Πάτρα: Οι επενδύσεις στο λιμάνι “έρχονται” με το τρένο

Το σενάριο των επιμέρους παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων, έχει προκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών εθνικής σημασίας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και αυτό της Πάτρας.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, το σχέδιο αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων, πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα, με την Πάτρα όμως να βρίσκεται ακόμα χαμηλά στις προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ.

Το μεγαλύτερο ζήτημα μέχρι τώρα υπάρχει σε λίγα λιμάνια όπως στην Ηγουμενίτσα, όπου φαίνεται ότι το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο τμήμα που εξυπηρετεί τις γραμμές της Αδριατικής, το οποίο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, είναι έτοιμο και δεν χρειάζεται νέες επενδύσεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι μελετητές εξετάζουν το ενδεχόμενο να προτείνουν μια συνδυασμένη παραχώρηση, προκειμένου να εξυπηρετείται και η ανάγκη για επενδύσεις σε δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευμάτων και ξηρού φορτίου.

Πολύ αργότερα θα ακολουθήσει και το λιμάνι της Πάτρας όπου το επενδυτικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι μέχρι στιγμής μικρό, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά αποκλειστικά κάποιες λιμενικές υπηρεσίες.

Την επιλογή των επί μέρους παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων, επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στην «Π» και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές, ο οποίος σημείωσε ότι στο πλαίσιο αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει να παρουσιάσει μελέτες, σε σχέση με τους τομείς όπου μπορεί να υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον, για κάθε λιμάνι ξεχωριστά.

Το ΤΑΙΠΕΔ, όπως τόνισε ο κ. Κοντοές, σε πρώτη φάση επικεντρώνεται στα λιμάνια που συνδέονται με την Εγνατία Οδό, εκεί δηλαδή όπου φαίνεται να εκδηλώνεται επενδυτικό ενδιαφέρον. Στη συνέχεια ακούγεται ότι θα δοθεί σειρά στο εμπορικό τμήμα του λιμένα Βόλου και μετά θα ακολουθήσει το λιμάνι της Πάτρας, όπου προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.

Μάλιστα, όπως είπε και ο κ. Κοντοές, οι εξελίξεις για το λιμάνι της Πάτρας θα πρέπει να αναμένονται από το 2019 και μετά, αφού τότε θα ξεκαθαρίσουν πολλά πράγματα σε σχέση με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή και το εμπορικό τμήμα.

Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει παραγγείλει επικαιροποίηση της μελέτης του εμπορικού τμήματος και παράλληλα μια τεχνικοοικονομική μελέτη του συμπλέγματος έργων διέλευσης του τρένου και του εμπορικού τμήματος, για να ενταχθεί σε φάκελο μεγάλου έργου για χρηματοδότηση.«ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ» ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΛΙΜΑΝΙΑΣτο «παιχνίδι» των επενδύσεων μπαίνουν πάντως και ορισμένα μικρά λιμάνια, κυρίως σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η κινεζική Cosco, που θέλει να αναπτύξει το home port από το λιμάνι του Πειραιά, σε συνεννόηση και με τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, αναζητά λιμάνια συνεργάτες ώστε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο λιμένων που θα ικανοποιεί τις ανάγκες και τις απαιτήσεις τόσο των εταιρειών όσο και των επιβατών. Στο πλαίσιο αυτό, ένα από τα λιμάνια που έχει ακουστεί ότι μπορεί να συμμετέχει σε αυτό το δίκτυο, είναι και το Κατάκολο της Ηλείας.

Οι Κινέζοι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προσφέρουν το know how στις κρουαζιέρες, ενώ πολλά από τα έργα, αν δεν προκριθούν αργότερα και άλλες παραχωρήσεις, θα γίνουν από κρατικά κονδύλια.Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ[email protected]

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο