταιρείες -κολοσσοί αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, προχωρούν συνεχώς σε επενδύσεις. Η MSC υπέγραψε συμφωνία κοντά στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια για έξι container vessels διπλού καυσίμου- dualfuelled μεταφορικής ικανότητας 16.000 κουτιών το καθένα και αξίας 160 εκατομμυρίων ανά κομμάτι.

Τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν από το 2021 οι εταιρείες με στόλους από container vessels τους δίνει τη δυνατότητα να επενδύουν στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας για τα νεότευκτα πλοία τους. Φτιάχνουν πλοία που μπορούν να καίνε εναλλακτικά καύσιμα όπως σε πρώτη φάση το LNG και το biogas ώστε να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Η Μaersk ναυπηγεί στην Κορέα έξι πλοία με δυνατότητα καύσης μεθανόλης και ετοιμάζεται να βάλει παραγγελίες για άλλα τέσσερα.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Αύξηση 6,6% στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίω

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο