Η Ουκρανία άρχισε την εξαγωγή σιτηρών – Ανάσα για τα φορτηγά πλοία

Η ενεργειακή κρίση και ο ιστορικά υψηλός πληθωρισμός έχουν εκτινάξει στα ύψη το κόστος ζωής και αρχίζουν να επηρεάζουν την παγκόσμια κατανάλωση αγαθών και εμπορευμάτων.

Στο ερώτημα εάν αυτή η κατάσταση θα επηρέαζε τη ναυτιλία, η απάντηση είναι ότι ίσως «ακουμπήσει» τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφού πλήττεται η καταναλωτική ζήτηση.

«Οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να αντιμετωπίσουν κάποια αυξημένη πίεση, αλλά ακόμα κι αν κινηθούν κάτω από τα σημερινά επίπεδα, θα παραμείνουν υγιείς και θα παράγουν κέρδη» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers: «Τα έργα υποδομής που έχουν ανακοινωθεί θα υλοποιηθούν παρά την άνοδο του πληθωρισμού και των επιτοκίων. Ο άνθρακας θα έχει υψηλή ζήτηση τουλάχιστον όσο οι τιμές του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι σε υψηλά επίπεδα και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει το θαλάσσιο εμπόριο με τρόπο που νέες διαδρομές δημιουργούνται και έχουν αυξηθεί τα τονομίλια.

Η ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία το 2023 και σε αυτό συμβάλλουν και οι λίγες παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί στις γιάρδες». Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου «σύμφωνα με τις προβλέψεις της IEA, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση το 2023 και η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2023 θα είναι πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα.

Τέλος, οι εταιρείες μεταφοράς φυσικού αερίου θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο προσκήνιο χωρίς να επηρεάζονται από τον πληθωρισμό και τα επιτόκια λόγω του της κίνησης της ΕΕ να ανεξαρτητοποιηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο».

Όπως επισημαίνεται στην ανάλυση «ο μόνος κίνδυνος να επηρεαστεί αρνητικά η ναυτιλία όσο και η παγκόσμια οικονομία θα είναι τυχόν νέα και μακρά lockdown στην Κίνα λόγω της πολιτικής μηδενικού Covid, εξέλιξη που δεν μπορεί να προβλεφθεί».

Ναυλαγορά
Έπειτα από πτώση δύο εβδομάδων, η αγορά ξηρού χύδην φορτίου ανέκαμψε, με τον BCI να κλείνει την περασμένη εβδομάδα στις 2.987 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση. Ο BPI σημείωσε αύξηση περίπου 9%.

Οι δείκτες Supramax & Handysize έκλεισαν ελαφρώς χαμηλότερα στις 2.467 και 1.343 αντίστοιχα σε σύγκριση με την περασμένη εβδομάδα.

Μερικά ενθαρρυντικά νέα είναι ότι η Ουκρανία βρήκε τον τρόπο να ξεκινήσει ξανά τις εξαγωγές σιτηρών χρησιμοποιώντας κυρίως τον σιδηρόδρομο ή τον ποταμό Δούναβη για να φτάσει σε κύρια λιμάνια εκτός της Ουκρανίας.

Προς το παρόν, αυτό έχει ευνοήσει κυρίως μικρότερα πλοία χύδην φορτίου και γενικού φορτίου και έχει δημιουργήσει δυναμική στη Μαύρη Θάλασσα.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Η Ουκρανία άρχισε την εξαγωγή σιτηρών – Ανάσα για τα φορτηγά πλοία

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο