Πληθώρα αγοραπωλησιών από Έλληνες εφοπλιστές τον Απρίλιο

Έλληνες εφοπλιστές έχουν συνδεθεί με μια σειρά αγοραπωλησιών τον τρέχοντα μήνα (Απρίλιος,2022), σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές. Ειδικότερα, αναφέρεται ότι επένδυσαν 1.72 δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά 89 secondhand πλοίων και εισέπραξαν 1.58 δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση 67 πλοίων.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στις πωλήσεις, χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν αυτό της ναυτιλιακής εταιρείας Maran Dry, συμφερόντων του ομίλου Αγγελικούση (Angelicoussis Group) και με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση, η οποία πούλησε οκτώ πλοία του στόλου της. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι πούλησε σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων, οκτώ Capesize bulk carriers, έναντι 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για τα χωρητικότητας 114.000 dwt “Maran Aspiration” (κατασκευής του 2012), “Maran Dawn”,”Maran Sky”, “Maran Ocean” & “Maran Sun” (κατασκευής του 2011), “Maran Progress” & “Maran Wisdom” (κατασκευής του 2014) και “Maran Zenith” (κατασκευής του 2013). Επίσης, σύμφωνα με άλλες ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή εταιρεία AM Nomikos, συμφερόντων της οικογένειας Νομικού, πούλησε ένα από τα παλαιότερα πλοία του στόλου της και συγκεκριμένα το bulk carrier “Corona”, χωρητικότητας 46.700 dwt & κατασκευής του 1999, έναντι 10.2 εκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ και η ναυτιλιακή εταιρεία Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή, πούλησε το Panamax “Maribella” χωρητικότητας 76.600 dwt & κατασκευής του 2004, έναντι 24.9 εκατομμυρίων δολαρίων. Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό της ναυτιλιακής εταιρείας Empire Bulkers, συμφερόντων του Σταμάτη Μόλαρη, η οποία πούλησε το Handysize “Scrooge”, χωρητικότητας 28.400 dwt & κατασκευής του 2006,έναντι 12.75 εκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ και η Chios Navigation, συμφερόντων της οικογένειας Καρούση πούλησε τα bulk carriers “Doric Arrow”, χωρητικότητας 75.121 dwt & κατασκευής τους 2001 και “Doric Spirit”, χωρητικότητας 52.428 dwt & κατασκευής του 2001 έναντι 13 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο.

Όσον αφορά στις αγορές secondhand πλοίων, χαρακτηριστικές ήταν αυτες της ναυτιλιακής εταιρείας Centrofin, Management Inc., συμφερόντων του Δημήτρη Προκοπίου. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, φέρεται να εξαγόρασε τρία Ultramax bulk carriers, που ανήκαν στο στόλο της πρώην Scorpio Bulkers (SB), έναντι περίπου 95 εκατομμυρίων δολαρίων. Ειδικότερα, ένταξε τα “S Tango” χωρητικότητας 61.192 dwt και κατασκευής του 2015, “S Echo”, χωρητικότητας 61.258 dwt και κατασκευής του 2015 “S Hermes” χωρητικότητας 61.272 dwt και κατασκευής του 2016. Επιπρόσθετα, η εισηγμένη στο NYSE, ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers (SB), συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου, ενίσχυσε περαιτέρω το στόλο της. Πιο συγκεκριμένα, η SB θα εντάξει στο στόλο της τον ερχόμενο Μάιο (2022) ένα κινεζικό Capesize bulk carrier, χωρητικότητας 181.000 dwt & κατασκευής του 2012. Το εν λόγω πλοίο θα μετονομαστεί σε “Michalis Η”. Όσον αφορά στο κόστος του, αυτό ανέρχεται σε 30 εκατομμύρια δολάρια. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι αυτό της εισηγμένης στο Nasdaq ναυτιλιακής εταιρείας EuroDry Ltd., συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα, καθώς απέκτησε το Panamax “Santa Cruz”, χωρητικότητας 76.440 dwt & κατασκευής του 2005 έναντι 15.75 εκατομμυρίων δολαρίων. Τέλος, τον τρέχοντα μήνα και σύμφωνα με πηγές η ναυτιλιακή εταιρεία NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, έκανε την πρώτη της εξαγορά για το 2022, καθώς απέκτησε το bulk carrier “Oceanic” χωρητικότητας 82.471 dwt & κατασκευής του 2007 στο ναυπηγείο Tsuneishi Zosen. Αξίζει να αναφερθεί ότι το εν λόγω πλοίο πουλήθηκε από την ελληνική Unisea Shipping, συμφερόντων του Αδαμάντιου Λαιμού.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συντάξεις: Ρεκόρ Ευρώπης στην αύξηση ορίων ηλικίας θα κάνει η Ελλάδα

Πάνω από τα 72 έτη προβλέπει η Κομισιόν ότι θα έχει αυξηθεί το όριο ηλικίας το 2070, μόνο η Δανία θα έχει υψηλότερο. Ως το 2030 η πρώτη αύξηση ορίου. Πρωτιά στην Ευρώπη στη συμπίεση της συνταξιοδοτικής δαπάνης. Ηδεύτερη μεγαλύτερη

Πρωταγωνιστές του πολέμου τα drones: Ποιες ελληνικές εταιρείες καινοτομούν

Την προσαρμογή των ενόπλων δυνάμεων στον πόλεμο με μη επανδρωμένα συστήματα, μετά τα διδάγματα από τον πόλεμο στην Ουκρανία, προανήγγειλε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ. Κέντρο καινοτομίας δημιουργεί το υπ. Εθνικής Άμυνας. Την ώρα που στη Βουλή αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτηση

Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ: H “πράσινη μετάβαση” θα διπλασιάσει τις θέσεις απασχόλησης έως το 2050

Τις σημαντικές ευκαιρίες που παρουσιάζει σε θέσεις απασχόλησης η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, επισημαίνει ανάλυση του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ, διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού με έδρα την Κοπεγχάγη. Το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ, που ιδρύθηκε το 2017, χρηματοδοτείται μέσω ενός

Τριγμοί στην κυβέρνηση Νετανιάχου με τελεσίγραφο…

Βαθαίνει το ρήγμα στην ισραηλινή κυβέρνηση καθώς μετά την έκκληση του Ισραηλινού υπουργού Άμυνας, Γιόαβ Γκάλαντ, προς τον Μπένιαμιν Νετανιάχου για τη συγκρότηση σαφούς σχεδίου για τη μεταπολεμική διακυβέρνηση της Γάζας, σειρά πήρε ο υπουργός Μπένι Γκαντς, απειλώντας να αποσύρει

Μετάβαση στο περιεχόμενο