Γ. Πλακιωτάκης: Διασφαλίζουμε την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας με πράξεις και όχι με λόγια

Την προκήρυξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κέρκυρας με τα Διαπόντια Νησιά με κατάλληλο για τη μεταφορά επικίνδυνων ειδών επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο ανοικτού τύπου, ανακοίνωσε σήμερα από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Κερκύρας του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Χρ. Αυλωνίτη.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης το θέμα αυτό θα εισαχθεί στην επόμενη κιόλας συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και, ακολούθως, θα κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για την δρομολόγηση του πλοίου εντός του αμέσως προσεχούς χρονικού διαστήματος.

«Εκεί που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ άφησε προβλήματα, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δίνει λύσεις», υπογράμμισε ο κ. Υπουργός.

Αναλυτικότερα ο κ. Πλακιωτάκης στην απάντηση του μεταξύ άλλων επεσήμανε τα εξής:

«Η νησιωτική πολιτική αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και αυτό είναι κάτι που αποδεικνύουμε καθημερινά στην πράξη.

Ο Ν. 4770/2021 για τη Νησιωτική Πολιτική έχει καταγραφεί ως πρότυπο ολοκληρωμένης και ενιαίας περιφερειακής πολιτικής που έχει θέσει το νησιωτικό σύμπλεγμα ολόκληρης της Χώρας στο επίκεντρο της ουσιαστικής κοινωνικής και οικονομικής αναβάθμισης.

Η πολιτική αυτή έχει θέσει σαφώς τις θαλάσσιες ενδομεταφορές ως μια από τις κυριότερες δράσεις που στοχεύει στην πλέον ποιοτική μεταφορά επιβατών και αγαθών από και προς τα νησιά.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η περίπτωση των Διαπόντιων νησιών, για τις θαλάσσιες επικοινωνίες των οποίων μας δίνεται η ευκαιρία να συζητήσουμε με την ευκαιρία της σημερινής Επίκαιρης Ερώτησης.

Καταρχήν θα επιθυμούσα να τονίσω ότι κατά την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο έχουν συναφθεί δυο συμβάσεις:

– Η μια με το επιβατηγό-οχηματαγωγό «ΕΥΔΟΚΙΑ» για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής Κέρκυρα – Διαπόντια νησιά (Ερεικούσα – Μαθράκι – Οθωνοί) και επιστροφή, με την εκτέλεση τριών δρομολογίων την εβδομάδα καθ’ όλη τη δρομολογιακή περίοδο καθώς και ενός επιπλέον κατά τη θερινή περίοδο και

– Η δεύτερη σύμβαση με το επιβατηγό «ΠΗΓΑΣΟΣ» για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής Άγιος Στέφανος – Διαπόντια νησιά (Ερεικούσα – Μαθράκι – Οθωνοί) και επιστροφή με την εκτέλεση τριών δρομολογίων την εβδομάδα καθ’ όλη τη δρομολογιακή περίοδο.

Η εξυπηρέτηση της πρώτης γραμμής με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΕΥΔΟΚΙΑ» έχει αναβαθμισθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Ειδικότερα, μέχρι και το Φεβρουάριο 2021, τη γραμμή εξυπηρετούσε ένα επιβατηγό πλοίο, το οποίο, σύμφωνα με την τότε διακήρυξη, είχε ωφέλιμη επιφάνεια χώρου τουλάχιστον 70 τ.μ. για την μεταφορά οχημάτων.

Ωστόσο, από 01/03/2021 μέχρι και σήμερα, η εν λόγω γραμμή εξυπηρετείται από το Ε/Γ-Ο/Γ ΕΥΔΟΚΙΑ μεταφορικής ικανότητας τουλάχιστον είκοσι (20) επιβατηγών οχημάτων ή εναλλακτικά δύο (02) φορτηγών οχημάτων.

Από την άλλη πλευρά, η μεταφορά επικινδύνων ειδών στα Διαπόντια νησιά πραγματοποιείτο με ιδιωτικές ολικές ναυλώσεις πλοίων κατάλληλων για την υπόψη μεταφορά.

Τούτο συνέβαινε δεδομένου ότι τα δρομολογημένα στις γραμμές των Διαπόντιων νησιών πλοία δεν αποτελούν, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, πλοία με τα οποία επιτρέπεται η υπόψη μεταφορά, δηλ. είτε φορτηγά – οχηματαγωγά πλοία ή επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία με περαιτέρω ειδικές προϋποθέσεις στοιβασίας σε έκτακτα ειδικά δρομολόγια μεταφοράς επικινδύνων ειδών.

Με το δρομολόγιο μία φορά το μήνα πλοίου κατάλληλου για τη μεταφορά επικίνδυνων ειδών, ο εφοδιασμός των Διαπόντιων νησιών διασφαλίζεται πλήρως και ένα χρόνιο πρόβλημα βρίσει τη λύση του.

Για όλους μας, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η εξυπηρέτηση των νησιών και των νησιωτών αποτελεί προτεραιότητα και η ασφάλεια πλοίων και επιβατών απαράβατη και αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση την οποία εξασφαλίζουμε πλήρως, χωρίς καμία έκπτωση. Όχι με λόγια, αλλά με πράξεις», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο