Ο Άρειος Πάγος άνοιξε τον δρόμο της απελευθέρωσης των Ελλήνων ναυτικών από το Ιράν

Απέρριψε την αίτηση αναίρεσης κατά της απόφασης του Συμβουλίου Εφετών Χαλκίδας για επιστροφή της κατασχεθείσας ποσότητας από το τάνκερ Lana
Το Α΄ Ποινικό Τμήμα Διακοπών του Αρείου Πάγου απέρριψε με την υπ΄ αριθμ. 1057/2022 απόφασή του την αίτηση αναίρεσης της ναυτιλιακής εταιρείας Times Navigation στην υπόθεση του δεξαμενόπλοιου Lana και του φορτίου των 104.134 μετρικών τόνων πετρελαίου που έχουν κατασχεθεί από το λιμεναρχείο Καρύστου.

Όπως είναι γνωστό, το πλοίο Lana με σημαία Ιράν, το οποίο ως Pega ήταν αρχικά με σημαία Ρωσίας, μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο και τον περασμένο Απρίλιο είχε καταπλεύσει στην Κάρυστο λόγω μηχανικής βλάβης. Στη συνέχεια το πλοίο κατασχέθηκε από τις ελληνικές Αρχές στα ανοικτά της Καρύστου, έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει η περιοχή της Κολούμπια των ΗΠΑ στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας Ελλάδος-ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και θα ισχυροποιείτο οικονομικά για περαιτέρω τρομοκρατικές ενέργειες, αλλά και με το επιχείρημα ότι το πλοίο ανήκε στη ρωσική Promsvyazban.

Ακολούθησε μια σειρά αποφάσεων του Εφετείου Χαλκίδας-Εύβοιας επί του επίμαχου θέματος και τελικά η εταιρεία Times Navigation άσκησε στον Άρειο Πάγο αναίρεση επί τελευταίας απόφασης του Συμβουλίου Εφετών Χαλκίδας η οποία καλούσε να επιστραφεί στο δεξαμενόπλοιο μέρος του φορτίου του το οποίο είχε μεταφερθεί στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «ICE ENERGY». Το Α΄ Ποινικό Τμήμα Διακοπών του Αρείου Πάγου απέρριψε την αίτηση αναίρεσης της Times Navigation με το σκεπτικό ότι εφόσον η ναυτιλιακή εταιρεία «δεν συμμετείχε με οποιονδήποτε τρόπο στην πρωτόδικη δίκη», αλλά και επειδή «δεν επικαλείται οποιοδήποτε έννομη σχέση, δεν νομιμοποιείται ενεργητικά στην άσκηση της αίτησης αναίρεσης».

Σημειώνεται ότι η υπόθεση αυτή είχε επιφέρει αντίποινα από το Ιράν, με τα «Σώματα Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης» τα οποία κατάσχεσαν δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια στον Περσικό Κόλπο, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το «Prudent Warrior» της Polembros του Σπύρου Πολέμη, τα οποία παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες.

Ο Άρειος Πάγος άνοιξε τον δρόμο της απελευθέρωσης των Ελλήνων ναυτικών από το Ιράν

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα «γεύματα αγάπης» στους Λιμενικούς και ο πονηρός πολιτευτής

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε στην μεγάλη πλειοψηφία των  στελεχών του Λιμενικού Σώματος,  η πρωτοβουλία που ανέλαβε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας για να εκφράσει το ενδιαφέρον της για τους υπηρετούντες στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου τις Άγιες Ημέρες του Πάσχα.

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Μετάβαση στο περιεχόμενο