Χαοτική η κατάσταση σε μεγάλα ξένα εμπορικά λιμάνια από τα άδεια κοντέινερ

Χαοτική είναι η κατάσταση σε πολλά μεγάλα εμπορικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του Πειραιά, εξαιτίας των κενών εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία αρνούνται να παραλάβουν οι ναυτιλιακές εταιρείες.

Ως «όπλο» προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μεγάλη δυσλειτουργία που δημιουργείται οι επικεφαλής στο λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ ανακοίνωσαν την επιβολή «προστίμων» για τα εμπορευματοκιβώτια που παραμένουν στις προβλήτες πάνω από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Καθώς οι αμερικανικές αρχές απευθύνουν έκκληση εδώ και καιρό στις ναυτιλιακές εταιρείες να απομακρύνουν τα άδεια εμπορευματοκιβώτια που στοιβάζονται στους τερματικούς σταθμούς, πλέον ορίζεται ειδικό τέλος που θα προκύπτει από την ισορροπία φορτώσεων και εκφορτώσεων (αναλογία εξερχόμενων προς εισερχόμενα εμπορευματοκιβώτια που μετακινούνται από κάθε φορέα).

Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις η απόφαση έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και θα ισχύσει από την 1η Σεπτεμβρίου, καθώς πλησιάζει η περίοδος εμπορικής αιχμής.

Την ίδια ώρα και άλλα λιμάνια αποφάσισαν να δώσουν έμφαση στην απομάκρυνση των εμπορευματοκιβωτίων από τις εγκαταστάσεις τους. Το λιμάνι του Οκλαντ στην Καλιφόρνια, για παράδειγμα, μείωσε τον αριθμό των «δωρεάν» ημερών για τα κοντέινερ που παραμένουν στις προβλήτες, ενώ το περασμένο φθινόπωρο, τα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς ανακοίνωσαν σχέδια για χρέωση χρόνου παραμονής των κενών εμπορευματοκιβωτίων.

Στο μεταξύ, οι αρχές στο λιμάνι της μεγαλύτερης πόλης των ΗΠΑ προχωρούν και σε επιπλέον μέτρα, όπως η στοχευμένη προσέγγιση με εταιρείες που αποθηκεύουν τα εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι για υπερβολικά μεγάλες περιόδους, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη προσπάθειες για να βρεθεί επιπλέον χώρος αποθήκευσης.

Η νέα προσέγγιση προληπτικής διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα των προσπαθειών που γίνονται προτού προκληθούν εμπλοκές, σε μία περίοδο όπου ο όγκος φορτίου στα περισσότερα λιμάνια καταγράφει αύξηση ρεκόρ και τα containerships σχηματίζουν ατελείωτες ουρές περιμένοντας να ξεφορτώσουν. Μόλις την περασμένη εβδομάδα 153 πλοία περίμεναν τη σειρά τους για να μπουν στα λιμάνια του Λος Αντζελες και της Νέας Υόρκης. Επιπρόσθετα, σε επίπεδο κοντέινερ η συμφόρηση αυξήθηκε κατακόρυφα σε σύγκριση με τον Ιούνιο.

Η Λιμενική Αρχή της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ δήλωσε ότι τα έσοδα από το νέο τέλος θα χρησιμοποιηθούν ως αντιστάθμιση του κόστους παροχής πρόσθετης χωρητικότητας, την ώρα που στελέχη των logistics εκφράζουν την απαισιοδοξία τους, καθώς το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχει εκτοξευτεί.


Πηγή

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέταξαν οικογένεια από το πλοίο γιατί είχε φορτισμένο ηλεκτρικό

Όταν ένα πλαίσιο δεν είναι απολύτως σαφές, προκαλεί… αλαλούμ! Όπως έχει προκύψει, εδώ και καιρό, από το ρεπορτάζ του newsauto.gr και την επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με ναυτιλιακές εταιρείες, που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, δεν υπάρχει κάποια

Καιρός: Η πρόβλεψη ανά ημέρα και περιοχή έως και την Κυριακή του Πάσχα

Παρόμοιο με τη Μεγάλη Τετάρτη θα είναι το σκηνικό του καιρού και τη Μεγάλη Πέμπτη με πρόσκαιρες νεφώσεις και βροχές.   Αίθριος θα είναι όμως ο καιρός τη Μεγάλη Παρσκευή, με τη θερμοκρασία να σημειώνει άνοδο από το απόγευμα. Το

ΟΛΗ: Αύξηση 30% στην επιβατική κίνηση το α΄τετράμηνο

Ανοδικά κινείται η δραστηριότητα του Λιμανιού του Ηρακλείου, όσον αφορά την κρουαζιέρα. Αυτή η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι επιλέγεται περισσότερο ως προορισμός από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, αλλά επίσης και στο ότι πρόκειται για μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά για

Υπ. Ναυτιλίας: Έτσι θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία

Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό

Μετάβαση στο περιεχόμενο