Λογαριασμοί ρεύματος: Και πλαφόν κι επιδοτήσεις για να πέσουν οι τιμές

Το κυβερνητικό σχέδιο τη στήριξη 7,5 εκατομμυρίων καταναλωτών

Θέμα λίγων ημερών ίσως και ωρών είναι η ανακοίνωση των νέων μέτρων για τη μείωση των λογαριασμών ρεύματος.

Αυτή τη φορά η κυβέρνηση δεν θα αρκεστεί στην πεπατημένη των μηνιαίων επιδοτήσεων αλλά, σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, θα προχωρήσει σε «γενναία» παρέμβαση για τη δραστικότερη μείωση της τιμής της κιλοβατώρας ώστε να ανακουφιστούν οικονομικά και όσοι δεν είναι σήμερα δικαιούχοι των κρατικών επιχορηγήσεων.

Συνολικά το πακέτο των παρεμβάσεων που θα τρέξει από την 1η Ιουνίου μέχρι το τέλος του 2022 θα αφορά τις 7,5 εκατομμύρια παροχές ρεύματος (οικιακών καταναλωτών, ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρήσεων). Σκοπός είναι η μείωση της τιμής στα 0,15 με 0,16 ευρώ/κιλοβατώρα. Σήμερα χωρίς την επιδότηση του κράτους είναι εκτοξευμένη στα επίπεδα των 0,33 με 0,35 ευρώ/κιλοβατώρα. Με την τελευταία μηνιαία επιχορήγηση η τιμή της κιλοβατώρας υποχώρησε τον περασμένο μήνα στα 0,21 με 0,27 ευρώ/κιλοβατώρα και για τις καταναλώσεις μέχρι 300 κιλοβατώρες μηνιαίως καθηλώθηκε στα επίπεδα των 0,15 ευρώ/κιλοβατώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόσθετο κόστος των αυξήσεων των τιμών του ρεύματος για το υπόλοιπο της χρονιάς εκτιμάται σε 5 δις. ευρώ. Αυτό θα καλυφθεί κατά περίπου 2 δις. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό, κατά 1,5 με 2 δις. ευρώ από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης και τον ΕΛΑΠΕ και γύρω στο 1 δις. ευρώ θα διαθέσουν οι πάροχοι ρεύματος για εκπτώσεις στους λογαριασμούς των πελατών τους.

Πώς θα λειτουργεί το σχήμα

Το σχήμα στήριξης νοικοκυριών κι επιχειρήσεων αποτελείται από δύο μέρη:

1.       Επιβολή πλαφόν στην τιμή πληρωμής των ηλεκτροπαραγωγών για τις ποσότητες ρεύματος που πουλάνε μέσω του χρηματιστηρίου ενέργειας στους προμηθευτές. Το επιπλέον κόστος για τους παραγωγούς (ανάλογα με την τεχνολογία) που θα προκύπτει ανάλογα με την τεχνολογία θα καλύπτεται με τους προαναφερόμενους εθνικούς πόρους. Οι πληροφορίες θέλουν η ανώτατη τιμή εκκαθάρισης να είναι τα 100 ευρώ ανά Μεγαβατώρα. Με τον τρόπο αυτό θα συμπαρασυρθεί προς τα κάτω και η τιμή λιανικής ρεύματος.

2.       Χορήγηση απευθείας επιδοτήσεων σε οικιακούς καταναλωτές με καταναλώσεις κάτω από τις 300 κιλοβατώρες. Σκοπός είναι να διατηρηθούν οι σημερινές τιμές μετά την επιδότηση που είναι στα περίπου 0,15 ευρώ ανά κιλοβατώρα.

Το σχέδιο επίσης θέλει να καθιερώνεται και ανώτατο ύψος κατανάλωσης ρεύματος για το οποίο θα ισχύει η νέα τιμή των 0,15 με 0,16 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Θα είναι πάνω από τις 300 κιλοβατώρες μηνιαίως.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι ανακοινώσεις θα γίνουν από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα είτε αύριο Πέμπτη είτε στα μέσα της επόμενης εβδομάδας.

Πηγή: ΟΤ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέταξαν οικογένεια από το πλοίο γιατί είχε φορτισμένο ηλεκτρικό

Όταν ένα πλαίσιο δεν είναι απολύτως σαφές, προκαλεί… αλαλούμ! Όπως έχει προκύψει, εδώ και καιρό, από το ρεπορτάζ του newsauto.gr και την επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με ναυτιλιακές εταιρείες, που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, δεν υπάρχει κάποια

Καιρός: Η πρόβλεψη ανά ημέρα και περιοχή έως και την Κυριακή του Πάσχα

Παρόμοιο με τη Μεγάλη Τετάρτη θα είναι το σκηνικό του καιρού και τη Μεγάλη Πέμπτη με πρόσκαιρες νεφώσεις και βροχές.   Αίθριος θα είναι όμως ο καιρός τη Μεγάλη Παρσκευή, με τη θερμοκρασία να σημειώνει άνοδο από το απόγευμα. Το

ΟΛΗ: Αύξηση 30% στην επιβατική κίνηση το α΄τετράμηνο

Ανοδικά κινείται η δραστηριότητα του Λιμανιού του Ηρακλείου, όσον αφορά την κρουαζιέρα. Αυτή η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι επιλέγεται περισσότερο ως προορισμός από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, αλλά επίσης και στο ότι πρόκειται για μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά για

Υπ. Ναυτιλίας: Έτσι θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία

Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό

Μετάβαση στο περιεχόμενο