Πρώτη ανάσα για τους ναύλους των Capesize

Της Αναστασίας Βαμβακά

Με τη ναυλαγορά των Capesize (είναι τα μεγαλύτερα πλοία ξηρού φορτίου με μ.ο. μεγέθους τους 156.000 τόνους) τους προηγούμενους μήνες να έχει πιάσει πάτο, επιτέλους φαίνονται τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης παρά τα ανησυχητικά μηνύματα από την παγκόσμια οικονομία.

Ο δείκτης Βαλτικής της ναυλαγοράς χύδην ξηρού (BDIY) φορτίου αυξήθηκε κατά 276 μονάδες σε σχέση με δύο εβδομάδες πριν, ενώ ο  συνολικός δείκτης, ο οποίος επηρεάζει τα ποσοστά για τα πλοία capesize, panamax και supramax,  ο BDRYFF,  αυξήθηκε 206 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 2,7% σε σχέση με ένα μήνα πριν σύμφωνα με την Novisea.

Ο μικρός αριθμός κενών πλοίων που πλέουν από τον Ειρηνικό προς τον Ατλαντικό αναζητώντας εργασία σε συνδυασμό με την υψηλότερη εξαγωγική δραστηριότητα σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία, παρείχαν  το απαραίτητο καύσιμο για τους εφοπλιστές των Capesize που από έτος μέχρι σήμερα έχουν βιώσει χαμηλές τιμές των βραχυπρόθεσμων ναύλων.

Συνδυάζοντάς το με μια πολύ ανθεκτική αγορά sub-Cape, όπου οι τιμές Panamax/Supramax/Handymax παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, οι αναλυτές  εκτιμούν ότι είναι ευχάριστη έκπληξη  το πώς η ισορροπία της αγοράς ξηρού χύδην παραμένει αρκετά ελπιδοφόρα, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι οι κινεζικές εισαγωγές κύριων εμπορευμάτων ξηρού χύδην έχουν μειωθεί απότομα σε ετήσια βάση.

Μετά τον Απρίλη και την κλασική αγορά του σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία να δίνει την πρώτη ώθηση, ο Ιούνης εκτιμάται και αυτός θετικός  με τους Αυστραλούς ανθρακωρύχους να τείνουν να σπρώχνουν πολύ φορτίο στο νερό, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι η ισορροπία θα συνεχίσει να  γέρνει  υπέρ των υψηλότερων τιμών Capesize.

Οι ανησυχίες

Με την παγκόσμια οικονομία να έχει μπει σε αχαρτογράφητα νερά καθώς η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται και το ΔΝΤ  να μειώνει πρόσφατα την πρόβλεψή του για την αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ σε μόλις 3,6%,  η Κίνα -βασικός αιμοδότης στην μεταφορά προϊόντων- έχει τώρα σχεδόν το μισό από αυτό που είχε μόλις πριν από μια δεκαετία και στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών, με τον όγκο των μεταφορών να είναι πιθανό να παραμείνει υποτονικός σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Από τις ΗΠΑ έως την Ευρώπη η οικονομική ανάπτυξη επιβραδύνεται, οι κεντρικές τράπεζες πρόκειται να ενισχύσουν περαιτέρω τις νομισματικές πολιτικές για την καταπολέμηση του πληθωρισμού, ενώ η Κίνα διέρχεται επίσης μια δύσκολη κατάσταση όπου η ζήτηση χύδην εμπορευμάτων βρίσκεται υπό πίεση για διάφορους λόγους, από lockdown που σχετίζονται με τον Covid έως πολιτικές ενεργειακής ασφάλειας και περικοπές που σχετίζονται με το χάλυβα εκτιμούν οι ναυλομεσίτες που παρατηρούν τις εξελίξεις, με την αγορά του χύδην φορτίου πάντα να εκπλήσσει.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ασφαλιστικά ταμεία: Πώς «έχασαν» €18,5 δισ. – Η διαχρονική αδράνεια έφερε απώλειες

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» «Κέρδη» που θα μπορούσαν να ξεπεράσουν ακόμη και τη μέση κρατική χρηματοδότηση για την πληρωμή των συντάξεων για έναν ολόκληρο χρόνο και να «αγγίξουν» τα €18,5 δισ., θα μπορούσαν να επιτύχουν τα ασφαλιστικά ταμεία και ο διάδοχος αυτών, ο ΕΦΚΑ,

Υπόκοσμος

Γιατί κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας; Η κρίση της προηγούμενης δεκαετίας μπορεί να πέρασε. Μπορεί να επιστρέψαμε σε κάποιας μορφής κανονικότητα. Έφερε όμως και εγκατέστησε στο προσκήνιο της δημόσιας ζωής έναν υπόκοσμο. Έναν υπόκοσμο δεξιό κι αριστερό. Ο οποίος έχει μάθει να λύνει

ΣΚΥΡΟΣ: Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα

Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση τους ευρωπαϊκούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55», αλλά και του EU ETS από το οποίο η ελληνική ακτοπλοΐα έχει εξαιρεθεί έως το

«Ατζέντα 2030» η απάντηση στη «Γαλάζια Πατρίδα»

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Ελλάδα και Τουρκία είναι καταδικασμένες από τη γεωγραφία να ζουν δίπλα η μία στην άλλη. Το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός πως το τουρκικό «βαθύ κράτος», είτε κεμαλικό είτε ισλαμικό είναι αυτό, ποτέ δεν αποδέχτηκε το

Μετάβαση στο περιεχόμενο