«ORION 2022»: Μήνυμα στην Τουρκία για την αντιμετώπιση ασύμμετρων και υβριδικών απειλών – Στην Ελλάδα η μεγαλύτερη άσκηση Special Forces της Νοτιοανατολικής Μεσογείου

Κορυφαίες Μονάδες Special Forces. Σύνθετα σενάρια μάχης υψηλής δυσκολίας. Τεχνολογικά μέσα και οπλισμός τελευταίας γενιάς. Τακτικός, ανορθόδοξος και υβριδικός πόλεμος. Απαντήσεις επί του πεδίου σε κάθε πρόκληση και απειλή.

Η μεγάλη άσκηση Ειδικών Δυνάμεων και Ειδικών Επιχειρήσεων ORION 22, ο ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου, ξεκίνησε και συγκεντρώνει την αφρόκρεμα των Μονάδων Ειδικών Επιχειρήσεων από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και συμμαχικές ή φιλικές χώρες.

Με φιλοδοξία να μετατραπεί στη μεγαλύτερη άσκηση κομάντος στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο και να αποτελέσει ορόσημο στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες Ειδικών Επιχειρήσεων, ανορθόδοξου πολέμου και αντιμετώπισης ασύμμετρων και υβριδικών απειλών. Και στόχο να γεφυρώσει τις Ειδικές Δυνάμεις από χώρες του ΝΑΤΟ με αντίστοιχες Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων από την περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Για σχεδόν δύο εβδομάδες κάθε επίλεκτο Στέλεχος που λαμβάνει μέρος στην άσκηση θα μετατραπεί σε ένα σύγχρονο Ωρίωνα. Όπως ο μυθικός ήρωας και κορυφαίος κυνηγός έτσι και οι κομάντος από πέντε χώρες θα δοκιμαστούν φτάνοντας στα όριά τους σε μια σειρά από δοκιμασίες υψηλών απαιτήσεων. Στην άσκηση θα συμμετέχουν οι Έλληνες SOF από το ΕΤΑ, τη Ζ’ ΜΑΚ, από τις νεοσύστατες Μονάδες ΤΝΕΕ(Τμήμα Ναυτικών Ειδικών Επιχειρήσεων)και ΜΑΕΕ(Μονάδα Αεροπορικών Ειδικών Επιχειρήσεων) αλλά και από όλη τη ΔΕΠ, σε όλη την επικράτεια. Μαζί τους θα βρίσκονται Oμάδες Ειδικών Επιχειρήσεων από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, το Ισραήλ, τη Βουλγαρία και την Κύπρο. Ενώ σε εξειδικευμένα σενάρια του ΩΡΙΩΝΑ αναμένεται να λάβουν μέρος ομάδες από την ΕΚΑΜ της Ελληνικής Αστυνομίας αλλά και τη ΜΥΑ από το Λιμενικό Σώμα.

Η μεγάλη άσκηση διοργανώνεται από τη νεοσύστατη Διοίκηση Ειδικού Πολέμου υπό την αιγίδα του ΓΕΕΘΑ και έχει σχεδιαστεί με βάση όλα τα διδάγματα που προκύπτουν από Επιχειρήσεις Ειδικών Μονάδων στο σύγχρονο περιβάλλον όπου η χρήση της τεχνολογίας αποκτά καίριο ρόλο. Τόσο σε χερσαίο όσο και σε αμφίβιο τερέν. Ακόμα και σε περιβάλλον αστικού ιστού, βιομηχανικών και ενεργειακών εγκαταστάσεων. Με τη χρήση του πιο σύγχρονου οπλισμού, ψηφιακής τεχνολογίας, και δορυφορικών μέσων όπου η εικόνα των επιχειρήσεων θα φτάνει
σε real time χρόνο στα Στελέχη του Επιτελείου.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα συγκροτηθούν Special Operations Training Group τα οποία θα επικεντρωθούν σε πραγματοποίηση παράλληλων σεναρίων επιχειρήσεων σε χερσαίο(Land) και σε αμφίβιο(Maritime) περιβάλλον. Μικτά Group επανδρωμένα από Στελέχη όλων των Μονάδων-Ομάδων από τις χώρες που λαμβάνουν μέρος.

Τις πρώτες ημέρες οι Ομάδες θα συνεκπαιδευτούν προκειμένου να εξοικειωθούν μεταξύ τους σε όλα τα αντικείμενα Ειδικών Επιχειρήσεων όπως, άλματα ελεύθερης πτώσης ημέρα και νύχτα(Military Free Fall), εκπαίδευση ελεύθερων σκοπευτών(Sniper),καθοδήγηση εναέριων μέσων για στοχοποίηση (Joint Terminal Air Control),αγώνα εκ του συστάδην (Close-Quarters Combat),αποβατικές ενέργειες VBSS (Visit Board Search Seizure), αμφίβιες καταστροφές(Maritime Interdiction Operations), καταρρίχηση με σχοινί από ελικόπτερο(Fast Roping), σχεδίαση επιχειρήσεων(Planning),χρήση εκρηκτικών(Explosive Ordnance Disposal) καθώς και παροχή πρώτων βοηθειών στο πεδίο της μάχης(Combat Medic).

Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν σενάρια ασκήσεων σε ρεαλιστικές συνθήκες τα οποία μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνουν έρευνα και διάσωση(Search and Rescue),καθοδήγηση πυρών από εναέρια μέσα(Joint Terminal Air Control),αιχμαλωσία/εξουδετέρωση στόχων υψηλής αξίας (Capture/Kill High Value Target),διακομιδή τραυματιών με ελικόπτερο (Casualty Evacuation),συλλογή πληροφοριών-αντικειμένων(Site
Sensitive Exploitation),ναυτικές ειδικές επιχειρήσεις/νηοψίες (Μaritime Interdiction Operations-Visit, Board, Search and Seizure).

H διακλαδικότητα θα αποτελέσει έναν από τα βασικά ζητούμενα του ΩΡΙΩΝΑ αφού η άσκηση «θα κουμπώσει στον ΗΝΙΟΧΟ 2022» με τον σχεδιασμό να προβλέπει πολλαπλά σενάρια με συμμετοχή αεροπορικών μέσων σε ολόκληρη την επικράτεια. Επιπλέον έντονη θα είναι η κοινή δράση και συνεργασία τόσο με τα μη επανδρωμένα UAV (Heron, MQ-9, Sperwer) αλλά και με επιθετικά
ελικόπτερα. Από τα σενάρια των ασκήσεων δεν θα απουσιάζει φυσικά η συνεργασία με συμβατικές δυνάμεις χερσαίες και ναυτικές.

Στον ORION 22 οι Έλληνες SOF θα δοκιμάσουν μεταξύ άλλων για πρώτη φορά σε επιχειρησιακές συνθήκες τα νεοαποκτηθέντα υλικά Command and Control. Την ευθύνη διοργάνωσης και εκτέλεσης της άσκησης έχει αναλάβει η Διοίκηση Ειδικού Πολέμου υπό τον καταδρομέα Αντιστράτηγο Γεώργιο Τσιτσικώστα ο οποίος παραμένει στο τιμόνι της ΔΕΠ.

Η ΩΡΙΩΝ διεξήχθη για πρώτη φορά το 2018 ως άσκηση Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων έπειτα από πρωτοβουλία του τότε Υπαρχηγού ΓΕΕΘΑ νυν Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου. Ενώ σταδιακά διευρύνθηκε με συμμετοχή σχεδόν του συνόλου των Μονάδων Ειδικών Δυνάμεων και Ειδικών Επιχειρήσεων. Πέρυσι μετατράπηκε σε πολυεθνική άσκηση με συμμετοχή κορυφαίων Μονάδων Ειδικών Επιχειρήσεων ενώ φέτος ανεβαίνει επίπεδο με την κοινή διεξαγωγή της με την άσκηση ΗΝΙΟΧΟΣ 2022.

«ORION 2022»: Μήνυμα στην Τουρκία για την αντιμετώπιση ασύμμετρων και υβριδικών απειλών – Στην Ελλάδα η μεγαλύτερη άσκηση Special Forces της Νοτιοανατολικής Μεσογείου

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέταξαν οικογένεια από το πλοίο γιατί είχε φορτισμένο ηλεκτρικό

Όταν ένα πλαίσιο δεν είναι απολύτως σαφές, προκαλεί… αλαλούμ! Όπως έχει προκύψει, εδώ και καιρό, από το ρεπορτάζ του newsauto.gr και την επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με ναυτιλιακές εταιρείες, που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, δεν υπάρχει κάποια

Καιρός: Η πρόβλεψη ανά ημέρα και περιοχή έως και την Κυριακή του Πάσχα

Παρόμοιο με τη Μεγάλη Τετάρτη θα είναι το σκηνικό του καιρού και τη Μεγάλη Πέμπτη με πρόσκαιρες νεφώσεις και βροχές.   Αίθριος θα είναι όμως ο καιρός τη Μεγάλη Παρσκευή, με τη θερμοκρασία να σημειώνει άνοδο από το απόγευμα. Το

ΟΛΗ: Αύξηση 30% στην επιβατική κίνηση το α΄τετράμηνο

Ανοδικά κινείται η δραστηριότητα του Λιμανιού του Ηρακλείου, όσον αφορά την κρουαζιέρα. Αυτή η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι επιλέγεται περισσότερο ως προορισμός από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, αλλά επίσης και στο ότι πρόκειται για μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά για

Υπ. Ναυτιλίας: Έτσι θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία

Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό

Μετάβαση στο περιεχόμενο