Γιατί οι εφοπλιστές στράφηκαν σε αγορές δεξαμενόπλοιων μέσα στο 2022

Η διακύμανση των ναυλαγορών το α’ εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα επηρέασε και τον τομέα αγοραπωλησιών πλοίων.

Στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τα χαμηλότερα επίπεδα ναύλων σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, είχαν ως αποτέλεσμα να κινηθούν αγοραστικά λιγότερα πλοία.

Σύμφωνα με την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers «το πρώτο εξάμηνο του 2022, πωλήθηκαν συνολικά 379 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δηλαδή 82 πλοία σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021. Οι τομείς Ultramax και Capesize είδαν τη δραστηριότητα αγοραπωλησιών τους να επιβραδύνεται καθώς οι πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 51% και 41% αντίστοιχα» και προσθέτει:

«Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 η δραστηριότητα αυξήθηκε μόνο στον κλάδο Handysize κατά 13% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αν και παρατηρούμε μείωση 18% της δραστηριότητας της S&P στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση αποθαρρυντικό, καθώς η δραστηριότητα παραμένει μάλλον ισχυρή, περίπου 110%, 89,5% & 26% υψηλότερη σε σύγκριση με 2020, 2019 & 2018 αντίστοιχα».

Στην αγορά των δεξαμενόπλοιων πωλήθηκαν συνολικά 279 πλοία εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022.
«Αυτό δείχνει μια ελαφρά αύξηση της τάξης του 17% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, αλλά αυτή η απόδοση είναι υψηλότερη κατά περίπου 81%, 63% & 39% στο σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2020, 2019 & 2018 αντίστοιχα» αναφέρουν οι αναλυτές του Xlusiv Shipbrokers:

«Πιο συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον των αγοραστών επικεντρώνεται σημαντικά σε όλο τους τύπους δεξαμενόπλοιων καθώς οι πωλήσεις στον τομέα MR1/MR2 αυξήθηκαν κατά 51% σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες του 2021.

Επιπλέον, στον τομέα Panamax/LR1, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά περίπου 61%, και υπάρχει επίσης σημαντική αύξηση στον αριθμό των συναλλαγών σε μικρά και χημικά δεξαμενόπλοια, οι οποίες έχουν αυξηθεί κατά περίπου 66% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021».

Από την άλλη πλευρά, το 2022 δεν ήταν αρκετά ευνοϊκό μέχρι τώρα για το Aframax Τομέας /LR2. Ο αριθμός των συναλλαγών τους μειώθηκε κατά περίπου 36% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021.

Τέλος, ο αριθμός των VLCC που βρήκαν νέους ιδιοκτήτες είναι σχεδόν ο ίδιος και για τα δύο πρώτα εξάμηνα του 2021 και του 2022.

«Είναι προφανές ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων βρίσκεται στο επίκεντρο των αγοραπωλησιών. Έπειτα από 2 χρόνια lockdown με τις απαιτήσεις πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων σε πολύ χαμηλά επίπεδα, οι συνθήκες έχουν αντιστραφεί. Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου ανακάμπτει γρήγορα και έχει ξεπεράσει την παγκόσμια προσφορά» τονίζουν οι αναλυτές:

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου πιθανότατα θα παραμείνουν «σφιχτές» και θα υποστηρίξουν υψηλότερες τιμές μέχρι το 2023, καθώς η ζήτηση συνεχίζει να ανακάμπτει από τα χαμηλά επίπεδα του COVID-19 παρά τις αυξανόμενες ανησυχίες για μια παγκόσμια ύφεση.

Αναμένεται αύξηση της ζήτησης πετρελαίου κατά δύο έως τρία εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα το 2023, περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως πάνω από τον μέσο όρο του 2019, επίπεδο προ πανδημίας, αλλά με μεγαλύτερη αστάθεια των τιμών λόγω των κινδύνων βραδύτερης οικονομικής ανάπτυξης και υψηλών τιμών ενέργειας.

Αν και επιβάλλονται κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο, οι αναλυτές προβλέπουν ότι περισσότερο ρωσικό αργό και πετρελαϊκά προϊόντα θα εξάγονται στην Ασία το 2023 , καθώς η Ευρώπη αποφεύγει το πετρέλαιο της Μόσχας και τα ασιατικά διυλιστήρια βρίσκουν τρόπους να αποκτήσουν ρωσικό πετρέλαιο με μεγαλύτερη έκπτωση.

Περίπου οι μισές εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας εξακολουθούν να προορίζονται για την Ευρώπη και οι άλλες μισές κατευθύνονται στις ασιατικές αγορές, ένα στατιστικό στοιχείο που θα αλλάξει στο τέλος του έτους με τις κυρώσεις της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου.

Η οικονομία της Κίνας έχει περιοριστεί από τα lockdown, οδηγώντας την κατανάλωση αργού πετρελαίου και χάλυβα σε μείωση κατά 15% σε σύγκριση με το 2021.

«Αυτός ήταν ένας παράγοντας που άσκησε κάποια πίεση στην ξηρά αγορά, αλλά η προοπτική φαίνεται θετική για το υπόλοιπο καλοκαίρι» τονίζουν οι αναλυτές της Xclusiv Shipbrokers: «Οι εισαγωγές βωξίτη στην Κίνα παρέμειναν πάνω από τα 10 εκατομμύρια τόνους για πέντε συνεχείς μήνες με τις εισαγωγές του Μαΐου να αγγίζουν το μηνιαίο υψηλό ρεκόρ των 11,97 εκατομμυρίων τόνους. Τα διυλιστήρια στην Κίνα προβλέπουν ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται τους επόμενους μήνες και το ίδιο και οι εισαγωγές βωξίτη. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την παραγωγή αλουμινίου στην Κίνα και τις αυξημένες εξαγωγές του στη Ρωσία είναι σημαντικά στοιχεία που δείχνουν ότι η ναυλαγορά ξηρού φορτίου αγορά θα βρει πρόσθετη υποστήριξη στην Κίνα αντισταθμίζοντας την πτώση της ζήτησης χάλυβα».

Δείκτες
Το BDTI βρίσκεται στις 1.219 μονάδες έχοντας αυξηθεί κατά 10% από την αρχή του Ιουνίου ενώ το BCTI βρίσκεται στις 1.699 μονάδες, 21% υψηλότερα από την 1η Ιουνίου. Και οι δύο δείκτες έχουν μόλις τέσσερα αρνητικά κλεισίματα τον Ιούνιο. Στην ναυλαγορά ξηρού φορτίου ο BCI βρίσκεται στις 2.396 μονάδες, σχεδόν 20% χαμηλότερα από την περασμένη εβδομάδα και 18% χαμηλότερα από την 1η Ιουνίου. Οι BPI , BSI και BHSI κινήθηκαν επίσης καθοδικά τόσο σε εβδομαδιαία όσο και σε μηνιαία βάση και τώρα βρίσκονται στις 2.695, 2.449 και 1.334 μονάδες αντίστοιχα.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Γιατί οι εφοπλιστές στράφηκαν σε αγορές δεξαμενόπλοιων μέσα στο 2022

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χανιά: Πέθανε ξαφνικά ενώ κολυμπούσε – Σε άσχημη κατάσταση η γυναίκα του

Τραγωδία σημειώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης (30/04) στην Αγία Μαρίνα Χανίων στην Κρήτη, καθώς ένας 53χρονος τουρίστας που βρισκόταν για διακοπές στην περιοχή έχασε τη ζωή του ενώ κολυμπούσε. Τον άνδρα εντόπισαν λουόμενοι να επιπλέει και αμέσως κάλεσαν το Λιμεναρχείο και

Αντίθετοι με το νομοσχέδιο Φλωρίδη δικηγόροι, δικαστές και εισαγγελείς

Για τον αρμόδιο υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη είναι ακόμη μία αυτονόητη μεταρρύθμιση που άργησε πολύ να θεσμοθετηθεί και υλοποιηθεί. Για τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και για τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των ανθρώπων που εμπλέκονται στην απονομή της δικαιοσύνης είναι μια

Άνοιξε και φέτος για το κοινό το Φαράγγι της Σαμαριάς

Τις «πύλες» του για τους επισκέπτες άνοιξε και φέτος το Φαράγγι της Σαμαριάς. Ήδη από την Κυριακή 28 Απριλίου επιτράπηκε η είσοδος από την Αγία Ρουμέλη και για τα δύο πρώτα χιλιόμετρα του μονοπατιού, έως το χώρο ανάπαυσης «Χριστός», ενώ

Ακροδεξιά: Η Ευρώπη τουλάχιστον ανησυχεί. Εμείς κοιμόμαστε

Εάν κανείς κοιτάξει τον ευρωπαϊκό Τύπο αυτές τις μέρες θα παρατηρήσει ότι αυξάνεται η ανησυχία πως η Ακροδεξιά θα έχει μια εντυπωσιακή καταγραφή στις επερχόμενες ευρωεκλογές και αυτό θα έχει συνολικότερες επιπτώσεις όχι μόνο ως προς τους εσωτερικούς πολιτικούς συσχετισμούς των κρατών – μελών

Μετάβαση στο περιεχόμενο